Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Saber explicar el funcionament de l'economia tant a nivell macroeconòmic com microeconòmic. |
| A2 |
Dominar els mètodes i instruments bàsics per a l'anàlisi de la realitat empresarial. |
| A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Identifica i anticipa problemes econòmics rellevants amb relació al poder de mercat i la interacció estratègica.
| | A2 |
Domina els instruments analítics, gràfics i lògics per entendre la racionalitat empresarial i la interacció entre empreses en un determinat context econòmic i amb unes determinades regles.
| | A5 |
Entén la racionalitat de les empreses quan interactuen en diferents contextos i sap analitzar el paper de les institucions econòmiques públiques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l'Economia Industrial |
• Objecte i desenvolupament de l'Economia Industrial
• Doctrines de l'Economia Industrial |
2. Eficiència i poder de mercat |
• Monopoli i poder de mercat
• Eficiència i estructura de mercat
• Eficiència dinàmica: innovació |
3. Discriminació de preus |
• Discriminació de primer, segon i tercer grau
• Discriminació temporal |
4. Relacions verticals |
• Control vertical
• Integració vertical
• Monopoli bilateral
• Límits a la integració vertical
|
5. Models bàsics d'oligopoli |
• Competència en quantitats: el model de Cournot
• Factors que influeixen en la col.lusió
• Estabilitat de la cooperació
|
6. Entrada en la indústria |
• Model d'Stackelberg
• Avantatge del primer moviment
• Barreres d’entrada |
7. Competència en preus |
• La paradoxa de Bertrand
• Duopoli amb diferenciació horitzontal de producte
• Diferenciació horitzontal i entrada a la industria
• Diferenciació vertical |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
31 |
46 |
77 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
18 |
27 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
6 |
6 |
12 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
7.5 |
10.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
2.5 |
3.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes.
Presentació de l'assignatura: els continguts i el funcionament, com s'avaluarà, què és el que s'ha de fer i què es demana. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Són classes on el professor exposa els conceptes teòrics corresponents al temari. |
Resolució de problemes, exercicis |
En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts per grups. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes. |
Descripció |
Correspon al temps que disposa el professor per a rebre consultes, dubtes, etc. per part de l'estudiant. Es concretarà el primer dia de classe. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts per grups. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Exercicis semblants als fets a classe. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Pregunta de raonament i interpretació de resultats. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
- Pel que fa a l'avaluació de la primera convocatòria, hi haurà un examen parcial que representarà un 20% de la nota final, i un examen final que representarà el 50% de la nota final. El 30% restant va lligat al lliurament d'exercicis en classe i participació en classe. - Pel que fa a l'avaluació de la segona convocatòria, hi haurà un examen general de tota la matèria (que típicament inclou preguntes pràctiques). Aquest examen contarà el 100% de la nota final. |
Bàsica |
|
1) Oliva, M., Carles, M., Durán, C., Pérez, M.J., Teoria de l'organització industrial, URV, última edició disponible. |
Complementària |
|
1) J. Church i R.
Ware,
Industrial organization: a strategic approach, McGraw-Hill, última edició disponible. 2) X. Martínez-Giralt, Organització industrial, Sevei de publicacions de la UAB, última edició disponible. 3) J. Tirole, The theory of industrial organization, MIT Press, última edició disponible. |
Assignatures que en continuen el temari |
POLÍTICA INDUSTRIAL/16224118 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TEORIA ECONÒMICA DEL BENESTAR/16224108 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16224004 | MICROECONOMIA/16224103 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|