DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) ECONOMÍA DEL SECTOR TURÍSTICO Código 16062224
Titulación
Economía (2001)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
6 4.5 1.5 Optativa Primero
Lengua de impartición
Castellà
Departamento Economia
Coordinador/a
TURRION PRATS, JUDITH
Correo-e judith.turrion@urv.cat
Profesores/as
TURRION PRATS, JUDITH
Web http://moodle.urv.cat
Descripción general e información relevante Aquesta assignatura analitza el funcionament del sector turístic utilitzant els instruments de l'anàlisi econòmica. S'estudien els models econòmics aplicats al turisme, per tal de disposar dels instruments teòrics i empírics necessaris per analitzar amb profunditat la indústria turística.
Como consecuencia de la extinción del plan de estudios que estás cursando, esta asignatura se realiza a través de tutoría (excepto en los estudios de la ETSE). Para más información debes consultar el horario de atención personalizada del profesor.

Contenidos
tema Subtema
Tema 1. Introducció 1.1 Concepte i definicions del turisme
1.2 Agents i mercats turístics
1.3 Accés a estadístiques sobre turisme
Tema 2. Anàlisi de la demanda turística 2.1 Models tradicionals de demanda turística
2.2 Models de característiques del producte
2.3 Anàlisis empíriques i resultats
Tema 3. Estructures de mercat i comportaments de les empreses turístiques 3.1 Els costos de les empreses turístiques
3.2 Les diferents estructures dels mercats turístics
3.3 Els comportaments estratègics de les empreses turístiques
Tema 4. Aspectes macroeconòmics del turisme 4.1 L'impacte econòmic de l'activitat turística
4.2 L'anàlisi cost-benefici del turisme
4.3 Les taules input-output i els comptes satèl•lit del turisme
Tema 5. Interaccions entre turisme i medi ambient 5.1 Les relacions entre turisme i medi ambient
5.2 Les externalitats i els béns públics en el sector turístic
5.3 El desenvolupament turístic sostenible
Tema 6. Polítiques econòmiques per al sector turístic 6.1 La planificació del desenvolupament turístic
6.2 La regulació en front dels incentius
6.3 L'aplicació de polítiques en el setor turístic

Atención personalizada
descripción
El alumnes que tinguin dubtes es podran posar en contacte amb mi, per fixar horaris de tutories.

Evaluación
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.


Fuentes de información
Básica

Figuerola, M. (2000): Introducción al estudio económico del turismo. Cívitas Ediciones. Madrid.

OMT (2001): Apuntes de Metodología de la Investigación en Turismo. Organización Mundial del Turismo. Madrid.

Pedreño, A. i Monfort, V.M. (eds) (1996): Introducción a la Economía del Turismo en España. Editorial Cívitas. Madrid.

Sinclair, M.T. i Stabler, M. (1997): The Economics of Tourism. Routledge. London & New York.

Complementária

Alegre, J.; Cladera, M. i Juandeda, C. (2003): Análisis cuantitativo de la actividad turística. Ediciones Pirámide. Madrid.

Alegre, J.; Juaneda, N. i Riera, A. (1999): Models d'elecció discreta i models amb dades de panell. Universitat de les Illes Balears. Palma.

Baum, T. i Mudambi, R. (1999): Economic and Management Methods for Tourism and Hospitality Research. J. Wiley & Sons. Chichester, UK.

Bull, A. (1994): La Economía del Sector Turístico. Alianza Editorial. Madrid.

Cals, J.; Matas, A. i Riera, P. (1993): Evalucación de Proyectos. Análisis de la rentabilidad social desde la perspectiva del turismo y del ocio. Ministerio de Industria, Comercio y Turismo. Madrid.

Cornella, A. (1995): L’impacte de les tecnologies de la informació en el turisme. Revista Econòmica de Catalunya, núm. 28. pàgs. 91-98.

De Rus, G. i León, C. (1997): Economía del Turismo. Un Panorama. Revista de Economía Aplicada, núm.15 (vol. V), pàgs. 71-109.

Esteve, R. i Fuentes, R. (2000): Economía, historia e instituciones del turismo en España. Ediciones Pirámide. Madrid.

Martín, D. (1999): Las tecnologías de la información y el turismo. Estudios Turísticos, núm. 142. pàgs. 3-24.

OMT (202): El turismo en la era de las alianzas, fusiones y adquisiones. Organització Mundial del Turisme. Madrid.

Pepall, L; Richards, D. i Norman, G. (2002): Industrial Organization: Contemporany Theory and Practice, 2nd Ed. South-Western, Thompson Learning. Cincinnati.

Pindyck, R.S. i Rubinfeld, D.L. (2001): Microeconomía. 5ª ed. Prentice Hall. Madrid.

Tisdell, C.A. (2000): The Economics of Tourism.Edward Elgar Publising. Cheltenham, UK.

Tribe, J. (2000): Economía del ocio y el turismo. Editorial Síntesis. Madrid.

Uriel, E. i Monfort, V. (dir) (2001): El sector turístico en España. IVIE - Caja de Ahorros del Mediterraneo. València.

Addicionalment s'oferiran lectures d'articles especialitzats susceptibles de ser discutits en les classes, i de ser utilitzats com a bibliografia pels treballs a desenvolupar pels alumnes.

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.