Objectius |
Competències |
Interpretar la diversitat de destinacions mitjançant les eines de planificació |
A4 A27
|
B6 B14
|
|
Conèixer els instruments de planificació dels espais turístics |
A4 A25 A27
|
B14
|
|
Planejar destinacions a partir de l'anàlisi d'una situació donada |
A11 A19
|
B18 B24
|
C5
|
Col·laborar en un equip de treball per establir una diagnosi i una estratègia per a una destinació |
A11 A19 A28
|
B6 B9 B18 B24
|
C5
|
Participar en la presentació pública i professional d'un projecte de planificació |
A11 A28
|
B8 B9 B18 B19
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. Concepte i tipologies de Planificació
2. L'aplicació de la planificació als espais turístics |
1.1. Aproximació a la història de la planificació
1.2. Especificitat de la planificació en turisme
1.3. Polítiques econòmiques i espais turístics
1.4. Planificació territorial i urbanístic
1.5. Planifiació estratègica
1.6. Planifiació de la siostenibilitat
2.1. Els espais litorals
2.2. Les zones de muntanya
2.3. Les ciutats i els espais metropolitans
2.4. Els espais naturals protegits
2.5. Les àrees rurals
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Debats |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Treballs |
|
10 |
40 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
4 |
12 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de continguts, objectius i metodologia |
Debats |
Relacionats amb el contingut de les sessions magistrals
Amb suport text o video
Amb treball previ per anar més enllà de la funció opinatòria |
Sessió Magistral |
Presentació dels conceptes bàsics
Informació sobre lectures obligatòries i de suport
Resolució de dubtes i problemes |
Treballs |
Plantejament d'una recerca de curs sobre una destinació
Indicació de les diverses etapes del projecte de recerca
Seguiment personalitzat dels diversos grups de treball
|
Presentacions / exposicions |
Exposició del treball de curs en base a uns paràmetres que seran definits prèviament. Comptarà amb la supervisió del professor |
Resolució de problemes, exercicis |
Aplicació pràctica dels continguts de les sessions magistrals ja sigui en base a casos reals o creats explícitament |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Seguiment durant les sessions de pràctiques del desenvolupametn de cadascun dels projectes per equip de treball,, així com de la posterior presentació. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Part fonamental de la matèria. S'avaluarà l'obtenció i tractament de la informació, així com l'acompliment de la metodologia proposada |
3 |
Presentacions / exposicions |
S'avaluarà tant els continguts com el format professional de l'exposició. hand e participar tots els membres dels equips de treball |
1 |
Proves de desenvolupament |
Control d'aprehensió dels coneixements i de la capacitat de relacionar-los amb la realitat turística |
2 |
Proves objectives de preguntes curtes |
Control de la capacitat d'aprehensió de coneixements |
2 |
Proves pràctiques |
Capacitat de resolució de problemes en base a la metodologia proposada a les sessions magistrals |
2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Josep Chias, El negocio de la felicidad, 2005, Prentice Hall
J.F. Valls, Gestión de destinos turísticos sostenibles, 2004, Gestión 2000
D. Blanquer (dir), Ordenación y gestión del territorio turístico, 2002, Tirant lo Blanch
J.A. Ivars, Planificación turística de los espacios regionales en spaña, 2003, Síntesis
C. Gunn, Tourism Planning, 1994, Taylor & Francis
E. Inskeep, Tourism planning. An integrate and sustainable development approach, 1991, Van Nostrand Reinhold
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
NOVES FORMES DE TURISME/21011209 | GUIA I CREACIÓ D'ITINERARIS/21011217 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
LEGISLACIÓ TURÍSTICA/21011003 | RECURSOS TERRITORIALS TURÍSTICS/21011005 | MÀRQUETING TURÍSTIC/21011014 | ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE DESTINACIONS TURÍSTIQUES/21011219 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|