Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Students can think globally and macroeconomically, and act locally and microeconomically.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B7 |
Sensitivity to environmental issues |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
Use digital and printed documentary sources to analyze the economic situation.
Analyze and interpret economic data
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B7 |
Identify the problems and consequences of sustainable development.
Ensure that their studies and projects have social, economic and environmental dimensions.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1: Introducció: la dimensió espacial de l'activitat econòmica |
1.1. Introducció
1.2. Aglomeració de persones i empreses
1.3. Economies externes
1.4. Urbanització i creixement econòmic
|
TEMA 2: Anàlisi de la localització de l’activitat econòmica |
2.1. Introducció
2.2. Enfocament estàtic: costos de transport i àrees de mercat
2.3. Enfocament dinàmic: la localització de noves empreses
|
TEMA 3: Economia del sòl |
3.1. Introducció
3.2. Els models monocèntrics
3.3. Els usos del sòl i la mobilitat
3.4. Recull de casos en matèria d’usos del sòl
|
TEMA 4: Economies d’aglomeració: indústria i ciutats |
4.1. Introducció
4.2. Processos d’urbanització i suburbanització
4.3. Globalització de l’activitat productiva
4.4. Tendències de recentralització
|
TEMA 5: Desequilibris regionals i política regional |
5.1. Introducció
5.2. Desequilibris regionals
5.3. Política regional
|
TEMA 6: Introducció als Sistemes d’Informació Geogràfica (SIG) |
6.1. Introducció
6.2. Revisió del software en matèria de SIG
6.3. Anàlisi de les aplicacions amb GeoDa
6.4. Estudi de casos pràctics
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
40 |
60 |
100 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
2 |
3 |
5 |
Problem solving, classroom exercises |
|
2 |
4 |
6 |
Personal tuition |
|
6 |
6 |
12 |
|
Practical tests |
|
4 |
7 |
11 |
Oral tests |
|
4 |
6 |
10 |
Extended-answer tests |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l’assignatura |
Lecture |
Exposició teòrica dels blocs temàtics a l’aula |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Problem solving, classroom exercises |
Treball en grup |
Personal tuition |
Atenció personalitzada (resolució de dubtes i orientació dels treballs) |
Description |
Per atendre i resoldre dubtes als estudiants en relació a aquesta assignatura cal adreçar-se al despatx del professor als dies i hores convingudes o contactar per e-mail amb josepmaria.arauzo@urv.cat per demanar hora. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Pràctiques TIC
Resolució de problemes / exercicis |
10%
10% |
Oral tests |
|
Presentacions dels treballs individuals |
20% |
Extended-answer tests |
|
Examen Parcial
Examen Final |
20%
40% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un examen sobre el 90% de la nota de l'assignatura i el 10% restant correspondrà al pes del treball individual (en cas de no haver realitzat el treball durant el curs acadèmic es pot entregar el dia de la convocatòria oficial de 2a convocatòria). |
Basic |
Capello, R. , Regional Economics, Routledge, New York
O'Sullivan, A. , Urban economics, McGraw-Hill, Chicago
Polèse, M. i Shearmur, R. , Économie Urbaine et Régionale, Economica, París
McCann, P. , Urban and Regional Economics, Oxford University Press, Oxford
Josep Maria Arauzo Carod, Lectures i transparències ERU, ,
|
|
Complementary |
Camagni, R. , Economía ubana, Antoni Bosch, Barcelona
Krugman, P. , Geografía y comercio, Antoni Bosch , Barcelona
Krugman, P., Desarrollo, geografía y teoría económica, Antoni Bosch, Barcelona
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|