Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Desarrollar habilidades directivas de gestión de personas y ser capaz de llevar a cabo negociaciones para obtener acuerdos favorables y sostenibles en el ámbito de la gestión empresarial.
|
| A5 |
Dirigir una empresa u otra institución pública o privada y dirigir o gestionar en alguna de sus áreas funcionales (recursos humanos, administración y finanzas, comercialización y marketing, operaciones).
|
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Dispone de los conocimientos básicos de la administración de empresas y el comportamiento organizativo.
| | A5 |
Resuelve casos que simulan la realidad empresarial.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
| | B6 |
Sus presentaciones estan debidamente preparadas, utilizando estratégias para presentar y llevar a cabo sus presentaciones orales (ayudas audiovisuales, mirada, voz, gesto, control de tiempo,...).
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
BLOC I. INTRODUCCIÓ |
|
TEMA 1. L’ADMINISTRACIÓ D’EMPRESES I EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU |
1.1. La naturalesa de les organitzacions
1.2. L’administració d’empreses
1.3. El comportament organitzatiu
1.4. Els directius: concepte, nivells i habilitats
1.5. L'anàlisi del treball directiu
1.6. La cultura organitzativa |
BLOC II: LA PLANIFICACIÓ, CONTROL I DISSENY ORGANITZATIU |
|
TEMA 2. LA PLANIFICACIÓ, ELS OBJECTIUS I L’ESTRATÈGIA |
2.1. La planificació: concepte i tipologia
2.2. El procés de planificació
2.2. Els objectius de l’organització: conceptualització, multiplicitat i integració
2.3. L’estratègia de l’organització
2.4. El procés de control |
TEMA 3. ESTRUCTURA I DISSENY ORGANITZATIU |
3.1. L’estructura organitzativa: concepte i elements
3.2. Tipus d’estructures organitzatives.
3.3 . Departamentalització
3.4. Poder i autoritat
3.5. Delegació i descentralització |
BLOC III: LA DIRECCIÓ I EL COMPORTAMENT ORGANITZATIU |
|
TEMA 4. ELS EQUIPS I GRUPS DE TREBALL |
4.1. La direcció i els equips de treball
4.2. Naturalesa dels grups
4.3. Formació i desenvolupament de grups
4.4. Tipus de grups |
TEMA 5. LA MOTIVACIÓ |
5.1. La direcció i la motivació
5.2. El procés de motivació
5.3. Teories motivacionals de contingut
5.4. Teories motivacionals de procés
5.5. La motivació a la pràctica |
TEMA 6. EL LIDERATGE |
6.1. La direcció i el lideratge
6.2. Elements bàsics del lideratge
6.3. Teories dels trets o característiques dels líders (dels trets)
6.4. Teories conductuals
6.5.Teories de contingència |
TEMA 7. LA COMUNICACIÓ |
7.1. La direcció i la comunicació
7.2. El procés de comunicació
7.3. Tipus de comunicació
7.4. Barreres a la comunicació
7.5. Millora de la comunicació |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Estudio de caso |
|
15 |
36 |
51 |
Sesión magistral |
|
45 |
45 |
90 |
Atención personalizada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2.5 |
2.5 |
5 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Presentació de l'assignatura. El primer dia de classe, el professor donarà informació sobre el desenvolupament de l'assignatura: objectius, programa, competències de la titulació que es treballen, metodologia docent, bibliografia recomenada i sistema d'avaluació |
Estudio de caso |
Els alumnes analitzaran, resoldran i exposaran casos que simulen la realitat empressarial o activitats similars relacionades amb la temàtica de l'assignatura, que guiaran el desenvolupament de les classes pràctiques. El sistema de participació i la metodologia de les classes pràctiques s'especifiacrà durant les primeres setmanes del curs |
Sesión magistral |
Els continguts de l'assigmatura s'exposaran mitjançant classes magistrals participatives |
Atención personalizada |
Atenció personalitzada en les hore de tutoria |
descripción |
Durant les hores de consulta el professor atendrà i resoldra els dubtes de l'alumne tant pel que fa a les classes teòriques com a les classes pràctiques. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Estudio de caso |
|
Les classes pràctiques es desenvoluparan mitjançant la resolució i exposició de casos pràctics que simulen la realitat empresarial o activitats similars. Es treballarà en equips i la seva valoració al llarg del curs representarà el 40 % de la nota final.
El sistema de participació i la metodologia de les classes pràctiques s'especificarà durant les primeres setmanes del curs. |
40% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Es realitzarà una prova tipus test sobre els continguts de l'assignatura.
|
60% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria consistirà en un examen sobre els continguts teòrics i pràctics de l'assignatura. |
Básica |
|
Bateman, T. y Snell, S. (2009), Administración: liderazgo y colaboración en un mundo competitivo, McGrawHill, México. Daft, R., (2004), Administración, Thomson, México Díez de Castro, J., Redondo López, C., Barreiro Fernández, B. López Cabarcos, M.A. (2002), Administración de Empresas: Dirigir en la sociedad del conocimiento, Pirámide, Madrid. Luthans, F. (2008), Comportamiento organizacional, McGrawHill, México. Robbins, S. (2004), Comportamiento Organizacional, Pearson Prentice Hall, México
|
Complementária |
|
Castillo Clavero, A.M y Abad Guerrero, I.M. ( 2000), La dirección en la práctica: casos de gestión de empresas, Pirámide, Madrid. Hernámdez Ortiz, MJ ( 2000), Casos prácticos de administración y organización de empresas, Pirámides, Madrid. Pérez Gorostegui, E. (2007), Comportamiento Organizativo, Editorial universitaria Ramón Areces |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|