Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Sap analitzar la conducta dels agents consumidors.
Sap analitzar la conducta dels productors.
Sap analitzar la decisió individual en situacions d'incertesa.
Sap analitzar les situacions on hi ha interacció estratègica.
Sap analitzar les situacions on hi ha informació asimètrica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Elabora una estratégia para resolver el problema.
Encuentra la solución adecuada.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
Part I: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS DE CERTESA |
|
Tema 1: Teoria del consumidor
|
1.1 Preferències i corbes d’indiferència
1.2 Funcions d’utilitat
1.3 La restricció pressupostària
1.4 L’elecció òptima
1.5 Funcions de demanda |
Tema 2: Teoria de l’empresa
|
2.1 Tecnologia i funcions de producció
2.2 Costos
2.3 Maximització de beneficis d’una empresa competitiva
2.4 Monopoli
2.5 Discriminació de preus |
Part II: TEORIA DE JOCS |
|
Tema 3. Jocs estàtics
|
3.1 Representació en forma normal d’un joc
3.2 Racionalitat i informació
3.3 Solucions als jocs estàtics
3.4 Aplicació: Model de duopoli de Cournot |
Tema 4. Jocs dinàmics
|
4.1 Representació en forma extensiva d’un joc
4.2 Solucions als jocs dinàmics
4.3 Aplicació: Model de duopoli de Stackelberg |
Part III: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS D’INCERTESA I INFORMACIÓ ASIMÈTRICA |
|
Tema 5. Elecció en condicions d'incertesa |
5.1 Teoria de la utilitat esperada
5.2 L’aversió al risc
5.3 Aplicacions: 1) El mercat d’assegurances
2) Selecció de carteres |
Tema 6. Informació asimètrica
|
6.1 Risc moral
6.2 Selecció adversa
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
1 |
2 |
Sesión magistral |
|
42 |
63 |
105 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
11 |
22 |
33 |
Atención personalizada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Pruebas prácticas |
|
6 |
1.5 |
7.5 |
Pruebas mixtas |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a presentar l'assignatura als alumnes. S'explica objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
descripción |
Temps destinat a resoldre dubtes dels estudiants. Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas prácticas |
|
El temari de l'assignatura es divideix en tres blocs. L'alumne haurà de realitzar un conjunt d'exercicis i/o questions relacionades amb cada bloc.
El percentage de la qualificació és 30%, 15% i 15%, respectivament. |
60% |
Pruebas mixtas |
|
L'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota. |
Básica |
Gadner, R. , Juegos para empresarios y economistas, , Antoni Bosch
Gibbons, R. , Un primer curso en teoría de juegos, , Antoni Bosch
Nicholson, W. , Teoría Microeconomica: Principios básicos y aplicaciones, 7ª edició, McGraw-Hill
Pindyck, R. S. i D. L. Rubinfeld , Microeconomía, 5ª edició, Prentice Hall
Varian, Hal R. , Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 7ª edició, Antoni Bosch
|
|
Complementária |
Gravelle, H. i R. Ress, Microeconomía, 3ª edició, Pearson Prentice Hall
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MATEMÁTICAS II/16204009 | MATEMÁTICAS I/16204008 | INTRODUCCIÓN A LA MICROECONOMÍA/16204004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|