IDENTIFYING DATA 2017_18
Subject (*) WORK PLACEMENT Code 16214401
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (2009)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
24 Compulsory work placement Fourth 1Q single exam
Language
Castellà
Prerequisites L'estudiant ha de tenir superat el 60% d'ECTS de l'ensenyament en el moment de la matrícula.
Department Economics
Business Management
Coordinator
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
MOLINA COBO, MARÍA DEL CARMEN
E-mail mariateresa.sorrosal@urv.cat
monica.martin@urv.cat
mariaarantzazu.vidal@urv.cat
gloria.barbera@urv.cat
susana.sarda@urv.cat
mcarmen.molina@urv.cat
josep.miro@urv.cat
Lecturers
SORROSAL FORRADELLAS, MARIA TERESA
MARTÍN BOFARULL, MÓNICA
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
SARDÀ GARCIA, SUSANA
MOLINA COBO, MARÍA DEL CARMEN
MIRÓ ARAGONÉS, JOSEP
Web http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html
General description and relevant information L'assignatura de Pràctiques Externes té com a objectiu afavorir l'adquisició de competències per tal de preparar a l'estudiant per a l'exercici d'activitats professionals, facilitar la seva ocupació i fomentar la seva capacitat emprenedora

Competences
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B1 Learning to learn
 B4 Autonomy, responsibility and initiative
 B5 Teamwork, collaboration and sharing of responsibility
Type C Code Competences Nuclear
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV
 C6 Be able to define and develop their academic and professional project

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B1 Ask intelligent questions that challenge what they have learned and show initiative in their search for information.
Have an overview of the various theories and methodologies of a subject.
Contrast their own mental schemas with those of others and exploit the differences as an opportunity to learn.
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Decide what needs to be done for a particular job/project and do it according to schedule.
Reflect on their learning process and learning needs.
 B5 Accept and comply with the rules of the group.
Help to draw up and apply the team’s work processes.
Act constructively to deal with any conflicts in the team.
Type C Code Learning outcomes
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce well-structured, clear and rich written texts
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
 C6 Identify their own academic and professional interests and motivations.
Develop resources and strategies that will ease their transition into working life.

Selection technique and assignment
Procedures

Prerequisit

Per poder matricular les Pràctiques Externes és requisit tenir superat el 60% dels crèdits de l'ensenyament.


Matrícula i sol·licitud del lloc de pràctiques

L'estudiant haurà de:

1. Matricular les Pràctiques Externes.

2. Registrar-se a l’aplicació HERA, aplicació de pràctiques de la Facultat d'Economia i Empresa (https://gandalf.fee.urv.cat/hera/registre/estudiant) i adjuntar el CV.

3. Introduir a HERA la seva sol·licitud on podrà consultar el llistat complet dels llocs de pràctiques (https://gandalf.fee.urv.cat/hera/accounts/login/?next=/hera/estudiant). Per completar la sol.licitud caldrà:

3.1 Seleccionar i ordenar un mínim de 15 llocs de pràctiques.

3.2 Prioritzar els criteris addicionals d'ubicació, perfil i horari del lloc de pràctiques. Aquests criteris només s'utilitzaran en el cas que no es pugui assignar cap dels llocs de pràctiques seleccionats en el pas anterior.


Procés d'assignació dels llocs de pràctiques

L'assignació dels llocs de pràctiques es farà en funció de l'expedient acadèmic de l’estudiant. Concretament, els estudiants s'ordenaran:

1. Segons la qualificació mitjana (sobre 10) del seu expedient acadèmic el dia que finalitza el termini de la sol.licitud del lloc de pràctiques.

2. A igualtat de mitjana d’expedient acadèmic, segons el nombre de crèdits superats.

3. A igualtat dels dos criteris anteriors, alfabèticament pel primer cognom, segon cognom i nom, havent elegit aleatòriament una lletra inicial per a l’ordenació.

Es podrà consultar el lloc de pràctiques assignat a l'aplicació HERA.


Terminis

Matrícula: en el termini fixat per la URV

Sol·licitud dels llocs de pràctiques (la sol.licitud es pot fer en dos períodes):

a) Primer període: del 17 al 28 de juliol de 2017

b) Segon període: del 6 al 12 de setembre de 2017

Assignació:

a) Primera assignació: 7 de setembre de 2017 (corresponent a les sol.licituds realitzades en el primer període)

b) Segona assignació: 14 de setembre de 2017 (corresponent a les sol.licituds realitzades en el segon període)

IMPORTANT

1. El dia 28 de juliol de 2017 s'eliminaran del sistema totes les sol.licituds realitzades pels estudiants que no hagin formalitzat la seva matrícula de Pràctiques Externes. Aquests estudiants hauran de tornar a realitzar la seva sol.licitud en el segon període (setembre).

