DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN HOTELERIA Codi 21011213
Ensenyament
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
NADAL NOVELLA, DAVID
Adreça electrònica david.nadal@urv.cat
Professors/es
NADAL NOVELLA, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant Conèixer tots els departaments operacionals de les empreses hoteleres, passant per tots els departments així com les àrees de gestió de l’empresa hotelera després d’uns anys d’aprenentatge. OBJECTIUS GENERALS: 1. Conèixer els departaments operacionals d’un hotel. 2. Organitzar els departaments operacionals. 3. Aplicar els nous sistemes informàtics. 4. Comprendre la importància dels RRHH

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Comprendre la història i bases de l’hoteleria. A3
A7
2. Comprendre les àrees d’un negoci hoteler. A7
A20
A26
B6
B29
3. Avaluar i organitzar qualsevol departament de l’hotel. A12
A20
A26
B2
B9
B18
C5
4. Reconèixer els departaments operacionals de l’hotel. A12
B2
5. Avaluar els resultats d’explotació d’un hotel. B29
C2
6. Reconèixer les funcions dels responsables de la gestió de l’hotel. A12
A26
B2
B18
C5
7. Comprendre l’aplicació de les noves tecnologies i sistemes informàtics A12
B5
B29
C2
8. Calcular les necessitats informàtiques dels diferents departaments. A12
B2
B5
C2
Interessar-se per notícies del sector turístic A2
A7
B1
C3

Continguts
Tema Subtema
1.-Introducció al món hoteler Història hotelera i extra-hotelera.
2.-Definició d’Hotel Concepte i classificació dels Hotels i introducció de les cadenes Hoteleres.
3.-Organització interna d’un Hotel Organigrama, anàlisi departamental: Dep.Allotjament, Dep. Restauració, Dep.Comercial i Marketing, Dep.Administració i Finances, Dep.Manteniment,serveis tècnics i seguretat,Dep.Recursos Humans i Dep.Animació.
4.-Gerència Hotelera Definició, funcions i responsabilitats,balanç de l’Hotel, Uniform system of accounting for Hotels (USAH), Política Pressupostària de l’Hotel i Marketing Hoteler
5.-Temes complementaris de Gestió Hotelera Noves tecnologies, Normativa Hotelera, Sistemes informàtic i de gestió

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
30 60 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
8 3 11
Treballs
10 20 30
Estudis previs
1 8 9
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
6 2 8
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves de Desenvolupament
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura en el context actual dels establiments hotelers i visió general del contingut del temari
Sessió Magistral Desenvolupament dels conceptes teòrics fonamentals per al seguiment de l'assignatura
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Aplicació pràctica dels continguts de les sessions magistrals ja sigui en base a casos reals o creats explícitament
Treballs Realització dels treball d'assignatura que haurà de ser exposat a classe
Estudis previs Per poder elaborar el treball de curs l'alumne haurà de fer una sèrie d'estudis previs sobre la temàtica establerta
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Recerca de dades a la web, aplicació d'indicadors estudiats a classe i aprenentatge d'eines informàtiques

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Descripció
Al finalitzar cada sessió es reserva un temps per a l'atenció dels dubtes generats als estudiants i per l'orientació en la recerca de material de tot tipus Mitjançant la resolució de problemes es realitzarà un seguiment de l'evolució dels aprenentatges dels alumnes i se'ls resoldrà dubtes Per a la realització de les proves l'alumne disposa del professor per a la resolució dels seus dubtes L'alumne que ho sol•liciti podrà rebre orientació acadèmica de manera personalitzada

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Excercisis pràctics realitzats a l'aula 20%
Treballs Treball de recerca en equip 20%
Proves de Desenvolupament Examen escrit Gener 60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Mestres Soler, J.R., Gestión de la empresa Turística i dirección Hotelera., Gestión 2000., 1995.
Antich, J y Moya, M., Gestión de la Empresa Turística., Síntesis., 1995.
Parenteau, A., Marketing práctico del turismo., Síntesis., 1995.
Fuster, J., Turismo de masas y calidad de servicios., Planisi., 1994.

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
GESTIÓ I PROCESSOS DE PRODUCCIÓ EN RESTAURACIÓ/21011212