Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Understand the strategic role of marketing.
Identify the implications of an action plan for the marketing departments of the company.
Systematize information so that marketing strategies can be carried out.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
| | C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
|
Topic |
Sub-topic |
1. Conceptes de màrqueting |
a. Importància i abast de màrqueting
b. Definicions i conceptes de màrqueting
c. Aplicacions de màrqueting
d. Orientacions i aproximacions al mercat
e. L'ús correcte de la informació i com evitar el plagi en els treballs de màrqueting.
|
2. La planificació estratègica de màrqueting |
a. El procés de generació de valor
b. La Cadena de Valor
c. Competències Essencials
d. Necessitat de planificar en màrqueting
c. Conceptes de planificació de màrqueting
d. Introducció al pla de màrqueting |
3. Els condicionants de l’entorn del màrqueting |
a. Concepte d’entorn
b. Factors del macroentorn
c. Factors del microentorn
|
4. La implantació d’estratègies de màrqueting |
a. Introducció
b. Estratègies competitives per a líders de mercat
c. Expansió de la demanda total del mercat
d. Defensa de la quota de mercat
e. Expansió de la quota de mercat
f. Estratègies de les empreses retadores
g. Estratègies per empreses seguidores
h. Estratègies per especialistes en nínxols
|
5. El comportament del consumidor |
a. Què és el Comportament del Consumidor?
b. La modelització del Comportament del Consumidor
c. Factors Culturals
d. Factors Socials
e. Factors Personals
f. Factors Psicològics
|
6. El màrqueting business to business (B2B) |
a. Què és la compra corporativa?
b. Mercat empresarial vs Mercat de consum
c. Situacions de compra
d. Compra i venda de sistemes
e. Els protagonistes del procés de compra empresarial. El centre de compra
f. El procés de compres i adquisicions en les empreses
g. Fases del procés de compra
h. Gestió de les relacions B2B
i. Mercats institucionals i governamentals
|
7. La segmentació dels mercats |
a. Conceptes i utilitats de la segmentació
b. Justificació de la segmentació dels mercats
c. Procés per a segmentar els mercats
d. Models de segmentació de mercats
e. Criteris de segmentació de mercats de consum
f. Criteris de segmentació de mercats industrials
g. Criteris de segmentació de mercats de serveis
h. Estratègies de segmentació i definició del públic objectiu |
8. El posicionament dels productes i les marques |
a. Concepte de imatge, identitat i posicionament
b. Procés per a determinar el posicionament dels productes i les marques
c. Interpretació dels posicionaments
d. Estratègies de posicionament
e. El reposicionament |
9. Temes actuals de màrqueting |
Aquest últim tema canvia segons els temes de més actualitat de màrqueting de cada curs.
El Consumidor Ètic
Consumer Tribes
The Craft Consumer
Neuromarketing
Postmodern marketing |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
4 |
6 |
Lecture |
|
50 |
84 |
134 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
Practical tests |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Introducció i presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament. |
Personal tuition |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. Segons les necessitats dels estudiants. Com sempre, el professor esta disponible a quedar amb els estudiants, individualment o en grup per resoldre qualsevol tipus de dubte que tingueu relacionat amb l'assignatura. |
Description |
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Objective multiple-choice tests |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teorico-practiques.
|
50% |
Practical tests |
|
Treballs que els alumnes desenvoluparan en grup i/o individual segons i instruccions, i defensaran publicament a l'aula. |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'avaluació consistirà en uns treballs (en grup i/o individuals) (50%) i un examen final tipus test (50%). També es te en compte la participació i comportament de l'estudiant a classe al llarg del quadrimestre en el càlcul de la nota final de l'assignatura. Notes Importants! 1 - Per tal de tenir en compte la nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4 sobre 10 en l'examen tipus test. 2 - En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final. No hi ha avaluació continuada. 3 - No es guarden les notes d'avaluació continuada d'un curs a l'altre, o de convocatòria a convocatòria. |
Basic |
Kotler, P, Dirección de Marketing. Edición del Milenio, 10ª Edición, Madrid, Prentice-Hall,
|
Philip Kotler. Dirección de Marketing. Prentice Hall (última edició) |
Complementary |
|
- Santesmases, M. Marketing. Conceptos y estrategias. Madrid,
Pirámide, 1999.
- Martin
Armario, E. Marketing. Ariel, Barcelona, 1998.
- Lambin, J.J. Marketing estratégico, Madrid. McGraw Hill,
1995.
- Rodríguez Ardura, I. El Marketing y el éxito en la empresa (2ª ed.). Madrid:
Pirámide, 1998.
- Kotler, P.; Armstrong, G.; Saunders, J.; Wong,
V. Principles of marketing. The European
Edition. Hertfordshire:
Prentice Hall, 1999.
|
|
Other comments |
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|