Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Dominar els mètodes i instruments bàsics per a l'anàlisi de la realitat empresarial. |
| A6 |
Analitzar els diversos contexts professionals en els que treballa un economista: la cojuntura econòmica, el sector, el mercat, l'empresa i el departament en qüestió. |
| A8 |
Elaborar informes d'assessorament sobre situacions concretes de l'economia (internacional, nacional, regional o local) o de sectors de la mateixa. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
| B5 |
Teamwork, collaboration and sharing of responsibility |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Coneix elements bàsics del model de regressió lineal múltiple.
Utilitza adequadament el software economètric i sap aplicar tècniques economètriques avançades a l'anàlisi empíric de problemes econòmics.
| | A6 |
És capaç d'entendre dades de la cojuntura econòmica tant a nivell agregat com per sectors.
És capaç de treballar amb dades empresarials per a elaborar informes sobre el funcionament de l'empresa.
| | A8 |
Interpreta econòmicament els resultats obtinguts en l’estimació i contrast d’hipòtesis de models bàsics i és capaç d'explicar-los en un informe escrit.
Identifica i reconeix les aplicacions del model a problemes microeconòmics (decisions de les empreses) i macroeconòmics (dimensió temporal de l'activitat econòmica).
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Reflect on new ways of doing things.
Identify the results of innovation.
Find new methods for doing things.
| | B5 |
Help to define, organize and distribute the group’s tasks.
Bear in mind the opinions of others and give constructive feedback.
Accept and comply with the rules of the group.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Understand basic computer hardware.
Understand the operating system as a hardware manager and the software as a working tool.
| | C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Regresión lineal y MCO. |
1.1. Esperanza condicional y modelo de regresión lineal.
1.2. Estimación por Mínimos Cuadrados Ordinarios.
1.3. Propiedades del estimador MCO.
1.4. Inferencia en el Modelo de Regresión Lineal Estándar.
1.5. Evaluación del modelo: bondad del ajuste, significación conjunta y predicción.
1.6. Apéndice: El estimador de máxima verosimilitud. |
Tema 2. Restricciones lineales, forma funcional y variables ficticias. |
2.1. Restricciones lineales.
2.1.1 Contrastes de cambio estructural y estabilidad en el modelo.
2.2. Formas funcionales alternativas.
2.2.1 Modelos intrínsicamente lineales.
2.2.2 Funciones no lineales de las variables explicativas: transformaciones polinómicas y logarítmicas.
2.2.3 Contrastes sobre la forma funcional.
2.3. Modelos con variables explicativas “ficticias”.
2.3.1 Interpretación de los coeficientes.
2.3.2 Interacciones entre variables discretas y/o continuas.
2.3.3 Regresión por tramos. |
Tema 3. Problemas con los datos y errores de especificación. |
3.1. Observaciones influyentes y Normalidad.
3.2. Multicolinealidad.
3.3. Omisión (Inclusión) de regresores (ir)relevantes.
3.4. Endogeneidad. |
Tema 4. Perturbaciones no esféricas: Heteroscedasticidad y Autocorrelación. |
4.1. Causas y consecuencias de la heteroscedasticidad.
4.2. Contrastes para la detección de la heteroscedasticidad.
4.3. Estimación por Mínimos Cuadrados Generalizados (Factibles).
4.4. Causas y consecuencias de la autocorrelación.
4.5. Contrastes para la detección de la autocorrelación.
4.6. Estimación iterativa (Cochrane-Orcutt) y en dos etapas (Durbin). |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
4 |
2 |
6 |
Lecture |
|
28 |
42 |
70 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
24 |
24 |
48 |
ICT practicals |
|
0 |
18 |
18 |
Personal tuition |
|
1 |
1 |
2 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
4 |
0 |
4 |
Practical tests |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Entendre els objectius que es persegueixen, els continguts que es treballaran i la metodologia que s'utilitzarà a l'assignatura. També s'ha d'entendre clarament quins són els criteris d'avaluació que s'utilitzarà a l'assignatura. |
Lecture |
Discussió de les notes que es proporcionin per part del professor/a a travès del Campus Virtual. Aquestes notes són orientatives i s'hauran de completar amb les lectures de les Fonts d'Informació addicional que es proporcionen i amb les explicacions i recomanacions del professor/a. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Seguiment i comprensió de la resolució de les pràctiques presentada pel professor. Les pràctiques estàn basades en enunciats que reflecteixin problemes tècnics i/o econòmics i es resoldran utilitzant bases de dades i software apropiats. Per tant, l'alumne ha d'aprendre a utilitzar aquest software per obtenir i interpretar els resultats numèrics. |
ICT practicals |
L'alumne haurà de resoldre pràtiques similars a les realitzades de manera guiada. |
Description |
És recomanable que l'alumne aprofiti l'atenció personalitzada per tal de resoldre els dubtes relacionats amb els conceptes teòrics i la resolució de les pràctiques (software, interpretació de resultats numèrics, etc.). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Aquesta prova te caràcter obligatori i es durà a terme durant el periode d'examens, un cop acabada la docència de l'assignatura. La prova consistirà de varis exercicis similars als de les pràctiques realitzades durant el curs acadèmic. Els exercis constaran de varies preguntes en les que l'alumne haura de demostrar la seva capacitat per aplicar els conceptes teòrics de la regressió lineal a problemes econòmics concrets. També haurà de demostrar la seva capacitat per interpretar els resultats numèrics obtesos, tant en termes estadístics com econòmics. |
70% |
Objective multiple-choice tests |
|
Aquestes proves formen part de l'avaluació continuada i es duran a terme al finalitzar cada tema. Les proves faran referència als aspectes metodològics, tant teòrics com pràctics, necessaris per a la resolució dels problemes analitzats. |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
A l'estudiant que ha seguit l'avaluació continuada se li guarden per a segona convocatòria les notes de les proves objectives de tipus test, i només haurà de fer la prova pràctica (70%). L'estudiant que no segueixi l'avaluació continuada, tant a la primera com a la segona convocatòria haurà de fer un examen 100%. |
Basic |
|
Kennedy, P. (1998): A Guide to Econometrics, Blackwell. Novales, A. (1997): Estadística y Econometría, McGraw-Hill. Stock, J. and Watson, M. (2002): Introduction to Econometrics, Pearson Addison Wesley. |
Complementary |
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
STATISTICS I/16224007 | MATHEMATICS I/16224008 | MATHEMATICS II/16224009 | STATISTICS II/16224104 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|