Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Understand basic micro- and macroeconomic principles and their influence on the financial sector.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Analyze: (i) the effects of demand policies on a closed economy and an open economy, (ii) the adjustment of an economy with an external imbalance, and (iii) the role of expectations in macroeconomic analysis .
Understand the macroeconomic effects of financial crises.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Do the work planned in accordance with the quality criteria provided.
Decide how to manage and organize work and time.
Decide how to do a particular job so that it is of the highest quality possible.
Decide what needs to be done for a particular job/project and do it according to schedule.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
1. Les institucions financeres |
• El sistema financer en les economies modernes
• El diner i el crèdit
• El banc central
• El mercat interbancari |
2. La política monetària a curt termini |
• Introducció
• El mercat de béns i la corba IS
• El mercat de diner i la corba LM
• L’equilibri
• La política fiscal
• La política monetària |
3. Polítiques de demanda i tipus de canvi |
• Els intercanvis internacionals i el mercat de divises
• Equilibri en una economia oberta
• Ajustament de la balança de pagaments
• Política monetària, fiscal i canviària en una economia oberta |
4. Les expectatives i la inflació |
• Les expectatives en la teoria econòmica
• El creixement del diner, la inflació i els tipus d’interès nominals i reals
• Els preus i el rendiment dels bons
• La borsa de valors i les variacions dels preus de les accions
• La política monetària, les expectatives i la producció
• La reducció del dèficit, les expectatives i la producció |
5. Moviments de capital, tipus de canvi i crisis financeres
|
• Les crisis canviàries en un sistema de tipus de canvi fix
• Les fluctuacions del tipus de canvi en un sistema de tipus de canvi flexible
• Episodis de crisis financeres |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
35 |
38 |
73 |
Previous studies |
|
1 |
10 |
11 |
Problem solving, classroom exercises |
|
10 |
0 |
10 |
Assignments |
|
1 |
25 |
26 |
Forums of discussion |
|
1 |
6 |
7 |
Personal tuition |
|
4 |
5 |
9 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
1 |
2 |
Extended-answer tests |
|
1 |
1 |
2 |
Objective short-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
Practical tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació dels objectius i continguts de l'assignatura, les metodologies d'avaluació i les seves relacions amb les competències que l'alumne ha d'assolir. Informació sobre l'atenció personalitzada als alumnes.
Prova de coneixements previs de matemàtiques sense nota d'avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Previous studies |
Estudi de la solució dels exercicis de cada tema per part de l'alumne abans de la classe pràctica corresponent |
Problem solving, classroom exercises |
Resolució dels exercicis de cada tema a l'aula ordinària per part dels alumnes amb la correcció del professor |
Assignments |
Lectura i recensió d'un llibre a elecció de l'alumne entre els llibres proposats pel professor. La recensió escrita no haurà de tenir menys de 4 pàgines ni més de 6. |
Forums of discussion |
Debat virtual entre els alumnes a partir d'un text periodístic sobre problemes econòmics i financers proposat pel professor |
Personal tuition |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Hi haurà tres tipus d'atenció personalitzada.
A l'aula ordinària: temps de classe abans de cada prova parcial en el qual cada alumne pot presentar els seus dubtes i el professor respondrà davant de la resta dels alumnes que vulguin assistir-hi.
Al despatx del professor: tutoria personalitzada sobre el treball de recensió d'un llibre i possibilitat de plantejament de dubtes o problemes en qualsevol moment del curs.
Per correu electrònic: comunicació virtual per resoldre dubtes o problemes administratius i/o d'informació. No es respondrà dubtes de continguts per aquesta via. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Previous studies |
|
Estudi de la solució dels exercicis de cada tema per part de l'alumne abans de la classe pràctica corresponent.
Al programa de l'assignatura es detallarà els capítols del llibre "Macroeconomía - Cuestiones y ejercicios resueltos" que cal estudiar per a cada classe.