2. L’estudiant que faci la seva sol·licitud al setembre només visualitzarà els llocs de pràctiques que han quedat vacants després de l’assignació del primer període.

2. Excepcionalment s’acceptarà, en el primer període, la sol·licitud de l’estudiant que, havent realitzat una estada de mobilitat amb qualificacions pendents, no hagi pogut matricular les Pràctiques Externes, sempre que aquesta circumstància es comuniqui directament per correu electrònic, abans del 28 de juliol de 2017, a l'adreça practiques.fee@urv.cat.



Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 1 2
Selection of practicum
0 2 2
Practicum
B1
B4
B5
C4
C6
560 0 560
Coordination and monitoring mechanisms
B1
B4
B5
C4
C6
24 0 24
Report
C4
C6
0 12 12
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Es realitzaran un mínim de dues sessions informatives. La primera, abans del període de matrícula amb la coordinació de pràctiques. La segona, el 12 de setembre de 2017 a les 13 h., amb el tutor/a acadèmic i la coordinació de pràctiques.
Practicum Les pràctiques es desenvoluparan durant 16 setmanes, amb una durada de 7 hores diàries, en torn de matí i tarda, o bé en horari intensiu de matí o de tarda, en funció de cada lloc de pràctiques. En el període no lectiu de Setmana Santa s'interromprà l'activitat de pràctiques. En el cas que alguna empresa tingui un horari inferior a 7 hores els divendres, la diferència es compensarà entre la resta de dies per tal de garantir un total de 35 hores de pràctiques a la setmana.
Coordination and monitoring mechanisms Els mecanismes de coordinació i seguiment de les pràctiques es duen a terme amb la participació dels diferentes agents implicats: l'equip de coordinació de pràctiques de la FEE, els tutors/es acadèmics i de l'entitat col.laboradora, i els estudiants. En l'apartat següent es detallen aquests mecanismes.
Report L'estudiant realitzarà un informe final, que haurà d'incloure: la descripció de tasques previstes i les efectivament realitzades així com la valoració de les competències desenvolupades.

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description
Els agents implicats en la coordinació i seguiment de les Pràctiques Externes de la Facultat d'Economia i Empresa són:

A. L'equip de coordinació de pràctiques externes

L'equip de coordinació està format per la Coordinadora de Pràctiques Externes i Borsa de Treball de la FEE i la Responsable de Pràctiques Externes curriculars, i s'encarrega de:

•Organitzar els mecanismes de captació i selecció d’entitats col•laboradores

•Fixar tots els terminis dels diferents procediments vinculats a les Pràctiques Externes

•Realitzar sessions informatives per als estudiants prèvies a la matrícula de Pràctiques Externes

•Revisar els perfils i les activitats previstes en cada lloc de pràctiques sol.licitat per les entitats col.laboradores

•Assignar un tutor/a acadèmic a cada estudiant

•Sol.licitar i generar la documentació necessària per a la realització de les Pràctiques Externes

•Realitzar sessions informatives amb estudiants i tutors acadèmics prèvies a l'estada en pràctiques de l'estudiant.

•Donar suport i coordinar els tutors/es acadèmics

•Mantenir contactes i reunions amb els responsables dels programes de pràctiques de les entitats col•laboradores

•Recollir els suggeriments de tots els agents implicats en les Pràctiques, directament i a través de l'enviament d'enquestes de satisfacció

•Emplenar les actes acadèmiques amb les qualificacions comunicades pels tutors/es

•Revisar el procés PR-FEE-010 i proposar-ne la seva modificació, si escau

•Rendir comptes davant de la Junta de Facultat

B. Tutors/es acadèmics de la Facultat d'Economia i Empresa

Els tutors/es acadèmics, professorat de la FEE, s'encarreguen de tutoritzar els estudiants assignats per la coordinació durant tota l'estada. El tutor/a ha de:

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb l'estudiant durant la seva estada en pràctiques

•Realitzar un mínim de dues reunions presencials amb el tutor/a de l'entitat col.laboradora a la seu de l'entitat

•Comunicar a la coordinació de pràctiques qualsevol incidència que requereixi del seu coneixement, o qualsevol canvi respecte a les característiques inicials del projecte formatiu.

