DATOS IDENTIFICATIVOS 2012_13
Asignatura (*) GESTIÓN DE CALIDAD Código 16062247
Titulación
Economía (2001)
Ciclo
Descriptores Cr.totales Cr.Teoría Cr.Prácticos Tipo Curso Periodo
6 4.5 1.5 Optativa Segundo
Lengua de impartición
Català
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
ROMEO OLMEDO, JUAN CARLOS
Correo-e juancarlos.romeo@urv.cat
Profesores/as
ROMEO OLMEDO, JUAN CARLOS
Web
Descripción general e información relevante Assignatura de coneixement bàsic de les característiques diferencials i forma de funcionament pràctic de les empreses, amb la qualitat com a eina de gestió.
Como consecuencia de la extinción del plan de estudios que estás cursando, esta asignatura se realiza a través de tutoría (excepto en los estudios de la ETSE). Para más información debes consultar el horario de atención personalizada del profesor.

Contenidos
tema Subtema
1. Evolució i definició del concepte de Qualitat - Importància de la qualitat
- Origens i evolució de la qualitat
- Concepte de qualitat
- Els gurús de la qualitat
2. Enfocs d'aplicació a l'empresa - Evolució dels enfocs d'aplicació a l'empresa
- Control de qualitat
- Assegurament de la qualitat
- Gestió de la qualitat
3. Diagnòstic i planificació de la Qualitat - Avaluació de la situació de l'empresa
- Identificació i documentació dels processos
- Planificació de la qualitat
4. La gestió de la Qualitat de Servei - Les empreses de serveis
- Concepte i dimensions de la qualitat de servei
- Models i escales de mesura
- Qualitat, satisfacció i fidelitat del client
5. Models d'aplicació de la Gestió de la Qualitat - Models d'excel·lència: EFQM i Baldrige
- El model EFQM, contingut dels criteris
- Normes ISO 9001, versió 1994 i 2000
- Normes ISO 9001, desenvolupament
- Comparació dels diferents models i conclusions

Atención personalizada
descripción
L´horari per atendre els dubtes dels alumnes referents a l'assignatura serà preferentment de tarda i per a major flexibilitat, s´haurà de convenir previamente amb el professor de l´assignatura per correu electrònic. Adreça del professor: juancarlos.romeo@urv.cat

Evaluación
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació tant en primera com en segona convocatòria consistirà en un examen amb un pes del 100% de la nota final.

L´examen serà de tipus teòric amb 20 preguntes tipus test (60 % del pes) i dues preguntes curtes a desenvolupar (40% del pes).


Fuentes de información
Básica Setó, D., De la calidad de servicio a la fidelidad del cliente, , 2004
Llorens, F.J., Calidad Total. Fundamentos e implantación, , 2000
Claver, E.; Llopis J. y Tarí, J.J., Calidad y Dirección de Empresas, , 1999

Complementária Drummond, H., Qué es hoy la calidad total: el movimiento de la calidad, , 1995
Deming, W.E., Calidad, productividad y competitividad: la salida de la crisis, , 1989

(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.