Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Trabajar de forma autónoma con responsabilidad e iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Sap avaluar la situació d'una economia, coneix el seu funcionament i els efectes de les polítiques econòmiques.
Coneix els agregats macroeconòmics i les seves implicacions per al funcionament de l'economia.
Sap explicar els efectes macroeconòmics de les polítiques fiscals i monetàries.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Hace el trabajo previsto acuerdo con los criterios de calidad dados.
Decide cómo gestiona y organiza el trabajo y el tiempo.
Decide cómo debe hacer el trabajo previsto para que tenga la máxima calidad posible.
Decide qué es aquello que debería mostrar en relación al trabajo/proyecto realizado y lo consigue acuerdo con su planificación, en el plazo previsto.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
| | C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
Tema 1. L’evidència empírica |
• Els cicles econòmics
• Creixement econòmic
• Inflació i deflació
|
Tema 2. Mesurar una economia |
• Diagrama flux circular
• PIB (real i nominal)
• Atur
• IPC
|
Tema 3. L’oferta i la demanda agregades |
• L’oferta agregada: curt i llarg termini
• La demanda agregada (DA): components i pendent
• Equilibri
|
Tema 4. El mercat de béns |
• Els components de la DA i variables explicatives
• La Política Fiscal: dèficit públic, multiplicador, efecte desplaçament
|
Tema 5. El mercat financer |
• El diner
• Mercat monetari, multiplicador monetari
• La política monetària: instruments, objectius
|
Tema 6. Economia oberta |
• Fluxos de capital i balança de pagaments
• El tipus de canvi
• La política canviària
|
Tema 7. Casos d'estudi |
• Hiperinflació i deflació
• Crisis canviàries
• La zona euro
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
35 |
35 |
70 |
Resolución de problemas/ejercicios |
|
10 |
30 |
40 |
Estudio de caso |
|
10 |
24 |
34 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposat |
Resolución de problemas/ejercicios |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Estudio de caso |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atención personalizada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets |
descripción |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pruebas de desarrollo |
|
(Primera convocatòria)
Examen parcial sobre la primera meitat del temari (exercicis numèrics, problemes teòrics, definicions)
Examen sobre tot el temari (exercicis numèrics, problemes teòrics, definicions) a realitzar durant el període lectiu previ al període oficial d'exàmens.
Examen final (durant el període oficial d'exàmens)
|
20%
25%
35% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
(Primera convocatòria)
Diverses proves de tipus test, amb un màxim de 10 preguntes, de quatre opcions i amb penalització per error.
|
20% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la data oficial de la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la nota. |
Básica |
Paul Krugman and Robin Welss, Macroeconomics, Worth Publishers, 2006
Michael Parkin, Economics, Pearson, 2009
Gergory Mankiw, Principles of Economics, Thomson, 2007
Bernanke i Frank , Principios de Economía, McGrawhill , 2007
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|