DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) GUIA I CREACIÓ D'ITINERARIS Codi 21021221
Ensenyament
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Geografia
Coordinador/a
SALADIE GIL, SERGI
Adreça electrònica sergi.saladie@urv.cat
Professors/es
SALADIE GIL, SERGI
Web
Descripció general i informació rellevant Ànalisi, confecció i programació de rutes i d'itineraris a partir dels recursos. Condicionats per a la creació i gestió de rutes i itineraris turístics. Tècniques aplicables al guia turístic.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar els criteris bàsics que permetin distinguir allò que veritablement constitueix una proposta tuística de ruta o itinerari, així com els instruments per a la seva definició, disseny i gestió. A1
A3
A6
A7
A8
A9
A18
A19
A25
A27
A28
A30
A31
B1
B2
B14
B15
B17
B18
B22
B23
B28
B29
B30
C3
C5
Conèixer els procediments per a la interpretació turística dels recursos. A1
A2
A3
A9
A29
A30
A31
B1
B14
B15
B22
B23
C3
C5
Conèixer sumàriament les tècniques de guiatge. A13
A31
B2
B3
B7
B8
B13
B14
B15
B17
B18
B19
B20
B26
B27
B28
B30
C4
C5

Continguts
Tema Subtema
I. El Guiatge
-La figura del guia a través de la història
-Els tipus de guies
-Reglamentació de la professió de guies de turisme
-Planificar una visita guiada
-Comunicació i dinàmica de grups, nocions essencials
II. Els Itineraris -El concepte d’itinerari, un concepte geogràfic
-Els itineraris, rutes i cirqüits com a producte turístic
-Components materials i vivencials (el guiatge, que pot o no ser-hi present)
-Les rutes, el patrimoni i el turisme -cultural
-Caracterització de les rutes i itineraris
-Estructura material en tant que producte turístic
-Itineraris segons les escales:
-Itineraris segons dels promotors:
-La concepció d’una ruta. Com es crea una ruta
-La gestió d’una ruta
-Anàlisi d’una modalitat de turisme itinerant: el senderisme

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de continguts, objectius i metodologia
Sessió Magistral Exposició de continguts
Resolució de problemes, exercicis Ampliació dels continguts teòrics explicats a classes, a través de la realització de ressenyes
Pràctiques de camp/sortides Visites a rutes i experiències guiades
Treballs Anàlisi d'una ruta o visita guiada. Creació d'una ruta o visita guiada.

Atenció personalitzada
 
Sessió Magistral
Resolució de problemes, exercicis
Pràctiques de camp/sortides
Treballs
Atenció personalitzada
Activitats Introductòries
Descripció
Seguiment i orientació individual de l'alumne

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis Desenvolupar diversos exercicis d’aplicació dels criteris explicats a classe; realizació de diverses ressenyes d’articles relacionats amb la temàtica de l’assignatura; treballs de recerca per internet. 10%
Pràctiques de camp/sortides Dossier de la sortida 10%
Treballs Anàlisi d'una ruta o itinerari previ acord amb el professor. Creació d'una ruta o itinerari previ acord amb el professor 40%
Proves objectives de tipus test L'avaluació de l'apartat de Guiatge es realitzarà mitjançant un examen teòric. 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
  • ANTON CLAVÉ, S. (1998) Rutas e itinerarios culturales. Propuestas y desafíos Karis, [Barcelona], 8, 11-18.
  •  Grande Ibarra, J. (ed)  (1998) Actas del Congreso Europeo sobre Itinerarios Culturales y Rutas Temáticas, Logroño.
  • LENO CERRO, F. (1993) Técnicas de evaluación del potencial turístico. Madrid. Secretaría General de Turismo.
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent