Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Explain how the economy works on both the macroeconomic and microeconomic.
|
| A2 |
Students master the basic methods and tools for analyzing business reality.
|
| A5 |
Analyze economic institutions: companies, public organizations, industrial and financial markets and other services.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Identify and predict significant economic problems in relation to market power and strategic interaction.
| | A2 |
Master the analytical, graphic and logical tools for understanding business rationality and interaction between companies in a given economic context with certain rules.
| | A5 |
Understand the rationality of companies when they interact in different contexts and can analyze the role of public financial institutions.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Follow a logical method to identify the causes of a problem and not merely accept the symptoms.
Draw up strategies to solve problems.
Find appropriate solutions.
Transfer classroom exercises and the cases they have studied to real situations in other environments.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a l'Economia Industrial |
• Objecte i desenvolupament de l'Economia Industrial
• Doctrines de l'Economia Industrial |
2. Eficiència i poder de mercat |
• Monopoli i poder de mercat
• Eficiència i estructura de mercat
• Eficiència dinàmica: innovació |
3. Discriminació de preus |
• Discriminació de primer, segon i tercer grau
• Discriminació temporal |
4. Relacions verticals |
• Control vertical
• Integració vertical
• Monopoli bilateral
• Límits a la integració vertical
|
5. Models bàsics d'oligopoli |
• Competència en quantitats: el model de Cournot
• Factors que influeixen en la col.lusió
• Estabilitat de la cooperació
|
6. Entrada en la indústria |
• Model d'Stackelberg
• Avantatge del primer moviment
• Barreres d’entrada |
7. Competència en preus i diferenciació de producte |
• La paradoxa de Bertrand
• Duopoli amb diferenciació horitzontal de producte
• Diferenciació horitzontal i entrada a la indústria
• Diferenciació vertical |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
1 |
2 |
Lecture |
|
31 |
46 |
77 |
Problem solving, exercises |
|
18 |
27 |
45 |
Personal attention |
|
6 |
6 |
12 |
|
Practical tests |
|
3 |
7.5 |
10.5 |
Extended-answer tests |
|
1 |
2.5 |
3.5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes.
Presentació de l'assignatura: els continguts i el funcionament, com s'avaluarà, què és el que s'ha de fer i què es demana. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
Són classes on el professor exposa els conceptes teòrics corresponents al temari. |
Problem solving, exercises |
En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts per grups. |
Personal attention |
Resolució de dubtes. |
Description |
Correspon al temps que disposa el professor per a rebre consultes, dubtes, etc. per part de l'estudiant. Es concretarà el primer dia de classe. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
En aquestes classes els alumnes resoldran a la pissarra alguns dels exercicis proposats prèviament i que els alumnes hauran de portar ja resolts per grups. |
30% |
Practical tests |
|
Exercicis semblants als fets a classe. |
50% |
Extended-answer tests |
|
Pregunta de raonament i interpretació de resultats |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
- Pel que fa a l'avaluació de la primera convocatòria, hi haurà un examen parcial que representarà un 20% de la nota final, i un examen final que representarà el 50% de la nota final. El 30% restant va lligat al lliurament d'exercicis en classe i participació en classe. Es requereix un mínim de 4 en l'examen final per a poder fer la mitjana. - Pel que fa a l'avaluació de la segona convocatòria, hi haurà un examen general de tota la matèria (que típicament inclou preguntes pràctiques). Aquest examen comptarà el 100% de la nota final. |
Basic |
|
1) Oliva, M., Carles, M., Durán, C., Pérez, M.J., Teoria de l'organització industrial, servei de publicacions de la URV, última edició disponible. 2) Flores-Fillol, R., Pérez Lacasta, M.J., Pràctiques d'Economia Industrial, eina-e, servei de publicacions de la URV. |
Complementary |
|
Tirole, J., "The theory of industrial organization", MIT Press (última edició disponible). |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|