IDENTIFYING DATA 2018_19
Subject (*) MARKETING Code 16204118
Study programme
Bachelor's Degree in Finances and Accounting
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 1Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
CUADRADO MOYA, GUSTAVO
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
E-mail xavier.arnavat@urv.cat
gustavo.cuadrado@urv.cat
Lecturers
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
CUADRADO MOYA, GUSTAVO
Web
General description and relevant information L'objectiu d'aquesta assignatura és donar a conèixer els fonaments de la disciplina del màrqueting a l'estudiant que entra en contacte amb ella per primera vegada.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Describe and explain the basic terms and concepts of marketing.
Know what a marketing plan consists of.
Understand the strategic role of marketing and its importance for the overall performance of the company.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.

Contents
Topic Sub-topic
1. Conceptes de màrqueting a. Concepte de màrqueting
b. Àmbits d’actuació del màrqueting
c. Orientacions i aproximacions al mercat
d. Evolució dels paradigmes de màrqueting
e. La funció del màrqueting a l’empresa
f. Relació entre el màrqueting i les vendes
g. Activitats de màrqueting a l’empresa
h. Organització funcional del màrqueting
i. Ètica i màrqueting
j. Els condicionants de l’entorn en el màrqueting
2. La planificació estratègica de màrqueting a. El procés de màrqueting
b. Necessitat de planificar en màrqueting
c. Conceptes de planificació de màrqueting
d. Els objectius i la seva naturalesa
e. Guia per a la preparació del pla de màrqueting
f. Funcions del pla de màrqueting
3. El mercat i les seves oportunitats a. Concepte de mercat
b. Classificació dels mercats
c. Conceptes de potencial de mercat
d. La participació del mercat
e. La penetració de mercat
f. L’estudi de la competència
4. El comportament del consumidor a. L’estudi del comportament del consumidor
b. Models de comportament
c. Els hàbits de compra
d. Comportaments de compra en les organitzacions
e. L’organització i els processos de compres a les empreses i organitzacions
5. La segmentació dels mercats i el posicionament dels productes i marques a. Conceptes i utilitats de la segmentació
b. Justificació de la segmentació dels mercats
c. Procés per a segmentar els mercats
d. Models de segmentació de mercats
e. Criteris de segmentació de mercats
f. Estratègies de segmentació i definició del públic objectiu
g. Conceptes d’imatge, identitat i posicionament
h. Procés per a determinar el posicionament dels productes i les marques
i. Interpretació dels posicionaments
6. La informació i les decisions de màrqueting a. La informació i el risc en les decisions
b. El sistema d’informació de màrqueting
c. L’estimació de la demanda
7. La gestió del producte i el servei a. Concepte i dimensions del producte i el servei
b. La línia de productes i serveis
c. Decisions sobre la marca
d. Altres atributs del producte
e. El cicle de vida del producte
f. La innovació i la renovació de productes
g. Estratègies de màrqueting per a empreses de serveis
8. La política de preus i marges a. Conceptes de preus i marges
b. Fixació de preus
c. Estratègies de preus en el llançament del producte
d. Estratègies de variació de preus
9. Els canals de distribució a. Operativitat en els canals de distribució
b. Elecció de canals de distribució
c. La direcció i el poder en el canal
d. El sistema comercial i la distribució
e. Tendències en la distribució del futur
10. La comunicació integrada de màrqueting a. El mix de comunicació
b. La promoció de vendes
c. El màrqueting directe i l’e-comerce
d. Les relacions públiques
e. Principis de la publicitat
f. Disseny i desenvolupament de campanyes publicitàries
g. Avantatges i inconvenients de la venda personal
h. Tipologies d’organització de vendes
i. Gestió i direcció de la força de vendes

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
B3
2 1 3
Lecture
A5
B3
C3
C4
45.5 45.5 91
Personal attention
10 10 20
 
Extended-answer tests
A5
B3
C3
C4
1.5 22.5 24
Extended-answer tests
A5
B3
C3
C4
1 11 12
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es farà la presentació de l'assignatura
Lecture Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament.
Personal attention Utilització de les hores d'atenció a
l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.


Personalized attention
Description
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Extended-answer tests
A5
B3
C3
C4
La qualificació final en primera convocatòria com a mínim el resultat de 4 proves (prova integral i
pràctiques/treballs/etc.) i almenys dues d’elles seran de caràcter individual.
60%
Extended-answer tests
A5
B3
C3
C4
Prova integral que tindrà lloc en la data oficial de la primera convocatòria. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

En la segona convocatòria es podrà obtenir la qualificació màxima a travès d'una prova integral, que serà el 100% de la nota.


Sources of information

Basic Kotler, P., irección de Marketing. Edición del Milenio, 10ª Edición, 10ª Edición, Madrid, Prentice-Hall, 2000

Dossier(s) d’articles preparats pels professors. Disponibles Al Moodle.

Complementary
  • Santesmases, M. Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid, Pirámide, 1999.
  • Martin Armario, E. Marketing. Ariel, Barcelona, 1998.
  • Lambin, J.J. Marketing estratégico, Madrid. McGraw Hill, 1995.
  • Rodríguez Ardura, I. El Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid: Pirámide, 1998.
  • Kotler, P.; Armstrong, G.; Saunders, J.; Wong, V. Principles of marketing. The European Edition. Hertfordshire: Prentice Hall, 1999.
Recommendations


 
Other comments
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.