IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) COMMUNICATION TECHNIQUES AND SALES Code 16214213
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
RABASCO ESCODA, NEUS
E-mail neus.rabasco@urv.cat
claudia.caubet@urv.cat
Lecturers
RABASCO ESCODA, NEUS
CAUBET ESPUNY, CLAUDIA
Web
General description and relevant information Assignatura introductòria al mix de comunicació de màrqueting (publicitat, promoció de vendes, relacions públiques, màrqueting directe i venda personal).

Competences
Type A Code Competences Specific
 A6 Draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives.
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
 B6 Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A6 Understand communication theories and how these relate to current practices in business communications.
Evaluate the main elements of the communications mix and its measurement techniques from both theoretical and practical perspectives.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Be aware of the limitations and weak points of their work processes and methods.
Analyze the risks and benefits of innovation.
Find new methods for doing things.
Find new methods for doing things.
 B5 Identify the group’s objectives as their own.
Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Bear in mind the opinions of others and give constructive feedback.
Accept and comply with the rules of the group.
Direct meetings effectively.
Encourage all members to take part in the management and smooth running of the team.
 B6 Intervene effectively and convey relevant information.
Control their nerves sufficiently to be able to express themselves in public.
Reply to the questions that they are asked.
Understand that non-verbal language is appropriate to verbal discourse.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation

Contents
Topic Sub-topic
Bloc 1- Les Comunicacions Integrades de Marketing La integració de les comunicacions de màrqueting
• Com comunica l’empresa

El procés de comunicació
• El model del procés de comunicació i la seva aplicació a màrqueting0

La psicologia del consumidor i les comunicacions
• Percepció d’estímuls publicitaris
• Semiòtica i marques

La creativitat publicitària
• Les vies creatives segons els ‘guru’s de la comunicació
Bloc 2 – El Sector de la Comunicació Les agències de publicitat
• Estructura i missió
• Els departament i els rols
• El pressupost publicitari

Els mitjans de comunicació
• Premsa
• Radio
• Televisió
• Internet
Bloc 3 – El Mix de Comunicació Les promocions de venda
• Definicions i objectius
• Tipus de promocions

Les relacions públiques
• Definicions i públics
• El rol de les relacions publiques

El màrqueting directe
• Definicions i aplicacions

Bloc 4 - Vendes La venda personal
• La gestió de la venda
• Etapes en la venda
• Tècniques de venda

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 4 6
Lecture
A6
B3
C4
50 84 134
Personal tuition
1 0 1
 
Extended-answer tests
A6
B3
B6
C4
8 0 8
Objective multiple-choice tests
A6
B3
1 0 1
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es farà la presentació de l'assignatura
Lecture Exposició de continguts teòrics i es donaran pautes per a la realització dels treballs
Personal tuition Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants.

Personalized attention
Description
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Objective multiple-choice tests
A6
B3
Examen final tipus test 50%
Extended-answer tests
A6
B3
B6
C4
Treballs d'avaluació continuada 40%
Others  

Participació i treball a classe

10%
 
Other comments and second exam session

Hi haurà uns treballs d'avaluació continuada. Els treballs representaran el 50% de la nota final de l'assignatura.

Per tal de tenir nota d'avaluació continuada, cal treure un mínim de 4/10 en l'examen final de l'assignatura.

En segona convocatòria el 100% de la nota és l'examen final.


Sources of information

Basic

Dossier de lectures

O’Guinn, T, Allen, C. & Semenik, R. (última edició) Publicidad y Comunicación integral de marca (Tercera edición). Editorial Thomson.

Complementary

Recommendations

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
CONSUMER BEHAVIOUR/16214214

Subjects that it is recommended to have taken before
THE FUNDAMENTALS OF MARKETING/16214114
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.