Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Students understand the basic micro-and macroeconomic principles involved in business management.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Students can analyze consumer behaviour.
Students can analyze the behavior of producers.
Students can analyze individual decision making in situations of uncertainty.
Students can analyze situations of strategic interaction.
Students can analyze situations in which information is asymmetric.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Draw up strategies to solve problems.
Find appropriate solutions.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
Part I: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS DE CERTESA |
|
Tema 1. Teoria del consumidor
|
1.1 Preferències i corbes d’indiferència
1.2 Funcions d’utilitat
1.3 La restricció pressupostària
1.4 L’elecció òptima
1.5 Funcions de demanda |
Tema 2. Teoria de l’empresa |
2.1 Tecnologia i funcions de producció
2.2 Costos
2.3 Maximització de beneficis d’una empresa competitiva
|
Tema 3. Monopoli i discriminació de preus |
3.1 Monopoli
3.2 Discriminació de preus |
Part II: TEORIA DE JOCS |
|
Tema 4. Jocs estàtics
|
4.1 Representació en forma normal d’un joc
4.2 Racionalitat i informació
4.3 Solucions als jocs estàtics
4.4 Aplicació: Model de duopoli de Cournot |
Tema 5. Jocs dinàmics |
5.1 Representació en forma extensiva d’un joc
5.2 Solucions als jocs dinàmics
5.3 Aplicació: Model de duopoli de Stackelberg |
Part III: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS D’INCERTESA I INFORMACIÓ ASSIMÈTRICA |
|
Tema 6. Elecció en condicions d'incertesa |
6.1 Teoria de la utilitat esperada
6.2 L’aversió al risc
6.3 Aplicacions:
1) El mercat d’assegurances
2) La selecció de carteres |
Tema 7. Informació asimètrica |
7.1 Risc moral
7.2 Selecció adversa |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
42 |
63 |
105 |
Problem solving, classroom exercises |
|
11 |
22 |
33 |
Personal tuition |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Practical tests |
|
6 |
1.5 |
7.5 |
Mixed tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal tuition |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.
|
Description |
Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
El temari de l'assignatura es divideix en tres blocs. L'alumne haurà de realitzar un conjunt d'exercicis, qüestions i/o qüestions test relacionades amb cada bloc.
El percentatge de qualificació és 20%, 10% i 10%, respectivament. |
40% |
Mixed tests |
|
L'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. |
60% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota. |
Basic |
Gadner, R. , Juegos para empresarios y economistas, , Antoni Bosch
Gibbons, R. , Un primer curso en teoría de juegos, , Antoni Bosch
Nicholson, W. , Teoría Microeconomica: Principios básicos y aplicaciones, 7ª edició, McGraw-Hill
Pindyck, R. S. i D. L. Rubinfeld , Microeconomía, 7ª edició, Prentice Hall
Varian, Hal R. , Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 7ª edició, Antoni Bosch
|
|
Complementary |
Gravelle, H. i R. Ress, Microeconomía, 3ª edició, Pearson Prentice Hall
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
MATHEMATICS II/16204009 | MATHEMATICS I/16204008 | INTRODUCTION TO MICROECONOMICS/16204004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|