IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) STRATEGIC MARKETING MANAGEMENT Code 16214115
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 2Q
Language
Català
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
GARCÍA DÍAZ, JONATAN
GUILERA MORILLA, MARIA JOSE
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
E-mail xavier.arnavat@urv.cat
mariajose.guilera@urv.cat
jonatan.garcia@urv.cat
Lecturers
ARNAVAT CARBALLIDO, FRANCESC XAVIER
GUILERA MORILLA, MARIA JOSE
GARCÍA DÍAZ, JONATAN
Web
General description

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Describe and explain the functions of a marketing director.
Understand the importance of marketing for the overall performance of a company.
Understand how the various marketing areas of a company work and can design an effective communication plan.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.

Contents
Topic Sub-topic
1. La direcció de màrqueting a l’empresa a. La funció del màrqueting a l’empresa
b. Organització funcional del màrqueting
c. Relació entre el màrqueting i les vendes
d. Activitats de màrqueting a l’empresa
2. La informació i les decisions de màrqueting a. La informació i el risc en les decisions
b. El sistema d’informació de màrqueting
c. La estimació de la demanda
3. La gestió del producte i la marca a. Concepte i dimensions del producte
b. La línia de productes
c. Decisions sobre la marca
d. Altres atributs del producte
e. El cicle de vida del producte
f. La innovació i la renovació de productes
4. La gestió dels serveis a. Naturalesa i classificació dels serveis
b. Estratègies de màrqueting per a empreses de serveis
c. Els serveis afegits al producte
5. La política de preus i marges a. Conceptes de preus i marges
b. Fixació de preus
c. Estratègies de preus en el llançament del producte
d. Estratègies de variació de preus
6. Els canals de distribució a. Operativitat en els canals de distribució
b. Elecció de canals de distribució
c. La direcció i el poder en el canal
d. El sistema comercial i la distribució
e. Tendències en la distribució del futur
7. Retailing i logística a. Conceptes de retailing
b. Gestió del retailing
c. El marxandatge
d. La logística orientada al màrqueting
e. La logística i el servei al client
f. Estructura de distribució logística
8. La comunicació integrada de màrqueting a. El mix de comunicació
b. La promoció de vendes
c. El màrqueting directe i l’e-comerce
d. Les relacions públiques
e. Principis de la publicitat
f. Disseny i desenvolupament de campanyes publicitàries
9. La direcció de vendes a. Avantatges i inconvenients de la venda personal
b. Tipologies d’organització de vendes
c. Característiques de la força de vendes
d. Gestió de la força de vendes

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
B3
2 1 3
Lecture
A5
B3
C3
C4
30 30 60
Problem solving, classroom exercises
A5
B3
15 15 30
Personal tuition
10 10 20
Presentations / expositions
A5
B3
C3
C4
2 22 24
 
Objective multiple-choice tests
A5
C3
2 11 13
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es farà la presentació de l'assignatura
Lecture Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.
Presentations / expositions Exposició oral del treball (prèvia presentació escrita).

Personalized attention
Description
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, classroom exercises
A5
B3
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
15%
Presentations / expositions
A5
B3
C3
C4
Exposició oral d’un treball (prèvia presentació escrita).
35%
Objective multiple-choice tests
A5
C3
Prova integral de tota l’assignatura. Cal obtenir un mínim de 4 punts en aquesta prova per fer la mitjana de l’assignatura. 50%
Others  
 
Other comments and second call

A la primera convocatòria és requerirà una qualificació mínima de 4 punts per al conjunt de les proves d'avaluació continuada (resolució de problemes + presentació del treball) per a fer la mitjana de l'assignatura.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota.


Sources of information

Basic Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide

Complementary

Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico, Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid,  ESIC, 1996.

 

Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing Relacional, Madrid,  ESIC, 1999.

 

Lambin, Jean-Jacques, Marketing Estrategico,  2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL

 

Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing Internaconal, Madrid  Pirámide, 1995.


El material per a la resolució de treballs pràctics serà lliurat pel professor al llarg del curs.

Recommendations


 
Other comments
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.