L'avaluació es farà mitjançant proves orals a l'aula ordinària amb resolució a la pissarra dels exercicis per part del alumnes. |
5% |
Assignments |
|
Lectura i recensió d'un llibre a elecció de l'alumne entre els dos llibres proposats pel professor com a bibliografia complementària. La recensió escrita no haurà de tenir menys de 4 pàgines ni més de 6 amb lletra Times New Roman 12, paper DIN A4, escrit a 1 espai i mig. |
20% |
Forums of discussion |
|
Debat virtual a l'espai del Moodle a partir d'un text periodístic proposat pel professor sobre els actuals problemes econòmics i financers. Les condicions de participació al fòrum seran comunicades a l'inici del Debat. |
5% |
Objective multiple-choice tests |
|
Preguntes teòriques dins de les proves parcial i dins de l'examen final. Són preguntes tancades amb 4 opcions, amb només una correcta. La resposta errònia resta la part estadísticament proporcional |
18% |
Extended-answer tests |
|
Preguntes obertes dins de les proves parcials durant el curs i dins de l'examen final |
6% |
Objective short-answer tests |
|
Preguntes directes dins de les proves parcials durant el curs i dins de l'examen final. Són de dos tipus: a) preguntes teòriques a les quals cal donar una definició; b) preguntes teòriques que cal respondre amb un gràfic d'un model geomètric o un mapa conceptual amb aclariments molt breus. |
23% |
Practical tests |
|
Exercicis dins de les proves parcials i dins de l'examen final. Poden ser de dos tipus: exercicis de resolució algebraica i exercicis de resolució gràfica. |
23% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En primera convocatòria l'avaluació continuada consta de: a) 2 proves parcials durant el curs, cadascuna de les quals val un 10% de la nota final; b) 5 classes de proves orals sobre exercicis que compta un total de 5% de la nota final; c) un fòrum de discussió virtual que val un 5% de la nota final; d) un treball de lectura i recensió d'un llibre que val un 20% de la nota final; e) un examen final sobre tot el contingut de l'assignatura que val un 50% de la nota final. En segona convocatòria, hi ha un examen sobre tot el contingut de l'assignatura que val un 100% de la nota final. |
Basic |
J. Stiglitz, Macroeconomía, 2ª Ed. Ampliada y actualizada, Ariel Economía, Barcelona 2004
O. Blanchard, Macroeconomía, 2ª Ed; Reimpresión 2002, Prentice Hall, Madrid 2002
R. Dornbusch, S. Fischer; R. Startz, Macroeconomía, 8ª Ed, Mc Graw Hill, Madrid 2002
B. Belzunegui; J. Cabrerizo; R. Padilla; I. Valero, Macroeconomía - Cuestiones y ejercicios resueltos, 1ª Ed, Prentice Hall, Madrid 2002
|
El llibre "Macroeconomía - Cuestiones y ejercicios resueltos" és d'ús obligatori per a les classes de Resolució d'exercicis a l'aula ordinària amb estudis previs per part dels alumnes. |
Complementary |
J. Tugores, El lado oscuro de la economía - Lo que no quieren que sepas sobre la crisis, 1ª Ed, Gestión 2000, Barcelona 2009
P. Krugman, El retorno de la economía de la depresión y la crisis actual, 1ª Ed, Crítica, Barcelona 2009
|
Cada alumne ha d'escollir un d'aquests llibres per realitzar el seu treball de recensió. |
Subjects that it is recommended to have taken before |
INTRODUCTION TO MACROECONOMICS/16204005 | PRINCIPLES OF APPLIED ECONOMICS/16204006 | MATHEMATICS II/16204009 | MATHEMATICS I/16204008 | INTRODUCTION TO MICROECONOMICS/16204004 |
|
|
Other comments |
Es recomana l'assistència regular a totes les classes, la participació activa a totes les activitats d'avaluació continuada i el seguiment diari de les novetats de l'assignatura mitjançant el CV Moodle. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|