IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) MICROECONOMY Code 16214103
Study programme
Degree of Business Administration and Management (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second First
Language
Anglès
Castellà
Català
Department Economia
Coordinator
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
CANO BERLANGA, SEBASTIÁN
OLIVA FURES, MARTIN
MANZANO TOVAR, CAROLINA
OSÓRIO DA COSTA ., ANTÓNIO MIGUEL
E-mail martin.oliva@urv.cat
maria.llop@urv.cat
sebastian.cano@urv.cat
carolina.manzano@urv.cat
antonio.osoriodacosta@urv.cat
josemanuel.gimenez@urv.cat
Lecturers
OLIVA FURES, MARTIN
LLOP LLOP, MARIA
CANO BERLANGA, SEBASTIÁN
MANZANO TOVAR, CAROLINA
OSÓRIO DA COSTA ., ANTÓNIO MIGUEL
GIMÉNEZ GÓMEZ, JOSÉ MANUEL
Web
General description and relevant information Desenvolupar l'anàlisi del comportament individual dels agents econòmics, en concret consumidors i empreses. Presentar la teoria bàsica de jocs no cooperatius. Analitzar l'elecció d'un agent econòmic en un entorn d'incertesa i d'informació asimètrica.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Students understand the basic micro-and macroeconomic principles involved in business management.
Type B Code Competences Transversal
 B2 Effective solutions to complex problems
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Students can analyze consumer behaviour.
Students can analyze the behavior of producers.
Students can analyze individual decision making in situations of uncertainty.
Students can analyze situations of strategic interaction.
Students can analyze situations in which information is asymmetric.
Type B Code Learning outcomes
 B2 Draw up strategies to solve problems.
Find appropriate solutions.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce well-structured, clear and rich written texts

Contents
Topic Sub-topic
Part I: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS DE CERTESA
Tema 1. Teoria del consumidor
1.1 Preferències i corbes d’indiferència
1.2 Funcions d’utilitat
1.3 La restricció pressupostària
1.4 L’elecció òptima
1.5 Funcions de demanda
Tema 2. Teoria de l’empresa 2.1 Tecnologia i funcions de producció
2.2 Costos
2.3 Maximització de beneficis d’una empresa competitiva
Tema 3. Monopoli i discriminació de preus 3.1 Monopoli
3.2 Discriminació de preus
Part II: TEORIA DE JOCS
Tema 4. Jocs estàtics
4.1 Representació en forma normal d’un joc
4.2 Racionalitat i informació
4.3 Solucions als jocs estàtics
4.4 Aplicació: Model de duopoli de Cournot
Tema 5. Jocs dinàmics 5.1 Representació en forma extensiva d’un joc
5.2 Solucions als jocs dinàmics
5.3 Aplicació: Model de duopoli de Stackelberg
Part III: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS D’INCERTESA I INFORMACIÓ ASSIMÈTRICA
Tema 6. Elecció en condicions d'incertesa 6.1 Teoria de la utilitat esperada
6.2 L’aversió al risc
6.3 Aplicacions:
1) El mercat d’assegurances
2) La selecció de carteres
Tema 7. Informació asimètrica 7.1 Risc moral
7.2 Selecció adversa

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A1
1 1 2
Lecture
A1
42 63 105
Problem solving, classroom exercises
B2
11 22 33
Personal tuition
0.5 0 0.5
 
Practical tests
B2
C4
6 1.5 7.5
Mixed tests
B2
C4
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació de l'assignatura. S'explica els objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.



Personalized attention
Description
Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Practical tests
B2
C4
El temari de l'assignatura es divideix en tres blocs. L'alumne haurà de realitzar un conjunt d'exercicis, qüestions i/o qüestions test relacionades amb cada bloc.
El percentatge de qualificació és 20%, 10% i 10%, respectivament.
40%
Mixed tests
B2
C4
L'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. 60%
Others  
 
Other comments and second exam session

En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota.


Sources of information

Basic Gadner, R. , Juegos para empresarios y economistas, , Antoni Bosch
Gibbons, R. , Un primer curso en teoría de juegos, , Antoni Bosch
Nicholson, W. , Teoría Microeconomica: Principios básicos y aplicaciones, 7ª edició, McGraw-Hill
Pindyck, R. S. i D. L. Rubinfeld , Microeconomía, 7ª edició, Prentice Hall
Varian, Hal R. , Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 7ª edició, Antoni Bosch

Complementary Gravelle, H. i R. Ress, Microeconomía, 3ª edició, Pearson Prentice Hall

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
MATHEMATICS II/16204009
MATHEMATICS I/16204008
INTRODUCTION TO MICROECONOMICS/16204004
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.