Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Redactar projectes de gestió global o d'àrees funcionals de l'empresa que reflecteixin la capacitat per identificar i desenvolupar iniciatives empresarials. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Coneix la funció estratègica del màrqueting.
Identifica les implicacions d'un pla d'acció de màrqueting per als diferents departaments de l'empresa.
Pot sistematitzar la informació per a desenvolupar estratègies de màrqueting.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
| | C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Conceptes de màrqueting |
a. Concepte de màrqueting
b. Àmbits d’actuació del màrqueting
c. Orientacions i aproximacions al mercat
d. Evolució dels paradigmes de màrqueting
e. Ètica i màrqueting |
2. La planificació estratègica de màrqueting |
a. El procés de màrqueting
b. Necessitat de planificar en màrqueting
c. Conceptes de planificació de màrqueting
d. Els objectius i la seva naturalesa
e. Guia per a la preparació del pla de màrqueting
f. Funcions del pla de màrqueting |
3. Els condicionants de l’entorn del màrqueting |
a. Concepte d’entorn
b. Factors del macroentorn
c. Factors del microentorn
d. Estimació de l’evolució i seguiment de l’entorn |
4. El mercat i les seves oportunitats |
a. Concepte de mercat
b. Classificació dels mercats
c. Conceptes de potencial de mercat
d. La participació del mercat
e. La penetració de mercat
f. L’estudi de la competència |
5. La implantació d’estratègies de màrqueting |
a. Estratègies de creixement
b. Estratègies d’aprofitament de l’avantatge competitiu
c. Estratègies d’innovació
d. Estratègies en front la competència
e. Estratègies de cartera de productes |
6. El comportament del consumidor |
a. L’estudi del comportament del consumidor
b. Models de comportament
c. Els hàbits de compra
d. Evolució i tendències |
7. El màrqueting business to business (B2B) |
a. Comportaments de compra en les organitzacions
b. L’organització i els processos de compres a les empreses i organitzacions
c. Variables de la venda B2B |
8. La segmentació dels mercats |
a. Conceptes i utilitats de la segmentació
b. Justificació de la segmentació dels mercats
c. Procés per a segmentar els mercats
d. Models de segmentació de mercats
e. Criteris de segmentació de mercats de consum
f. Criteris de segmentació de mercats industrials
g. Criteris de segmentació de mercats de serveis
h. Estratègies de segmentació i definició del públic objectiu |
9. El posicionament dels productes i les marques |
a. Concepte de imatge, identitat i posicionament
b. Procés per a determinar el posicionament dels productes i les marques
c. Interpretació dels posicionaments
d. Estratègies de posicionament
e. El reposicionament |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
1 |
3 |
Lecture |
|
45.5 |
45.5 |
91 |
Personal tuition |
|
10 |
10 |
20 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
11 |
12 |
Extended-answer tests |
|
1.5 |
22.5 |
24 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es farà la presentació de l'assignatura
|
Lecture |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament. |
Description |
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Objective multiple-choice tests |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teorico-practiques, amb quatre respostes alternatives. Les respostes incorrectes restaran una tercera part del valor de la resposta correcta i les preguntes no contestades no sumaran ni restaran.
|
70% |
Extended-answer tests |
|
Treball sobre un cas real de màrqueting que els alumnes desenvoluparan en grup i defensaran publicament a l'aula. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota obtinguda en el treball de desenvolupament al llarg del curs, serà d'aplicació a les dues convocatòries d'avaluació de l'assignatura. |
Basic |
Kotler, P, Dirección de Marketing. Edición del Milenio, 10ª Edición, Madrid, Prentice-Hall,
|
Dossier(s) d’articles preparats pels professors. Disponibles Al Moodle.
|
Complementary |
|
- Santesmases, M. Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid,
Pirámide, 1999.
- Martin
Armario, E. Marketing. Ariel, Barcelona, 1998.
- Lambin, J.J. Marketing estratégico, Madrid. McGraw Hill,
1995.
- Rodríguez Ardura, I. El Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid:
Pirámide, 1998.
- Kotler, P.; Armstrong, G.; Saunders, J.; Wong,
V. Principles of marketing. The European
Edition. Hertfordshire:
Prentice Hall, 1999.
|
|
Other comments |
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|