Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Understand the basic micro-and macroeconomic principles involved in business management.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
| C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Use instruments for analyzing the economic structure of a territory.
Understand the various activities, institutions and agents present in the Spanish economy.
Understand the most common documentary sources for analysing economic activity.
Use and combine information from various documentary sources, extract the essential content and write synthetic reports on sectors or regions.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
| | B6 |
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C1 |
Understand routine information and articles.
| | C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.- LA COMPTABILITAT NACIONAL |
1.1. L’activitat econòmica i el concepte de Valor Afegit.
1.2. El PIB a la Comptabilitat Nacional
1.3. Del PIB a la capacitat/necessitat de finançament del país.
1.4. Fonts estadístiques
1.5. Cas aplicat: Anàlisi de les dades de la comptabilitat nacional.
|
TEMA 2. EL CREIXEMENT ECONÒMIC |
2.1. El PIB i el creixement econòmic: comparacions temporals.
2.2. Benestar i els determinants del PIB per càpita
2.3. Diferències internacionals del PIB per càpita: comparacions territorials.
2.4. Fonts estadístiques
2.5. Cas aplicat: Comparacions temporals i territorials de magnituds econòmiques.
|
TEMA 3. ELS DESEQUILIBRIS INTERNS |
3.1. Desequilibris monetaris: la inflació. Indicadors de preus
3.2. Desequilibris al mercat de treball: l'atur. Indicadors del mercat de treball.
3.3. Desequilibris del sector públic: el dèficit públic i el deute.
3.4. Fonts estadístiques
3.5. Cas aplicat: Anàlisi dels desequilibris interns d'una economia
|
TEMA 4. ELS DESEQUILIBRIS EXTERNS |
4.1. La Balança de Pagaments: concepte i estructura
4.2. El compte corrent i el compte de capital: la capacitat/necessitat de finançament
4.3. El compte financer.
4.4. Visió conjunta de la Balança de Pagaments.
4.5. Fonts estadístiques
4.4. Cas aplicat: Anàlisi dels desequilibris externs d'una economia.
|
TEMA 5. LA INTERDEPENDÈNCIA DELS SECTORS: LA TAULA INPUT-OUTPUT |
5.1. Les taules Input-Output: definició, estructura i continguts.
5.2. Efectes arrossegament directes: els coeficients tècnics
5.3. Instrument de simulació: el model de demanda
5.4. Fonts estadístiques
5.5. Cas aplicat: Anàlisi de l'activitat econòmica a partir de la TIO d'una economia.
|
TEMA 6. ELS SECTORS PRODUCTIUS |
6.1 Els canvis en l'estructura sectorial de les economies.
6.2. Indicadors del sector agrari
6.3. Indicadors del sector industrial
6.4. Indicadors del sector serveis.
6.5. Fonts estadístiques
6.6. Cas aplicat: Anàlisi sectorial d'una economia. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
12 |
10 |
22 |
Assignments |
|
12 |
50 |
62 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació |
Lecture |
Exposició sintètica del contingut principal de cadascun dels temes en què es divideix l'assignatura |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Realització d'exercicis relatius a cadascun dels temes de l'assignatura |
Assignments |
Realització de treballs en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
Personal tuition |
L'atenció personalitzada es planteja en base a les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament en l'aula d'informàtica i la tutorització del treball. |
Description |
L'atenció personalitzada es planteja en base a les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament en l'aula d'informàtica i la tutorització del treball. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Treball en grup- Els continguts, metodologia i terminis seran indicats pel professor |
20% |
Extended-answer tests |
|
Exàmens sobre els continguts del programa. S'han programat 2 proves:
- Primer parcial: examen sobre els continguts del Tema 1 i Tema 2. (10%)
- Examen final: examen sobre tots els continguts de l'assignatura (70%)
|
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en primera convocatòria suspendran l'assignatura en primera convocatòria (la nota final de la primera convocatòria serà la nota de l'examen final). La qualificació final en segona convocatòria serà: a) Pels alumnes que volen tenir en compte la nota del treball : 20% treball i 80% examen final. b) Pels alumnes que no volen tenir en compte la nota del treball de l'assignatura: 100% examen final. Els alumnes hauran d'indicar clarament si volen tenir en compte o no la nota del treball en el primer full de l'examen final de segona convocatòria. |
Basic |
DELGADO, M.J. et al. , Introducción a la economía aplicada: metodología, fuentes estadísticas y casos prácticos, 2002, Ariel Practicum, Barcelona.
GARCIA DELGADO, J.L. i R. MYRO (coord.) , Lecciones de economía española, 10a ed., 2011, Civitas, Madrid.
MARTIN, M. et al. , Introducció a l’economia aplicada: Fonts i instruments, 2000, Servei Lingüístic URV (EINA 17).
MARTINEZ CHACÓN, E. , Economía española, 2a ed., 2009, Ed. Ariel, Barcelona
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación I. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
MUÑOZ CIDAD, C. et al. , Las cuentas de la nación II. Introducción a la economía aplicada, 3a ed., 2008, Civitas, Madrid.
SERRANO, J. et al., Entorno económico: Instrumentos para su análisis, 2009, Ed. Pirámide
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|