Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Ser capaç de dirigir l'àrea financera i/o comptable de qualsevol organització, pública o privada, aportant una visió interrelacionada d'ambdues àrees. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Disposa dels coneixements bàsics de l’administració d’empreses.
Resol casos que simulen la realitat empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B6 |
Planifica la comunicación: genera ideas, busca informaciones, selecciona i ordena la información, realiza esquemas, determina el tipo de público y los objetivos de comunicación,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
Tema 1: El subsistema administratiu: introducció |
1.1. Naturalesa, propòsit i contingut de l’administració
1.2. Concepte d'administrador
1.3. L'anàlisi del treball directiu
1.4. L'evolució del pensament administratiu |
Tema 2: La planificació empresarial |
2.1. La planificació: Tipus de plans. El procés de planificació
2.2. Els objectius empresarials: Definició. Característiques. Introducció a la Direcció per objectius
2.3. El procés de planificació estratègica
2.4. Les decisions a l’empresa
2.5. El procés de control |
Tema 3: L’organització |
3.1. La naturalesa de l’organització
3.2. L’estructura organitzativa: concepte. Els organigrames. Tipus d’estructures
3.3. Coordinació i autoritat:el poder en l’organització. El concepte d’autoritat. Tipus d’autoritat: línia i staff. Descentralització (empowerment). Delegació d’autoritat. Centralització i descentralització
3.4. La cultura organitzativa
3.5. El treball en equip: comitès, equips i presa de decisions en grup |
Tema 4: La gestió dels recursos humans |
4.1. El procés de gestió dels recursos humans
4.2. La planificació dels recursos humans
4.3. La selecció de personal
4.4. La formació
4.5. L’avaluació del rendiment
4.6. El desenvolupament professional
4.7. La retribució |
Tema 5: La direcció |
5.1. La motivació: definició del concepte. Teories sobre motivació
5.2. El lideratge: definició del concepte. Teories sobre el lideratge
5.3. La comunicació interna: el procés de comunicació. El pla de comunicació interna. Barreres a la comunicació
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Sesión magistral |
|
28 |
42 |
70 |
Presentaciones/exposiciones |
|
10 |
15 |
25 |
Estudio de caso |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Atención personalizada |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l’assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen amb els objectius de l’assignatura, metodologia docent, bibliografia recomanada i sistema d’avaluació. |
Sesión magistral |
Es tracta de sessions magistrals participatives, on el professor exposa els continguts de l'assignatura i fomenta la participació de l'alumne en relació als temes tractats. |
Presentaciones/exposiciones |
Exposició oral per part d’un equip d’un tema concret, treball o un cas pràctic que simula la realitat empresarial (prèvia presentació escrita). |
Estudio de caso |
El professor i els alumnes, conjuntament, formularan, analitzaran, resoldran i debatran casos pràctics, problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l’assignatura. |
Atención personalizada |
Durant les hores de consulta i amb el moodle el professor atendrà i resoldrà els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
descripción |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes referents a les classes magistrals, a les classes pràctiques, a les presentacions i exposicions orals així com a les qualifiacacions de l'alumne. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentaciones/exposiciones |
|
Resolució i exposició a classe d'un tema concret, treball o un cas pràctic que simula la realitat empresarial.
|
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzarà un examen final tipus test, és dir, una prova que inclou preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta. |
60%
|
Otros |
|
Addicionalment, el professor pot recomenar alguna activitat complementaria de caràcter voluntari i individual. |
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En la segona convocatòria l'avaluació consistirà en: - Una prova pràctica, que inclourà la resolució d'un o varis casos i/o exercicis (40%). - Una prova objectiva de tipus test, que inclorà preguntes tancades amb diferents alteratives de resposta (60%) . |
Básica |
Díez de Castro, José; Redondo López, Carmen, Barreiro Fernández, Begoña y López Barcos, M. Ángeles, Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, 2002,
Castillo Clavero, A.M. (Dir. y Coord.), Introducción a la economía y administración de empresas, 2003,
|
|
Complementária |
Daft, R.L., Administración, 2004. 6ª ed.,
Koontz, H. y Weihrich, H, Administración. Una perspectiva global, 2003,
Gómez-Mejía, L.R. y Balkin, D.B., Adminsitración, 2003,
Robbins, S. y Coulter, M., Administración, 2000,
Chiavenato, I. , Introducción a la Teoría General de la Administración, 1992,
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
ORGANIZACIÓN DE EMPRESAS/16204003 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|