Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Ser capaç de dirigir l'àrea financera i/o comptable de qualsevol organització, pública o privada, aportant una visió interrelacionada d'ambdues àrees. |
| A4 |
Interpretar els estats comptables i valorar la situació financera d'una empresa, amb la finalitat de dur a terme les accions correctives oportunes o potenciar oportunitats futures. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensamiento crítico, lógico y creativo, demostrando capacidad de innovación. |
| B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C2 |
Utilizar de manera avanzada las tecnologías de la información y la comunicación. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Dissenya un pla d'empreses amb eines informàtiques (Excel).
Analitza la viabilitat del pla d'empreses dissenyat.
| | A4 |
Coneix els elements per desenvolupar un sistema integrat de planificació i control d'una empresa.
Dissenya els mecanismes de control adients.
Realitza pressupostos econòmics i financers.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Analiza una situación dada y le identifica aspectos que deben mejorar.
| | B5 |
Tiene en cuenta los puntos de vista de los otros y retroalimenta de forma constructiva.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
| | B6 |
En sus presentaciones, utiliza medios de soporte.
Redacta documentos con el formato, contenido, estructura, correción lingüística, registro adecuado e ilustra conceptos utilizando correctamente las convenciones: formatos, títulos, pies, leyenda,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C2 |
Utiliza programario para la comunicación off-line: editores de textos, hojas de cálculo y presentaciones digitales.
| | C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ I CONTROL |
1.1. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICO-FINANCERA A L’EMPRESA
1.2. FUNCIONAMENT D’UN SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ I CONTROL
1.3. EL PLA OPERATIU ANUAL. AVANTAGES I INCONVENIENTS
1.4. REQUISITS PER A LA IMPLANTACIÓ D’UN SISTEMA INTEGRAT DE PLANIFICACIÓ
1.5. EL QUADRE DE COMANDAMENT (QC) |
TEMA 2. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICA |
2.1. EL PRESSUPOST OPERATIU
2.2. ELABORACIÓ DEL PRESSUPOST OPERATIU
2.3. EL COMPTE DE RESULTATS
2.4. EL COMPTE DE RESULTATS D’UNA EMPRESA INDUSTRIAL
2.5. ANÀLISI DEL PUNT D’EQUILIBRI |
TEMA 3. LA PLANIFICACIÓ FINANCERA |
3.1. LA PLANIFICACIÓ ECONÒMICO-FINANCERA A L’EMPRESA
3.2. LA POLÍTICA DE CIRCULANT
3.3. DETERMINACIÓ DEL CASH-FLOW I DE L’EFE |
TEMA 4. EL CONTROL DE GESTIÓ |
4.1. MODELS D’ANÀLISI DE DESVIACIONS
4.2. DESVIACIÓ EN EL RESULTAT
4.3. ANÀLISI DE LA RENDIBILITAT FINANCERA |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
28 |
26 |
54 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
26 |
62 |
88 |
Atención personalizada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Pruebas orales |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas de desarrollo |
|
1 |
0 |
1 |
Pruebas prácticas |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
S'introdueixen els objectius de l'assignatura, el mètode docent i els criteris d'avaluació. |
Sesión magistral |
Es defineixen i analizen els instruments i eines per poder implementar un sistema integrat de planificació i control. |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
S'empra programari informàtic (fulls de càlcul i processador de textos) per resoldre els problemes i desenvolupar les eines que es treballen en l'assignatura. |
Atención personalizada |
Es resoldran dubtes i preguntes i s'orientarà a l'alumne de cara a l'obtenció dels coneixements que es treballen en l'assignatua i a la realització de les proves d'avaluació. |
descripción |
Durant el curs es durà a terme una atenció personalitzada dels diferents
grups de treball en les sessions de pràctiques. A més a més, s'atendrà individualment als alumnes cas que ho sol·licitin en les hores destinadades a tal efecte. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas orales |
|
Defensa del treball al final del quadrimestre |
10% |
Pruebas de desarrollo |
|
Realització al llarg del quadrimestre d’un pla d’empresa (financer)
|
50%
|
Pruebas prácticas |
|
Examen final de caràcter pràctic |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
L'assignatura, tant en primera com en segona convocatòria, és avaluable a través d'avaluació continuada (AC), que consisteix en les següents activitats: Proves i treballs: un 60% de la nota provindrà del treball realitzat en grup que s'haurà de defensar al final del curs. Examen final: el 40% restant provindrà d'un examen final pràctic. Comentaris: en segona convocatòria, en cas de que la nota de l'examen final sigui superior a la que s'obtindria d'aplicar els criteris (60-40%) prevaldrà la nota de l'examen final, passant a suposar aquesta el 100% de la nota. |
Básica |
Vergés, J., La planificació econòmica i financera a l'empresa, , Barcelona, UAB
Pérez-Carballo Veiga, Control de la Gestión Empresarial, , Madrid, ESIC
Cuervo García, A., Análisis y Planificación Financiera de la empresa, , Madrid, Civitas
|
|
Complementária |
Blanco Ibarra, F., Contabilidad de costes y analítica de gestión para las decisiones estratégicas, , Bilbao, Deusto
Mallo, C. , Control de Gestión y control presupuestario , , Madrid, McGraw Hill
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|