DATOS IDENTIFICATIVOS 2010_11
Asignatura (*) INTRODUCCIÓN A LA MICROECONOMÍA Código 16204004
Titulación
Grado de Finanzas y Contabilidad
Ciclo
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Formación básica Primer Primero
Lengua de impartición
Anglès
Castellà
Català
Departamento Economia
Coordinador/a
LLOP LLOP, MARIA
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
GUAITOLI ., DANILO
DAHM ., MATTHIAS
QUESADA ARANA, ANTONIO
CURULL GASOL, JOSE
Correo-e antonio.quesada@urv.cat
maria.llop@urv.cat
mariajose.perez@urv.cat
0
matthias.dahm@urv.cat
jose.curull@urv.cat
Profesores/as
QUESADA ARANA, ANTONIO
LLOP LLOP, MARIA
PÉREZ LACASTA, MARIA JOSÉ
GUAITOLI ., DANILO
DAHM ., MATTHIAS
CURULL GASOL, JOSE
Web
Descripción general e información relevante L'assignatura proporciona els coneixements fonamentals de la teoria econòmica, en particular l'anàlisi microeconòmica dels mercats.

Competencias
Tipo A Código Competencias Específicas
 A7 Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B1 Aprender a aprender.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C1 Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés.
 C4 Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV.

Resultados de aprendizaje
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A7 Sap explicar i analitzar el mercat de competència perfecta.
Analitza els efectes de les fallades de mercat en els mercats competitius.
Entén la integració dels mercats locals i nacionals dintre del mercat internacional.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B1 Pone en práctica de forma disciplinada los enfoques, métodos y experiencias que propone el profesor.
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C1 Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
 C4 Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.

Contenidos
tema Subtema
Introducció
PART I. Mercats competitius
1. Mercat competitiu: la demanda • Els incentius a l'intercanvi
• La demanda de mercat
• Llei de la demanda i elasticitat-preu de la demanda
2. Mercat competitiu: l’oferta i l’equilibri • L’oferta de mercat: producció, preus i altres factors
• Llei de l’oferta i elasticitat
• Equilibri i forces de mercat: estabilitat i aplicacions d’elasticitat
• Estàtica comparativa: modificacions de l'equilibri
• Avaluació de l’equilibri: excedent dels consumidors, excedent dels productors, eficiència
3. Mercats competitius intervinguts • Preus màxims i mínims
• Impost i subsidis sobre la quantitat
• Incidència de l'impost sobre els consumidors i els productors
4. Mercats competitius globals • Integració d’un mercat petit al mercat internacional d’un bé
• Integració d’un mercat gran al mercat internacional d’un bé
• Aranzels, quotes, subvencions a l’exportació
PART II. Fallides de mercat
5. Externalitats, béns públics i informació incompleta • Les externalitats com a problema per als mercats
• Solucions
• Els béns públics com a problema per als mercats
• Solucions a la insuficient provisió privada d’un bé públic
• La manca d’informació com a problema per als mercats
• Solucions: senyalització
6. Mercats no competitius • Competència imperfecta
• Monopoli
• Solucions


Planificación
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Actividades introductorias
A7
2 1 3
Sesión magistral
A7
37 44 81
Resolución de problemas/ejercicios
A7
B1
C1
C4
13 45 58
Atención personalizada
B1
2 0 2
 
Pruebas prácticas
A7
B1
C1
C4
4 0 4
Pruebas objetivas de preguntas cortas
A7
B1
C1
C4
2 0 2
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías
  descripción
Actividades introductorias Presentació de l’assignatura
Sesión magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Resolución de problemas/ejercicios Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura, per part de l'alumne (fora de l'aula) i del professor (a l'aula).

Atención personalizada
descripción
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Al principi del curs cada professor indicarà les seves hores d'atenció.

Evaluación
Metodologías Competencias descripción Peso        
Pruebas objetivas de preguntas cortas
A7
B1
C1
C4
Un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test). 70%
Pruebas prácticas
A7
B1
C1
C4
Una sèrie de proves a l'aula sobre els problemes i exercicis que s'han treballat fora de l'aula. 30%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

L'avaluació en 2a convocatòria es farà mitjançant un examen final sobre tot el temari (preguntes curtes obertes o de tipus test), que determinarà el 100% de la nota.


Fuentes de información

Básica

MANKIW, N. Gregory: Principios de Economía. 4ª ed., Thomson, Madrid, 2007.

BERNANKE, B. S. y FRANK, R. H.: Principios de economía, 3ª edición, McGraw-Hill, 2007.

Complementária

Recomendaciones


 
Otros comentarios
Més detalls al principi del curs.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.