Objectius |
Competències |
Conèixer l'escola infantil com a una realitat en la nostra societat.
|
A1 A28
|
|
|
Identificar els elements claus en l'organització de l'etapa d'educació infantil.
|
A1 A2 A18 A24 A26 A27 A28 A41
|
B4 B5 B13 B17 B18
|
C3
|
Prendre consciencia de la importància de les competències compartides família escola, en l'educació dels infants.
|
A1 A15 A17 A18 A20 A27
|
B2 B3 B6 B11
|
C3
|
Prendre consciència de la importància de l'Educació Infantil en la societat actual.
|
A2 A28
|
B6 B10 B17 B18
|
C3 C5
|
Ampliar els coneixements sobre la metodologia de treball a l'escola infantil.
|
A1 A2 A21 A22 A23 A24 A26 A34
|
B1 B5 B11 B13 B18
|
C2
|
Reconèixer la importància de l'aprenentatge significatiu dels hàbits i les activitats d'aprenentatge que ho afavoreixen. |
A1 A15 A16
|
B1 B2 B4 B5 B13
|
|
Conèixer diferents propostes didàctiques que faciliten l'atenció a la diversitat dels infants. |
A1 A2 A17 A18 A20 A26
|
B1 B20 B21
|
C3
|
Tema |
Subtema |
1.- L'Escola Infantil. Concepte i evolució.
|
-Principals tendències pedagògiques en Educació Infantil.
-L'educació Infantil en Europa i Espanya.
L'Educació Infantil a Catalunya. Marc legislatiu. |
2.- L'etapa d'Educació Infantil. |
-Característiques de l'etapa.
-L'equip directiu. Els educadors.
-El currículum. Els cicles de l'etapa.
-Els aspectes organitzatius.
-La planificació. Capacitats, objectius i continguts.
-L'acció educativa. Els materials.
-Observació i evaluació. |
3.- Les relacions entre família i escola.
|
-Vies de comunicació.
-Competències compartides.
-Dificultats de relació.
-La participació dels pares i les mares. |
4.- Metodologia i pràctica educativa.
|
-L'activitat quotidiana.
-Els hàbits i l'autonomia personal.
-El joc.
-La globalització dels aprenentatges. |
5.- Atenció a la diversitat.
|
-Propostes d'intervenció.
-Els agrupaments d'alumnes.
-Els grups interactius. |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-En aquesta activitat es dona informació als alumnes sobre els objectius, continguts, metodologia i el sistema d'avaluació de l'assignatura.
També s'especifiquen les activitats pràctiques i els terminis de lliurament i el calendari d'exposicions. |
Sessió Magistral |
-En aquestes sessions, el professor imparteix la materia, amb el suport dels mitjans audiovisuals i dona la possibilitat als alumnes de participar en el debat sobre el tema tractat. |
Presentacions / exposicions |
-Els diferents grups d'alumnes presenten a classe, els materials que han confeccionat, juntament amb la seva justificació pedagògica. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
-Es presenten a classe una sèrie de casos pràctics sobre el contingut de la matèria i els alumnes en grups reduïts, els estudien i proposen la solució.
A continuació es fa una posada en comú i estreuen unes conclusions. |
|
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
-Els alumnes han d'assistir com a mínim a una sessió de tutoria durant el quadrimestre.
-Abans de l'exposicions, han de presentar la proposta al professor. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
-Els alumnes presenten davant la classe el seu treball pràctic. |
10% |
Proves de desenvolupament |
-Els alumnes durant el quadrimestre, realitzaran 3 proves de desenvolupament.
Si no superen una d'aquestes tres proves, poden optar a l'examen en les dues convocatòries de maig i juny.
Tant en la primera com la segona convocatòria es farà un examen presencial. |
65% |
Altres |
-Els alumnes realitzaran 5 exercicis pràctics. -Es tindrà en compte l'assistència a les classes de pràctiques, així com la participació en els debats. |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BASEDAS, E., HUGUET, T.,i SOLÉ, I., Aprendre a ensenyar a l'educació infantil, Barcelona: GRAÖ, 2006
ANTON, M. I altres, Planificar l'etapa 0-6, Barcelona: GRAÖ, 2007
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ, Currículum de Parvualri, Barcelona:GENCAT, 2008
CABRERA, D., FUNES, J. i BRULLET, C., Alumnado famílias i sistema educativo, Barcelona: Octaedro, 2004
GONZALEZ, A., La educación Infantil, Barcelona: Octaedro, 2003
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL/11111103 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIDÀCTICA GENERAL I/11111001 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DIDÀCTICA GENERAL II/11111006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|