Type A
|
Code |
Competences Specific | | A4 |
Students understand the nature of companies or other private or public institutions and how they work. They are also familiar with their functional areas, and understand their competitive and institutional field and strategic dimension.
|
| A6 |
Students can draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A4 |
Pren decisions coherents i correctes amb la informació proporcionada sobre la empresa i la competència.
Sap analitzar els efectes de les diferents decisions.
| | A6 |
Justifica les tècniques de decisió més adequades a cada tipus de problema en cada àrea funcional, o en el conjunt de l'empresa
Gestiona adequadament la presa de decisions en equip
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
Adapt the learning objectives put forward by the teaching staff.
Have an overview of the various theories and methodologies of a subject.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
Part I: FONAMENTS BÀSICS DE LA PRESA DE DECISIONS |
|
Tema 1. Anàlisi conceptual |
1.1. Concepte i definició de decisió
1.2. Tipus de decisions
1.3. El procés d'adopció de decisions
1.4. El sistema d'informació en l'empresa
1.5. Decisions de grup i col•lectives
|
Tema 2. Models d'adopció de decisions |
2.1. Model racional, de satisfacció, de selecció, polític, de la paperera
2.2. Racionalitat limitada i asimetries d'informació
2.3. La matriu de decisió: decisions en condicions de certesa, risc i incertesa
2.4. Incorporació d'informació en el sistema de decisió
2.5. Decisions seqüencials i multicriteri
|
Part II: TÈCNIQUES DE DECISIÓ EMPRESARIAL |
|
Tema 3. Els decisions empresarials |
3.1. Electra I
3.2. Electra II
3.3. Multicriteri basades en grafs de suport: Pattern
3.4. Multicriteri basades en grafs de suport: CPE
3.5. PERT/ROY en condicions d'incertesa
3.6. Teoria de cues
3.7. Control d'inventaris
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
2 |
4 |
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, classroom exercises |
|
30 |
30 |
60 |
Personal tuition |
|
4 |
4 |
8 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
4 |
6 |
Extended-answer tests |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, avaluació, resultats d'aprenentatge, continguts, metodologies i planificació |
Lecture |
Explicació teòrica per part del professor de les principals tècniques de decisió empresarial que forma part del programa de l'assignatura |
Problem solving, classroom exercises |
Realització a l'aula de pràctiques i exercicis que descriguin situacions que afronten les empreses quant a l'adopció de decisions |
Personal tuition |
Resolució de dubtes i problemes relacionats amb l'assignatura de forma personalizatzada |
Description |
Cada setmana el professorat dedicarà 6 hores a l'atenció personalitzada per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a l'assignatura |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Objective multiple-choice tests |
|
Com a part de l'avaluació contínua es realitzarà un tipus test de 20 preguntes (respostes errònies -0,33) per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura |
10% |
Extended-answer tests |
|
Com a part de l'avaluació contínua es realitzaran dos exercicis pràctics per avaluar els continguts pràctics de l'assignatura.
L'avaluació es completarà amb una prova de desenvolupament final(examen) que avaluarà coneixements teòrics i pràctics |
20%
70% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
En primera convocatòria, la qualificació de l'estudiant s'obtindrà a partir de: - La resolució d'una prova integral (examen) compost per continguts teòrics i pràctics sobre tècniques de decisió empresarial. 70% de la nota. - La realització de dues proves pràctiques durant el curs, cadascuna de les quals equivaldrà al 10% de la nota, 20% en total. - La realització d'un tipus test de 20 preguntes (errònies resten -0,33) per avaluar els continguts teòrics de l'assignatura, que equivaldrà a un 10% de la nota. En segona convocatòria, els estudiants s'avaluaran a través de les mateixes proves, que respectaran els mateixos percentatges de qualificació. Si l'estudiant no ha realitzat el tipus test o les proves pràctiques, en segona convocatòria només serà avaluat amb l'examen, en aquest cas aquest valdrà el 100% de la nota. |
Basic |
Córdoba Bueno, M., Metodología para la Toma de Decisiones, Delta, 2004
Díez de Castro, J., Redondo López, C., Administración de Empresas, Pirámide, 1996
Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E., Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Pirámide, 1995
Leon, O.G., Análisis de Decisiones, McGraw-Hill, 1994
Miranda, F.J., Rubio, S., Chamorro, A. BAñegil, T.M., Manual de Dirección de Operaciones, Thomson, 2005
Chase, R.B., Jacobs, R., Aquilano, N.J., Administración de la Producción y Operaciones para una ventaja competitiva, McGraw-Hill, 2005
|
Bibliografia bàsica - Córdoba Bueno, M. (2004), Metodología para la Toma de Decisiones, Madrid: Delta. - Díez de Castro, J., Redondo López, C. (1996), Administración de Empresas, Madrid: Pirámide. - Leal Millán, A., Sánchez Apellániz, M., Roldán Salgueiro, J.L., Vázquez Sánchez, A.E. (1995), Decisiones Empresariales con Criterios Múltiples, Madrid: Pirámide. - Leon, O.G. (1994), Análisis de Decisiones. Madrid: McGraw-Hill. - Miranda, F.J., Rubio, S., Chamorro, A. BAñegil, T.M. (2005), Manual de Dirección de Operaciones. Madrid: Thomson. - Chase, R.B., Jacobs, R., Aquilano, N.J. (2005), Administración de la Producción y Operaciones para una ventaja competitiva. Madrid: Mc Graw and Hill.
|
Complementary |
Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H., Decisiones Inteligentes, Gestión 2000, 2000
León, O.G., omar Decisiones Difíciles, McGraw-Hill, 2007
Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D., Strategic decision processes: Critical review and future directions, Journal of Management, 1993
Schwenk, Strategic decision making, Journal of Management, 1995
Weill, P., Aral, S., Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI, Harvard Deusto Business Review, 2007
Ballou, R.H., Logística. Administración de la cadena de suministro, Prentice Hall - Pearson, 2004
Krajewski, L.,Ritzman, L., Malhotra, M., Administración de operaciones. Procesos y cadenas de valor, Prentice Hall - Pearson, 2008
|
Bibliografia complementaria - Hammond, J.S., Keeney, R.L., Rafia, H. (2000), Decisiones Inteligentes, Barcelona: Gestión 2000. - León, O.G. (2007), Tomar Decisiones Difíciles, Madrid: McGraw-Hill. - Rajagolapan, N., Rasheed, A.M.A., Datta, D. (1993), “Strategic decision processes: Critical review and future directions”, Journal of Management, Vol. 19: 349-384. - Schwenk, C. (1995), “Strategic decision making”, Journal of Management, Vol. 21: 471-493. - Weill, P., Aral, S. (2007), “Cómo mejorar el rendimiento de las inversiones en TI”, Harvard Deusto Business Review, Vol. 154: 14-28. - Ballou, R.H. (2004), Logística. Administración de la cadena de suministro. Ed. Prentice Hall - Pearson. - Krajewski, L.,Ritzman, L., Malhotra, M. (2008), Administración
de operaciones. Procesos y cadenas de valor. Ed. Prentice Hall - Pearson. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|