DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) MÈTODES I TÈCNIQUES EN EDUCACIÓ INFANTIL Codi 11111104
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4 2 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GARCIA ALSINA, NURIA
Adreça electrònica nuria.garciaa@urv.cat
mariamontserrat.fortuny@urv.cat
Professors/es
GARCIA ALSINA, NURIA
FORTUNY CASAS, MARIA MONTSERRAT
Web
Descripció general i informació rellevant L'estudi de la matèria permet aprofundir en el coneixement del funcionament i organització de l'escola infantil. També permet aprofundir en la metodologia a desenvolupar en la intervenció educativa i a contemplar les relacions amb l'entorn familiar del nen com a bàsiques per afavorir el desenvolupament de les seves capacitats.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1.- L'Escola Infantil. Concepte i evolució.
-Principals tendències pedagògiques en Educació Infantil.
-L'educació Infantil en Europa i Espanya.
L'Educació Infantil a Catalunya. Marc legislatiu.
2.- L'etapa d'Educació Infantil. -Característiques de l'etapa.
-L'equip directiu. Els educadors.
-El currículum. Els cicles de l'etapa.
-Els aspectes organitzatius.
-La planificació. Capacitats, objectius i continguts.
-L'acció educativa. Els materials.
-Observació i evaluació.
3.- Les relacions entre família i escola.
-Vies de comunicació.
-Competències compartides.
-Dificultats de relació.
-La participació dels pares i les mares.
4.- Metodologia i pràctica educativa.
-L'activitat quotidiana.
-Els hàbits i l'autonomia personal.
-El joc.
-La globalització dels aprenentatges.
5.- Atenció a la diversitat.
-Propostes d'intervenció.
-Els agrupaments d'alumnes.
-Els grups interactius.

Atenció personalitzada
Descripció
-Els alumnes han d'assistir com a mínim a una sessió de tutoria durant el quadrimestre. -Abans de l'exposicions, han de presentar la proposta al professor.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica BASEDAS, E., HUGUET, T.,i SOLÉ, I., Aprendre a ensenyar a l'educació infantil, Barcelona: GRAÖ, 2006
ANTON, M. I altres, Planificar l'etapa 0-6, Barcelona: GRAÖ, 2007
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ, Currículum de Parvualri, Barcelona:GENCAT, 2008
CABRERA, D., FUNES, J. i BRULLET, C., Alumnado famílias i sistema educativo, Barcelona: Octaedro, 2004
GONZALEZ, A., La educación Infantil, Barcelona: Octaedro, 2003


Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent