Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Understand the nature of companies or other private or public institutions and how they work. They are also familiar with their functional areas, and understand their competitive and institutional field and strategic dimension.
|
| A7 |
Scientifically analyze case studies of businesses and business problems and can draw up consultancy reports that respond to these problems.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Understand and apply the concepts and tools for formulating and implementing business and corporate strategies.
Understand and apply the concepts and tools for establishing objectives and carrying out internal and external strategic analysis.
| | A7 |
Analyze business cases and the problems of strategic decisions in current companies from a global and senior Management perspective. Design actions that Provide appropriate solutions regarding the company's competitivi
Analyze and interpret information for taking strategic decisions.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Provide alternative solutions to a problem and evaluate risks and advantages.
Understand problems and be able to break them down into manageable parts.
Present possible solutions that are mostly effective at solving problems.
| | B5 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Accept and comply with the rules of the group.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce grammatically correct written texts
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1 FONAMENTS DE L’ESTRATÈGIA |
1.1. Concepte d’estratègia
1.2. Nivells i procés de l'estratègia
1.3. Objectius estratègics: visió i missió
1.4. La creació de valor i la RSC: Ètica, gènere i diversitat
1.5. El concepte de negoci i de UEN
|
TEMA 2 ANÀLISI ESTRATÈGICA INTERNA |
2.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi interna
2.2. La cadena de valor
2.3. Anàlisi de recursos i capacitats
2.4. Gestió del coneixement i aprenentatge organitzatiu: capital intel·lectual i capital emocional
|
TEMA 3 ANÀLISI ESTRATÈGICA EXTERNA |
3.1. Conceptualització de l’entorn
3.2. Anàlisi de l’estructura de la indústria: les forces competitives de Porter
3.3. Els grups estratègics
3.4. Estratègies de defensa i d’atac
|
TEMA 4 FORMULACIÓ DE L’ESTRATÈGIA |
4.1. Tipologies d’estratègies competitives genèriques i avantatge competitiu
4.2. Avantatge competitiu en costos i en diferenciació
4.3. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia
4.4. Model de negoci: La innovació de valor i els oceans blaus
4.5. Estratègies d’expansió i diversificació
4.6. Estratègies de cooperació i internacionalització
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
28 |
28 |
56 |
ICT practicals |
|
4 |
25 |
29 |
Practicums/Case studies |
|
27 |
31 |
58 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
Practical tests |
|
1 |
0 |
1 |
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura i del professor. Detectar els coneixements previs dels estudiants. Descobrir els interessos i motivacions dels alumnes. Transmetre els objectius que es persegueixen. Detallar els continguts de l’assignatura. Explicar la metodologia de treball que es seguirà. Comunicar i deixar clars els criteris d’avaluació. |
Lecture |
Transmissió de manera expositiva de coneixements, mitjançant l’explicació dels continguts dels diferents temes pel professor, però amb la participació activa dels estudiants. |
ICT practicals |
Realització d'una activitat d'avaluació continuada realitzada en equip mitjançant les TIC. |
Practicums/Case studies |
Activitats per a relacionar i consolidar coneixements, amb una perspectiva fonamentalment d’actuació professional. Formulació, anàlisi, resolució i debat d’un problema, exercici, cas pràctic..., relacionat amb la temàtica de l’assignatura |
Personal tuition |
Temps que el professor dedica a l’atenció i resolució de dubtes i consultes, tant teòriques com pràctiques o d’un altre caire, dels estudiants. A més, el professor orienta i guia el procés d’aprenentatge dels alumnes, així com ofereix les indicacions oportunes per a la correcta elaboració de les activitats docents a desenvolupar pels estudiants. Aquesta atenció es realitza en el despatx del professor en les hores d'atenció establertes. |
Description |
Temps que el professor dedica a l’atenció i resolució de dubtes i consultes, tant teòriques com pràctiques o d’un altre caire, dels estudiants. A més, el professor orienta i guia el procés d’aprenentatge dels alumnes, així com ofereix les indicacions oportunes per a la correcta elaboració de les activitats docents a desenvolupar pels estudiants. Aquesta atenció es realitza en el despatx del professor en les hores d'atenció establertes. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
ICT practicals |
|
Realització en equip i exposició a classe d'un vídeo, explicant i analitzant una temàtica empresarial relacionada amb l’assignatura. |
15% |
Practicums/Case studies |
|
Participació a les classes teòriques i pràctiques, i lliurament de pràctiques en equip al llarg del curs |
10% |
Objective multiple-choice tests |
|
Prova parcial teòrico-pràctica tipus test |
15% |
Practical tests |
|
Prova integral (examen final) de continguts pràctics, consistent en la resolució d'exercicis i casos pràctics. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
|
Prova integral (examen final) de continguts teòrics, consistent en preguntes tipus test. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Per a superar l'assignatura en 1a convocatòria s'ha d'obtenir com a mínim 5 punts, sobre un màxim de 10, en la suma de la qualificacions obtingudes en les diferents parts de que consta el sistema d'avaluació (totes elles obligatòries). La qualificació en la 2a convocatòria s'obtindrà com aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents: a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen). b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 30% la part teòrica i un 30% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats (que pondera un 40%). Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats). |
Basic |
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
|
|
Complementary |
BUENO CAMPOS, E. et al., Dirección estratégica:Desarrollo de la estrategia y análisis de casos., 2006, Madrid: Pirámide.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica., 2005, Madrid: Delta.
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
MENGUZZATO, M. i RENAU PIQUERAS, J. J., La dirección estratégica de la empresa: Un enfoque innovador del management., 1991, Barcelona: Ariel Economía.
PORTER, M. E., Estrategia competitiva. Técnicas para el análisis de los sectores industriales y de la competencia., 2009 (o última edició), Madrid: Pirámide
PORTER, M. E., Ventaja competitiva. Creación y sostenimiento de un desempeño superior., 1987 (o última edició), México: CECSA.
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
STRATEGOR, Estrategia, estructura, decisión, identidad: Política general de la empresa., 1995, Barcelona: Masson.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|