Tema |
Subtema |
1.- L'Escola Infantil. Concepte i evolució.
|
-Principals tendències pedagògiques en Educació Infantil.
-L'educació Infantil en Europa i Espanya.
L'Educació Infantil a Catalunya. Marc legislatiu. |
2.- L'etapa d'Educació Infantil. |
-Característiques de l'etapa.
-L'equip directiu. Els educadors.
-El currículum. Els cicles de l'etapa.
-Els aspectes organitzatius.
-La planificació. Capacitats, objectius i continguts.
-L'acció educativa. Els materials.
-Observació i evaluació. |
3.- Les relacions entre família i escola.
|
-Vies de comunicació.
-Competències compartides.
-Dificultats de relació.
-La participació dels pares i les mares. |
4.- Metodologia i pràctica educativa.
|
-L'activitat quotidiana.
-Els hàbits i l'autonomia personal.
-El joc.
-La globalització dels aprenentatges. |
5.- Atenció a la diversitat.
|
-Propostes d'intervenció.
-Els agrupaments d'alumnes.
-Els grups interactius. |
Descripció |
-Els alumnes han d'assistir com a mínim a una sessió de tutoria durant el quadrimestre.
-Abans de l'exposicions, han de presentar la proposta al professor. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
BASEDAS, E., HUGUET, T.,i SOLÉ, I., Aprendre a ensenyar a l'educació infantil, Barcelona: GRAÖ, 2006
ANTON, M. I altres, Planificar l'etapa 0-6, Barcelona: GRAÖ, 2007
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ, Currículum de Parvualri, Barcelona:GENCAT, 2008
CABRERA, D., FUNES, J. i BRULLET, C., Alumnado famílias i sistema educativo, Barcelona: Octaedro, 2004
GONZALEZ, A., La educación Infantil, Barcelona: Octaedro, 2003
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|