Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Manage the financial and / or accounting area of any organization, public or private, and provide an interrelated overview of both areas.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Students have a basic knowledge of business administration.
Solve cases that simulate real business.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
| | B6 |
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1: El subsistema administratiu: introducció |
1.1. Naturalesa, propòsit i contingut de l’administració
1.2. Concepte d'administrador
1.3. L'anàlisi del treball directiu
1.4. L'evolució del pensament administratiu |
Tema 2: La planificació empresarial |
2.1. La planificació: Tipus de plans. El procés de planificació
2.2. Els objectius empresarials: Definició. Característiques. Introducció a la Direcció per objectius
2.3. El procés de planificació estratègica
2.4. Les decisions a l’empresa
2.5. El procés de control |
Tema 3: L’organització |
3.1. La naturalesa de l’organització
3.2. L’estructura organitzativa: concepte. Els organigrames. Tipus d’estructures
3.3. Coordinació i autoritat:el poder en l’organització. El concepte d’autoritat. Tipus d’autoritat: línia i staff. Descentralització (empowerment). Delegació d’autoritat. Centralització i descentralització
3.4. La cultura organitzativa
3.5. El treball en equip: comitès, equips i presa de decisions en grup |
Tema 4: La gestió dels recursos humans |
4.1. El procés de gestió dels recursos humans
4.2. La planificació dels recursos humans
4.3. La selecció de personal
4.4. La formació
4.5. L’avaluació del rendiment
4.6. El desenvolupament professional
4.7. La retribució |
Tema 5: La direcció |
5.1. La motivació: definició del concepte. Teories sobre motivació
5.2. El lideratge: definició del concepte. Teories sobre el lideratge
5.3. La comunicació interna: el procés de comunicació. El pla de comunicació interna. Barreres a la comunicació
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
28 |
42 |
70 |
Presentations / oral communications |
|
10 |
15 |
25 |
Practical cases/ case studies |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Personal attention |
|
5 |
7.5 |
12.5 |
|
Multiple-choice objective tests |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l’assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen amb els objectius de l’assignatura, metodologia docent, bibliografia recomanada i sistema d’avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Presentations / oral communications |
Exposició oral per part d’un equip d’un tema concret, treball o un cas pràctic que simula la realitat empresarial (prèvia presentació escrita). |
Practical cases/ case studies |
El professor i els alumnes, conjuntament, formularan, analitzaran, resoldran i debatran casos pràctics, problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l’assignatura. |
Personal attention |
Durant les hores de consulta i amb el moodle el professor atendrà i resoldrà els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
Description |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes referents a les classes magistrals, a les classes pràctiques, a les presentacions i exposicions orals així com a les qualificacions de l'alumne. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Presentations / oral communications |
|
Resolució i exposició a classe d'un tema concret, treball o un cas pràctic que simula la realitat empresarial. |
40% |
Multiple-choice objective tests |
|
Es realitzarà un examen final tipus test, és dir, una prova que inclou preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta.
Cal treure un 4 per a poder ser avaluat/da a l’assignatura. |
60%
|
Others |
|
Addicionalment, el professor pot recomenar alguna activitat complementària de caràcter voluntari i individual. |
|
|
Other comments and second exam session |
En la segona convocatòria l'avaluació consistirà en una prova pràctica, que inclourà la resolució d'un o varis casos i/o exercicis (40%), i una prova objectiva de tipus test, que inclourà preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta (60%) . |
Basic |
Díez de Castro, José; Redondo López, Carmen, Barreiro Fernández, Begoña y López Barcos, M. Ángeles, Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, 2002,
Castillo Clavero, A.M. (Dir. y Coord.), Introducción a la economía y administración de empresas, 2003,
|
|
Complementary |
Daft, R.L., Administración, 2004. 6ª ed.,
Koontz, H. y Weihrich, H, Administración. Una perspectiva global, 2003,
Gómez-Mejía, L.R. y Balkin, D.B., Adminsitración, 2003,
Robbins, S. y Coulter, M., Administración, 2000,
Chiavenato, I. , Introducción a la Teoría General de la Administración, 1992,
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
COMPANY ORGANIZATION/16204003 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|