DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 16224401
Ensenyament
Grau d'Economia (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
24 Pràctiques Externes obligatòria Quart Únic segon quad.
Llengua d'impartició
Català
Departament Economia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
BARBERÀ MARINÉ, MARIA GLÒRIA
Adreça electrònica ramonmaria.burrut@urv.cat
mangels.trave@urv.cat
judith.turrion@urv.cat
Professors/es
BURRUT RIBES, RAMON MARIA
TRAVÉ BAUTISTA, MARÍA ÁNGELES
TURRION PRATS, JUDITH
Web http://www.fee.urv.cat/estudiants/practiquesestud/estudcurric/index.html
Descripció general i informació rellevant L'assignatura Pràctiques Externes té com a objectiu una formació integral de l'estudiant, tant en les qüestions més tècniques relacionades amb l'empresa i l'entorn econòmic, així com en l'organització dels diferents departaments.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B4 Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada
Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
 B5 Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
 C6 Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Per tal de realitzar les Pràctiques Externes és requisit tenir superat el 60% dels crèdits de l'ensenyament.

Els passos a seguir en l'assignatura de Pràctiques Externes són els següents:

Matrícula i sol·licitud del lloc de pràctiques

1. Matricular les pràctiques externes en el període ordinari establert
2. Entrar la sol·licitud del lloc de pràctiques
    2.1 Consultar el llistat dels llocs de pràctiques a la pàgina WEB de la FEE.
    2.2 Seleccionar 15 llocs de pràctiques, amb un màxim de tres llocs en una mateixa empresa i ordenar-los
    2.3 Prioritzar els criteris addicionals. Aquests criteris només s'utilitzaran en el cas que no es pugui assignar cap dels 15 llocs de
         pràctiques seleccionats en el pas anterior.
    2.4 Terminis per fer la sol·licitud: juliol: del 6 al 20 juliol i setembre: del 10 al 16 de setembre
         L’aplicatiu romandrà tancat, fora dels dies fixats.

La sol·licitud de juliol, s'anul·larà si no s’ha formalitzat la matricula abans del dia 21 de juliol, i per tant, caldrà tornar a introduir la sol·licitud en el següent període, al setembre.

Procés d'assignació dels llocs de pràctiques

*Els estudiants s'ordenaran segons la mitjana de l’expedient acadèmic de les assignatures superades, sobre base 10 i amb dos decimals, després del tancament de les actes del curs acadèmic anterior a la realització de les pràctiques.

*A igualtat de mitjana d’expedient acadèmic, s’ordenarà segons el nombre de crèdits superats.

*A igualtat dels dos apartats anteriors, s’ordenarà segons el nombre de crèdits de formació bàsica, superats

*A igualtat dels tres criteris anteriors s’ordenarà segons el nombre de crèdits obligatoris superats.

*A igualtat de tots els criteris anteriors, s’ordenarà alfabèticament pel primer cognom, segon cognom, i nom, havent elegit aleatòriament una lletra inicial per a l’ordenació.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
1 1 2
Estada de pràctiques
B4
B5
C4
C6
560 0 560
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
0 0 0
Treballs de pràctiques externes
C4
C6
2 10 12
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Sessió informativa.
Estada de pràctiques Un cop feta l'assignació, l'estudiant ha de tenir en compte:
1. Les dates clau per a la realització de les pràctiques externes, durant el quadrimestre corresponent.
2. Els dies durant els quals s'ha de fer el lliurament dels convenis i s'han de retornar al tutor.
3. Els dies durant els quals hi ha d'haver la trobada amb el tutor de la FEE.
4. Els dies durant els quals s'ha de fer el lliurament de l'informe de pràctiques al tutor de la FEE.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes Coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució.
Treballs de pràctiques externes Elaboració d’un treball per part de l’estudiant en el qual resumirà les característiques de l’empresa, institució pública o centre de recerca on ha realitzat les pràctiques o desenvolupat el projecte de recerca i descriurà les tasques i funcions que ha desenvolupat

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Els implicats en el desenvolupament de l'assignatura de Pràctiques Externes dins de la FEE i les funcions que tenen assignades són:

A. Comissió de Pràctiques
Està formada pel Coordinador de les Pràctiques, la Responsable de les Pràctiques i els responsables d'ensenyaments de grau de la FEE. Les funcions que desenvolupa aquesta Comissió són:
•Recollir els suggeriments dels membres implicats en les Pràctiques, especialment dels tutors/es, amb la finalitat d’optimitzar el funcionament.
•Organitzar els mecanismes de captació i selecció d’empreses i institucions col•laboradores
•Resoldre els conflictes que sorgeixen en el desenvolupament de les Pràctiques
•Assignar als estudiants el lloc de realització de les Pràctiques Externes i fer una sessió informativa per explicar el funcionament de l'assignatura.
•Mantenir contactes i reunions amb les persones responsables de les empreses i institucions col•laboradores
•Coordinar les tasques dels tutors/es

B. Tutors/es de la Facultat d'Economia i Empresa
Professorat de la FEE encarregat del seguiment de les Pràctiques dels estudiants. Les seves funcions són:
•Tutoritzar els estudiants que realitzen l'assignatura de Pràctiques i que li són assignats per la Comissió de Pràctiques
•Realitzar les trobades i tutories tant amb el tutor del centre col•laborador com amb l’estudiant
•Avaluar les pràctiques de l’estudiant

C. Tutors/es de les empreses i institucions col•laboradores
Són els professionals de les empreses i institucions col•laboradores encarregats/des del seguiment de les Pràctiques. Aquest professional és la persona de referència de l’estudiant durant la seva estada a l’empresa o institució. Les seves funcions són:
•Fer el seguiment de l’estudiant en l’empresa o institució
•Facilitar el desenvolupament personal i professional de l’estudiant
•Reunir-se amb el tutor de la FEE per fer el seguiment de l’estudiant
•Omplir un informe d’avaluació de l’estudiant que es farà arribar al professor tutor/a de la FEE un cop finalitzades les Pràctiques

D. Estudiants
Són els destinataris de les pràctiques i les seves funcions són:
•Conèixer el funcionament i calendari de les Pràctiques
•Assistència a les sessions informatives
•Desenvolupar les tasques que li siguin encomanades en l’empresa o institució
•Mantenir el contacte amb el tutor/a de la FEE i de l’empresa o institució


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
B4
B5
C4
C6
Avaluació per part dels tutors extern i intern del desenvolupament de les pràctiques externes 90%
Treballs de pràctiques externes
C4
C6
Informe sobre les Pràctiques Externes per part de l'estudiant. 10%
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Aquesta assignatura té convocatòria ÚNICA.

Ateses les característiques d'aquesta asignatura, NO hi ha CONVOCATÒRIA ADDICIONAL.

L'avaluació de les Pràctiques Externes es durà a terme tenint en compte els components següents que permeten obtenir una qualificació final:
- Avaluació per part del tutor intern
o Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.
- Avaluació per part del tutor extern
o Valoració sobre els resultats d'aprenentatge treballats durant el desenvolupament de les Pràctiques Externes.
- Autoavaluació
o Informe de l'estudiant sobre la realització de les pràctiques, aprenentatges realitzats i reflexió crítica.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent