Objectius |
Competències |
1. Conèixer els diferents establiments de restauració i la seva normativa |
A2 A3 A4 A7 A14 A21 A26 A27 A32
|
B2 B6 B18 B23 B25
|
|
2. Organitzar Els gèneres, espais, mobiliari I materials de diferents tipus d'establiment |
A1 A3 A6 A9 A10 A20 A21 A24 A28
|
B2 B3 B6 B9 B13 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 B28
|
C2 C3
|
3. Valorar diverses ofertes gastronòmiques |
A2 A3 A6 A9 A10 A20 A21 A24 A28
|
B2 B3 B6 B9 B13 B17 B19 B20 B21 B22 B23 B24 B25 B26 B27 B28
|
|
4. Analitzar els marges més adequats entre diferents productes |
A2 A10 A11 A12 A20 A21 A24 A28
|
B1 B2 B3 B5 B7 B9 B31
|
C2
|
5. Adaptar la normativa sobre manipulació d'aliments als processos de producció d'un establiment |
A14 A19 A21 A32
|
B1 B2 B3 B7 B9 B14 B17 B21 B22 B23 B24 B25 B28 B29 B30
|
|
6. Valorar les diferents tècniques de direcció de restaurants |
A1 A2 A3 A8 A10 A11 A12 A19 A21 A26
|
B2 B3 B5 B8 B9 B12 B14 B17 B19 B21 B25 B30 B31
|
|
7. Identificar les necessitats dels clients d'establiments de restauració |
A6 A13 A20 A21
|
B7 B8 B12 B13 B14 B17 B20 B22 B26
|
|
Tema |
Subtema |
1- LES OFERTES GASTRONÒMIQUES |
1.1- El Producte Gastronòmic
1.2- Productes i elaboracions bàsiques de la Gastronòmia Catalana
1.3- Elaboracions Gastronòmiques
1.4- Les Begudes
1.5- Planificació i elaboració d'Ofertes Gastronòmiques
|
2- SISTEMES DE PRODUCCIÓ |
2.1- Planificació i Organització a la Cuina
2.1- Instal·lacions, equips i maquinària
2.3- Sistemes de Producció en establiments de Restauració Tradicional i en Establiments de Restauració Evolutiva
2.4- Operacions d'aprovisionament
2.5- Realització d'Operacions d'acord amb les normes de Seguretat i Higiene
2.6- Control de qualitat en establiments de restauració
|
3- PROCESSOS DE SERVEI I ATENCIÓ AL CLIENT |
3.1- Modalitats de Servei
3.2- Característiques, decoració, mobiliari i material de menjador
3.3- Organització i processos de servei
3.4- Imatge i protocol
3.5- Presentació d'ofertes gastronòmiques
3.6- Atenció al client, assesorament i venda
|
4- GESTIÓ D'ESTABLIMENTS DE RESTAURACIÓ |
4.1- Concepte i classificació de costos en els establiments de restauració
4.2- La Fitxa de producció. Racions i minves. Els Escandalls
4.3- Aplicacions del Menú Engineering
4.4- Gestió de l'economat. Elaboració i valoració d'inventaris
4.5- Planificació i càlcul de costos de serveis especials de restauració
4.6- El Compte d'Explotació. Control de costos i previsió de desviacions |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
25 |
50 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Treballs |
|
0 |
24 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
22 |
22 |
44 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
4 |
0 |
4 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
2 |
0 |
2 |
|
Atenció personalitzada |
|
15 |
0 |
15 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició dels continguts de l’assignatura per part del professor i prova inicial per avaluar el nivell de partida dels alumnes |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura per part del professor. |
Presentacions / exposicions |
Presentació de casos previs a la discussió en petits grups. |
Treballs |
Treball de recerca relacionat amb la temàtica de l’assignatura que realitza l’alumne (11 punts bàsics) |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos en petits grups. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Resolució d'exercicis i pràctiques d'ingresos i despeses dels establiments de restauració a través de les TIC |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Visita a una empresa del sector per tal de veure en directe les instal·lacions i els diferents processos que es duen a terme. |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Hores de despatx desprès de les classes. La finalitat de l’atenció personalitzada es centra en ajudar a l’alumne a realitzar les exposicions pràctiques i guiar-lo en la realització del treball que se li demana. |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Treball de recerca obligatori (11 punts bàsics que s'han de lliurar en els terminis establerts) |
40% |
Proves objectives de tipus test |
Resolució de questionaris mitjançant el moodle en els terminis fixats. |
40% |
Proves pràctiques |
Resolució d’exercicis relacionats amb la temàtica de l’assignatura |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no segueixin o no superin l'avaluació continuada es poden presentar a l'examen final per superar l'assignatura. Aquest examen de segona convocatòria evalua els conceptes de tota l'assignatura i consisteix en una prova amb preguntes de tipus test i dos exercicis pràctics. |
Bàsica |
Clement Ojugo., CONTROL DE COSTES EN RESTAURACIÓN., Paraninfo., 2001 Madrid.
Javier Cerra., GESTIÓN DE PRODUCCIÓN DE ALOJAMIENTOS Y RESTAURACIÓN., Síntesis.,
Jesús Felipe Gallego., MANUAL PRÀCTICO DE CAFETERIA Y BAR., Paraninfo.,
Javier Gallego., MARKETING HOTELERO., Gestión 2000.,
Jose Nanclares., MARKETING Y PLANIFICACIÓN PARA RESTAURANTES., Paraninfo - Thomson Learning., 2001.
A. García Bermejo, J. Aguilar Cardo y Thomas Curras., OFERTAS GASTRONÓMICAS Y SISTEMAS DE APROVISIONAMIENTO., Paraninfo., 1998 Madrid.
José Luís Armendariz., PROCESOS DE COCINA Y CONTROL DE CALIDAD., Paraninfo.,
Víctor Jesús Martín Cedeño, ALIMENTACIÓN, ECONOMIA Y OCIO, Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, 2004
J.Mª Vallsmadella, TECNICAS DE MARKETING Y ESTRATEGIAS PARA RESTAURANTES, Pearson Educación, 2002
Mario Cañizal, MANUAL DE FOOD SERVICE, , 2007
Josep Lladonosa, EL GRAN LLIBRE DE LA CUINA CATALANA, Empúries,
E. Loewer, COCINA PARA PROFESIONALES, Paraninfo,
Isabel Maestre, EL ARTE DE LA BUENA MESA, Everest, 2005
Pablo Batlle, José Carlos Sanjuán, Juan Sunyé, BUENAS MANERAS, Cúpula, 2008
, LLIBRE DE SENT SOVÍ, Barcino,
|
|
Complementària |
Andrés Senlle/ Guillermo A. Stoll., CALIDAD TOTAL Y NORMALIZACIÓN ISO 9000., ,
J.M. Sánchez Feito., PROCESOS DE SERVICIO EN RESTAURACIÓN., Síntesis.,
, Publicacions relacionades amb la temàtica de l’assignatura., ,
Luis Alonso Castaño., SEGURIDAD E HIGIENE LABORAL EN LA HOSTELERIA Y RESTAURACIÓN., AMV Ediciones.,
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN HOTELERIA/21011213 |
|
|
Altres comentaris |
Es obligatori lliurar els treballs en els terminis fixats per superar l'assignatura seguint l'avaluació continuada.
Es recomana assistir a les classes i llegir les lectures recomanades. |
|