DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) GESTIÓ DE LA COMUNICACIÓ I DE LA INFORMACIÓ Codi 21011205
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SAVÉ URGELLES, ALBERT
Adreça electrònica albert.save@urv.cat
Professors/es
SAVÉ URGELLES, ALBERT
Web
Descripció general i informació rellevant Sistema d'informacio de l'empresa. Estratègia integral de comunicació turística. Processos. Instruments.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Introducció 1.1. Particularitats del serveis turístics amb incidència en la gestió de Marketing
1.2. Els diferents enfocs de gestió en la empresa turística.
1.3. El comportament del consumidor turístic
1.4. La segmentació del mercat turístic
1.5. El Marketing-Mix turísitic
Tema 2 La Comunicació Comercial 2.1 Naturalesa i funció de la Comunicació en Marketing
2.2. Efectes econòmics de la Comunicació
2.3. El procés de Comunicació
2.4. Procés de planificació de la Comunicació
Tema 3 La Creació publicitària 3.1. El procés general de creació i producció del missatge publicitari
3.2. La estratègia creativa
3.3. Principals corrents creatives
3.4. La estructura general del missatge
Tema 4 Les agències de Publicitat i de Comunicació 4.1. Les agències de publicitat
4.2. La remuneració de les agències de publicitat
4.3. La elecció de les agències de publicitat
4.4. Les agències de comuinicació
Tema 5 La Comunicació turística 5.1. El mix promocional
5.2. Principals instruments i tècniques de comunicació utilitzades en el sector turístic
Tema 6 La Publicitat en el sector turístic 6.1 Concepte, tendències i tipus de publicitat
6.2. Etapes del procés psicològic de la publicitat
6.3. Tipus de publicitat
6.4. Principis Generals de la Publicitat
Tema 7 Els mitjans publicitaris 7.1. Els mitjans i suports publicitaris
7.2. Mitjans impresos
7.3. Mitjans audiovisuals
7.4. Altres mitjans publicitaris
7.5. Selecció de mitjans i suports
Tema 8 Les promocions de venda i merchandising en el sector turístic 8.1. Introducció
8.2. Objectius de la promoció de vendes
8.3. Instruments de la promoció de vendes
8.4. Planificació de la estratègia promocional
8.5. El merchandising en el sector turísitic
Tema 9. La venda personal 9.1. Característiques de la Venda Personal
9.2. Organització i direcció de la xarxa de vendes
9.3. Accions de venda personal en el sector turístic
Tema 10. Altres eines de Comunicació 10.1. Les Relacions Públiques en el sector turístic.
10.2. L'important paper dels fulletons turístics
10.3. Les fires turístiques
10.4. Work shops
10.5. Fam-trips
10.6. Marketing Directe
Tema 11. La Comunicació a Internet 11.1. Introducció a la comunicació a Internet
11.2. El procés de comunicació a Internet
11.3. Característiques de les comunicacions a Internet
11.4. Tipus d'anuncis a Internet
11.5. L'eficàcia de la publicitat a la web

Atenció personalitzada
Descripció
Temps reservat per atendre els dubtes dels alumnes de les qüestions relacionades amb l'assignatura

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Examen teòric tipus test i part pràctica.


Fonts d'informació
Bàsica , , ,

 Bibliografia bàsica

 Altés, C. (1995). Marketing y Turismo. Síntesis, Madrid.

Diez de Castro, E. & Martin Armario, E. & Snachez Franco, M. (2002) Comunicaciones de marketing. Pirámide. Madrid

Valdés Peláez, L., y Ruiz Vega, A. V. (coords.)(2002). Turismo y promoción de destinos turísticos: implicaciones empresariales. Gijón. Universidad de Oviedo.

Bibliografia complementària

Tellis, G. & Redondo, I.(2002) Estrategias de publicidad y promoción. Pearson Educación. Madrid

Thomas, J. & Lane, R. (2001) Publicidad. Prentice Hall. Mexico

Arens, W. (2002) Contemporary Advertising. McGrawhill Irwin. Boston

Ortega, Enrique, (1997).La Comunicación Publicitaria. Pirámide.

Roca, M. (2000) Yo soy aquel negrito: Los anuncios que marcaron nuestra vida. Martínez roca. Barcelona.

Bassat, l. (2000) El libro rojo de las marcas: como construir marcas de éxito. Espasa. Barcelona.

Diez Medrano, J.(1999). La publicitat boca a boca. ¿Una mordedura sin antídoto? Grupo. Madrid Sabaté, Joan, (1997). La Publicitat. Enciclopèdia Catalana.

Toscani, o. (1996). Adiós a la Publicidad. Omega. Barcelona.

VVAA (2003). Marketing en sectores específicos. Pirámide. Madrid

Lumsdon, L. (1997). Tourism Marketing. International Thomson Business Press. Middleton, V.T.C.(1994). Marketing in Travel and Tourism. Butterworth Heinemann. Oxford

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent