Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financer, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials i econòmiques. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix elements avançats del model de regressió lineal i d’elecció discreta.
Identifica i reconeix les aplicacions dels models a problemes microeconòmics (dimensió temporal i espacial de l’activitat econòmica).
Aplica tècniques economètriques a l’anàlisi empíric de problemes microeconòmics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
| | C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: INTRODUCCIÓ |
1.1. Naturalesa de les dades per l'anàlisi econòmica
1.2. Regressió múltiple
1.3. Estimació màxim versemblant
|
TEMA 2: ALGUNS MODELS MICROECONÒMICS SIMPLES. |
2.1. Models per a variables dependents dicotòmiques
2.2. Models per a variables dependents de resposta múltiple
2.3. Models per a variables dependents limitades
|
TEMA 3: APLICACIONS EMPÍRIQUES EN EL CAMP DE L'ECONOMIA |
3.1. Aplicació dels models logit i probit (Finances, Economia del comportament, Economia laboral)
3.2. Aplicació dels models de resposta múltiple (Localització industrial, Economia del comportament)
3.3. Aplicació del model Tobit (Economia laboral, Creixement empresarial)
|
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
22 |
33 |
55 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
23 |
33 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
4 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
18 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentación del curso, metodologías, etc. |
Sessió Magistral |
Discusión de las notas que se proporcionan por parte del profesor a través del Campus Virtual. Estas notas son orientativas y se han de completar con las fuentes de información adicional que se proporcionan y con las explicaciones y recomendaciones del profesor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Seguimiento y comprensión de la resolución de las prácticas presentadas por el profesor. Las prácticas están basadas en enunciados que reflejan problemas económicos y se resolverán usando bases de datos y software apropiado. El alumno ha de aprender a utilizar este software para obtener e interpretar los resultados numéricos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolución de dudas sobre las lecturas recomendadas en las que se basarán las presentaciones. Orientación en la elaboración de la presentación. |
Presentacions / exposicions |
Réplica y exposición de resumenes críticos de las lecturas recomendadas. |
Atenció personalitzada |
Resolución de dudas relacionadas con los conceptos teóricos y la resolución de las prácticas (softwar, interpretación de resultados numéricos, etc.). |
Descripció |
Resolución de dudas relacionadas con los conceptos teóricos y la resolución de las prácticas (softwar, interpretación de resultados numéricos, etc.). |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposición por parte del alumno/a de un resumen crítico de la lectura que escoja. Igualmente habrá que entregar un trabajo en el que se repliquen los resultados obtenidos en la lectura escogida. |
15% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prueba tipo test. Las preguntas harán referencia a los aspectos metodológicos, tanto teóricos como prácticos, necesarios para la resolución de los problemas analizados. La respuesta de algunas preguntas requerirá el uso del sofware econométrico usado en el curso. Serán un total de 3 pruebas parciales. Cada una contará un 5% de la nota final. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Esta prueba tendrá lugar durante el periodo de exámenes, una vez acabada la docencia de la asignatura. La prueba consistirá en varios ejercicios similares a las prácticas realizadas durante el curso académico. |
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La evaluación en al segunda convocatoria se basará en una prueba práctica similar a la realizada en la primera convocatoria. La nota del trabajo y de las pruebas parciales se guardaran (con el mismo porcentaje que en la primera convocatoria) siempre que mejoren la nota de la prueba práctica realizada en la segunda convocatoria. |
Bàsica |
Green, W.G. , Análisis Econométrico, 2000,
Gujarati, D. N., Econometría, 2010,
Cameron, A.C. and Trivedi, P.K, Microeconometrics, 2005,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ESTADÍSTICA I/16224007 | INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16224004 | ECONOMETRIA I/16224114 | MICROECONOMIA/16224103 | ESTADÍSTICA II/16224104 | ECONOMETRIA II/16224115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|