•Qualificar l’estudiant en funció dels criteris fixats en aquesta guia docent (a partir de la valoració facilitada per l'entitat col.laboradora, la valoració de l'informe final de l'estudiant i la valoració del compliment i actitud de l'estudiant durant el desenvolupament de les pràctiques)

•Traslladar tota la documentació derivada de la qualificació de l'estudiant a la coordinació de pràctiques

•Realitzar un informe de seguiment sobre la coordinació que s'ha realitzat amb cada una de les entitats col.laboradores

C. Tutors/es de les entitats col•laboradores

El tutor/a de l'entitat col•laboradora s'encarrega del seguiment de l'estudiant assignat durant tot el període d'estada de l'estudiant en la seva entitat respectant el projecte formatiu acordat. El tutor/a de l'entitat col.laboradora ha de:

•Facilitar el desenvolupament personal i professional de l’estudiant

•Reunir-se amb el tutor acadèmic, a la seu on l'estudiant desenvolupa les pràctiques, com a mínim en dues ocasions.

•Comunicar al tutor acadèmic qualsevol aspecte que es consideri rellevant en el desenvolupament de les pràctiques, especialment qualsevol canvi en el projecte formatiu acordat o desplaçaments de l'estudiant de la seu de pràctiques informada.

•Realitzar un informe final sobre l'estudiant que inclou una valoració explícita de les competències previstes en les Pràctiques Externes. Aquest informe es comentarà en la darrera reunió amb el tutor/a acadèmic.

•Respondre una enquesta de satisfacció

D. Estudiants

L'estudiant, amb l'objectiu de fer possible el correcte seguiment i coordinació de les seves pràctiques,  ha de:

•Conèixer el funcionament i calendari de les Pràctiques

•Assistir a les sessions informatives

•Complir amb les obligacions derivades del procés de signatura del seu conveni

•Desenvolupar les tasques que li siguin encomanades durant la seva estada en pràctiques

•Informar puntualment el seu tutor/a acadèmic de qualsevol aspecte que consideri rellevant per al seu aprenentatge

•Informar el seu tutor/a acadèmic de qualsevol modificació respecte al previst al conveni signat (tasques, tutor/a, horari...), especialment si s'ha de desplaçar de la seva seu durant les pràctiques.

•Assistir a les reunions presencials amb el seu tutor/a acadèmic

•Realitzar un informe final de la seva estada en pràctiques

•Respondre una enquesta de satisfacció


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Practicum
B1
B4
B5
C4
C6
Valoració de les competències previstes en el desenvolupament de les pràctiques externes per part del tutor/a de l'entitat col·laboradora
70%
Coordination and monitoring mechanisms
B1
B4
B5
C4
C6
Valoració del compliment i actitud de l'estudiant per part del tutor/a acadèmic. Aquesta valoració tindrà una qualificació de 0 si l'estudiant no ha respost l'enquesta de satisfacció sol.licitada per la coordinació de les pràctiques en el termini previst 10%
Report
C4
C6
Avaluació de l'Informe final de l'estudiant sobre l'estada en pràctiques. L'Informe ha d'incloure la descripció de les tasques desenvolupades i la seva valoració relacionant-les amb les competències previstes. 20%
Others

Al final de l'estada en pràctiques i en el termini fixat per la coordinació, l'estudiant ha de respondre una enquesta de satisfacció sobre la informació rebuda, el procés de selecció i assignació, i el procés de desenvolupament i avaluació. L'enquesta permet incorporar tots aquells suggeriments que l'estudiant vulgui fer arribar.

0%
 
Other comments and second exam session

Les Pràctiques Externes tenen CONVOCATÒRIA ÚNICA.

Les Pràctiques Externes NO tenen CONVOCATÒRIA ADDICIONAL.

En determinats supòsits, les Pràctiques Externes es poden reconèixer. Tota la informació sobre el RECONEIXEMENT de les Pràctiques Externes es troba a la plana web de la Facultat d'Economia i Empresa http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Cal que l'estudiant consulti la Normativa de Pràctiques Externes de la FEE (http://www.fee.urv.cat/media/upload/arxius/facultat/junta/normatives_centre/normativa_practiques_fee.pdf)
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.