Código |
|
A3 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi i a la descripció de qualsevol aspecte de la realitat econòmica |
A4 |
Avaluar conseqüències de diferents alternatives d'acció i seleccionar les millors, donats els objectius |
A5 |
Emetre informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional o regional) o de sectors de la mateixa |
A6 |
Redactar projectes de gestió econòmica a nivell internacional, nacional o regional |
A7 |
Integrar-se en la gestió empresarial |
A8 |
Identificar les fonts d'informació econòmica rellevant i el seu contingut |
A9 |
Entendre les institucions econòmiques com a resultat i aplicació de representacions teòriques o formals de l'economia |
A10 |
Derivar de les dades, informació rellevant impossible de reconèixer per no professionals |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) a la llengua pròpia |
Objetivos |
Competencias |
1. Proporcionar a l'alumne una visió clara del significat y l'evolució del concepte de qualitat dins de l'empresa. |
A3 A9
|
B1 B3
|
C3
|
2. Entendre el lligam estratègic de la qualitat per la supervivència de l'empresa. |
A3 A9
|
B1 B3
|
C3
|
3. Conèixer, i aplicar en la pràctica (exercisis en equip) les eines de reconeixement i mesura de la satisfacció/fidelització del client en l'àmbit de la qualitat de servei. |
A4 A5 A10
|
B1 B2 B3 B5 B7
|
C2 C3 C5
|
4. Conèixer les eines de planificació i els diferents models d'aplicació de la Gestió de la Qualitat en l'àmbit de l'empresa. |
A7 A8
|
B1 B3
|
C3
|
5. Apendre a diagnosticar en la pràctica (treball) la situació de la Gestió de la Qualitat en una empresa real. |
A3 A5 A6 A8 A9 A10
|
B1 B3 B4
|
C2 C3 C5
|
tema |
Subtema |
1. Evolució i definició del concepte de Qualitat |
- Importància de la qualitat
- Origens i evolució de la qualitat
- Concepte de qualitat
- Els gurús de la qualitat |
2. Enfocs d'aplicació a l'empresa |
- Evolució dels enfocs d'aplicació a l'empresa
- Control de qualitat
- Assegurament de la qualitat
- Gestió de la qualitat |
3. Diagnòstic i planificació de la Qualitat |
- Avaluació de la situació de l'empresa
- Identificació i documentació dels processos
- Planificació de la qualitat |
4. La gestió de la Qualitat de Servei |
- Les empreses de serveis
- Concepte i dimensions de la qualitat de servei
- Models i escales de mesura
- Qualitat, satisfacció i fidelitat del client |
5. Models d'aplicació de la Gestió de la Qualitat |
- Models d'excel·lència: EFQM i Baldrige
- El model EFQM, contingut dels criteris
- Normes ISO 9001, versió 1994 i 2000
- Normes ISO 9001, desenvolupament
- Comparació dels diferents models i conclusions |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
0 |
4 |
|
Sesión magistral |
|
20 |
20 |
40 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
12 |
24 |
36 |
Seminarios |
|
6 |
6 |
12 |
Presentaciones/exposiciones |
|
6 |
12 |
18 |
|
Atención personalizada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Pruebas prácticas |
|
6 |
24 |
30 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
- Presentació de l'assignatura
- Enquesta d'expectatives dels alumnes |
Sesión magistral |
- Exposició del professor dels continguts de l'assignatura, de forma reflexiva i buscant la resposta dels alumnes a questions que permetin aprofundir en el coneixement de la matèria |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
- Exercisi pràctic sobre gestió de queixes/reclamacions
- Exercisi pràctic sobre elaboració i anàlisi de enquestes per clients |
Seminarios |
- Revisió, ampliació i enfoc pràctic dels continguts corresponents als exercisis i les proves pràctiques (treball) d'evaluació |
Presentaciones/exposiciones |
- Exposicions orals dels alumnes de la resolució dels exercisis pràctics |
|
Atención personalizada |
Presentaciones/exposiciones |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Pruebas prácticas |
|
descripción |
Temps reservat per atendre els dubtes dels alumnes referents al desenvolupament dels exercisis, presentacions i proves pràctiques (treball), així com qualsevol altra questió rel·lacionada en l'assignatura |
|
|
descripción |
Peso |
Presentaciones/exposiciones |
No qualifiquen directament, serveixen per accedir a una qualificació final vía prova pràctica |
Millora en la nota final |
Pruebas prácticas |
Alternativa a la prova teòrica. Consisteix en el diagnòstic de la situació de la Gestió de la Qualitat en una empresa real. |
Nota final (100%) |
Otros |
Prova teòrica en cas de no optar a la prova pràctica y, exclusivament, en segona convocatòria |
Nota final |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
Setó, D., De la calidad de servicio a la fidelidad del cliente, , 2004
Llorens, F.J., Calidad Total. Fundamentos e implantación, , 2000
Claver, E.; Llopis J. y Tarí, J.J., Calidad y Dirección de Empresas, , 1999
|
|
Complementária |
Drummond, H., Qué es hoy la calidad total: el movimiento de la calidad, , 1995
Deming, W.E., Calidad, productividad y competitividad: la salida de la crisis, , 1989
|
|
Asignaturas que continúan el temario |
GESTIÓ D´EMPRESES/21011001 | ORGANITZACIÓ D´EMPRESES I RECURSOS HUMANS/21011002 | OPERACIONS I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ/21011009 |
|
Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente |
MÀRQUETING ESTRATÈGIC/16042018 |
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
GESTIÓ D´EMPRESES/21011001 | ORGANITZACIÓ D´EMPRESES I RECURSOS HUMANS/21011002 | OPERACIONS I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ/21011009 |
|
|