DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ESTRUCTURA DE DADES Codi 17071006
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
7.5 4.5 3 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
DUCH GAVALDÀ, JORDI
MAURI LOBA, CESAR FRANCESC
Adreça electrònica jordi.duch@urv.cat
cesar.mauri@urv.cat
ruben.mondejar@urv.cat
neus.budesca@urv.cat
david.frigola@urv.cat
Professors/es
DUCH GAVALDÀ, JORDI
MAURI LOBA, CESAR FRANCESC
MONDÉJAR ANDREU, RUBEN
BUDESCA HERNANDO, NEUS
FRIGOLA PLA, DAVID
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Conèixer tècniques de representació de dades i algoritmes per a la resolució de problemes de propòsit general, i adquirir criteri per a seleccionar la tècnica més adient per a cada aplicació particular.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre les estructures de dades bàsiques A17
B14
Determinar l'estructura de dades més adequada per un cert problema A17
B2
B3
B4
B12
B14
Programar una estructura de dades concreta A17
B2
B4
C2
C5
Dissenyar estructures de dades complexes A17
B3
B12
B14
C5

Continguts
Tema Subtema
Introducció (7h). Tipus abstractes de dades: concepte, especificació i criteris d’implementació. Càlcul de l’eficiència espacial i temporal.

Estructures lineals (10h). Seqüències. Piles. Cues; implementació seqüencial en vector circular. Llistes; implementació seqüencial i encadenada en vector. Gestió dinàmica de la memòria. Implementació de multillistes.
Taules de dispersió (6h). Especificació. Funcions de dispersió. Organitzacions de dispersió bàsiques
Arbres (8h). Arbres binaris. Arbres generals; implementacions bàsiques. Heaps; algoritme d’ordenació del Heapsort. Arbres binaris de cerca. AVLs.
Grafs (9h). Implementacions clàssiques: matrius, llistes i multillistes d'adjacència. Algoritmes: camins mínims (Dijkstra, Floyd, Warshall), arbres d’expansió mínims (Prim, Kruskal).
Disseny d'estructures de dades complexes (5h) Criteris de disseny d'estructures de dades complexes. Resolució de casos pràctics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
44 44 88
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
25 50 75
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves objectives de preguntes curtes
5 10 15
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura. Descripció del temari, pla de treball, mecanisme d'avaluació i sessions de laboratori.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, de forma pràctica, els continguts vistos a teoria per resoldre exercicis pràctics específics

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
Atenció personalitzada
Proves objectives de preguntes curtes
Descripció
Resolució de problemes associats al disseny i implementació dels treballs pràctics

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Exercicis pràctics de disseny i implementació d'estructures de dades 40%
Proves objectives de preguntes curtes Proves de preguntes teòriques curtes sobre la teoria d'estructures de dades 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,

Complementària J.Lewis, J.Chase, Estructuras de datos con Java. Diseño de estructuras y algoritmos, Pearson-Addison Wesley, 2006
M.A.Weiss, Estructuras de datos en Java, Addison Wesley, 2000

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
MATEMÀTICA DISCRETA/17071007

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
PROGRAMACIÓ II/17071002
PROGRAMACIÓ I/17071001
 
Altres comentaris
Tots els alumnes hauran d'estar inscrits al GAP en algun dels grups de laboratori per a ser avaluats.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent