Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Learning to learn |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Interpret correctly and organize initial quantitative and qualitative information.
Solve statistical problems.
Use the appropriate statistical techniques to solve problems.
Interpret and understand statistical information.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Put into practice the approaches, methods and experiments put forward by the teaching staff in a disciplined fashion.
Select a procedure from among the ones proposed by the teaching staff.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
| | C4 |
Produce grammatically correct written texts
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Introducció |
1. Concepte i contingut de l'Estadística
2. Estadística econòmica
3. Estadística descriptiva. Inferència estadística
4. Concepte estadístic de població, mostra i individu
5. Variables estadístiques. Classificació
6. Fases del procés estadístic
|
Tema 2. Anàlisi descriptiva de les dades |
1. Distribució de freqüències d'una variable
2. Reducció de dades, agrupació en intervals
3. Representacions gràfiques
4. Paràmetres poblacionals. Mesures i estadístics mostrals
5. Mesures i estadístics de posició: mesures de tendència central
6. Mesures de posició no centrals: quartils, decils, percentils
7. Mesures de variabilitat o dispersió
8. Altres mesures |
Tema 3. Tractament descriptiu bidimensional |
1. Introducció al tractament bidimensional
2. Distribucions marginals i condicionades
3. Covariància, coeficient de correlació lineal de Pearson. Propietats
4. Independència, dependència estadística, dependència funcional
|
Tema 4. Anàlisi de la regressió |
1. Concepte de regressió lineal simple. Criteri de mínims quadrats
2. Obtenció dels coeficients de la recta. Interpretació
3. Bondat de l'ajust: variància residual, coeficient de determinació
4. Predicció
|
Tema 5. Números índexs i taxes de variació |
1. Definició d'un índex i les seves aplicacions
2. Índexs simples i complexes (o compostos)
3. Índexs complexes (o compostos) de preus ponderats i no ponderats
4. Propietats dels índexs. Enllaços i canvis de base
5. Índexs de valor. Com deflactar sèries econòmiques
6. Altres indicadors econòmics
7. Taxes de variació
|
Tema 6. Fonaments de probabilitat |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
3 |
4 |
Lecture |
|
28 |
42 |
70 |
Problem solving, classroom exercises |
|
22 |
33 |
55 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
6 |
9 |
15 |
Personal tuition |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Classe de presentació de l'assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i interpretació de problemes o exercicis. |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Tractament de dades mitjançant full de càlcul. |
Personal tuition |
Time that the teacher has to speak to pupils and resolve their doubts. |
Description |
Consultes: Resoldre dubtes de forma personalitzada. El primer dia de classe s'informarà de l'horari d'atenció als estudiants de cada professor/a. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
Es realitzaran 2 proves al llarg del curs, on cadascuna puntua un 5% de la nota final. |
10% |
Mixed tests |
|
Dues proves:
1. A meitats de curs (20% nota final), amb preguntes curtes i/o tipus test, i exercicis pràctics.
2. A la primera convocatòria oficial (70% de la nota final), amb preguntes curtes i/o tipus test, i exercicis pràctics. |
90% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
El primer dia de classe s'indicaran les normes de realització de les diferents proves així com el material que es pot portar en cadascuna d'elles. Aquestes normes estaran penjades a l'espai moodle de l'assignatura durant tot el curs. Segona convocatòria: L'estructura de l'examen és idèntica a la de la primera convocatòria oficial: primera part amb preguntes curtes o tipus test (valoració del 30-40% de la nota final) i una segona part de problemes similars als de les pràctiques de classe (60-70% de la nota final). No es tindran en compte les puntuacions obtingudes en les activitats de l'avaluació continuada per tant, la nota d'aquesta prova és el 100% de la nota final de l'assignatura L'ús de la calculadora i/o del software informàtic és un dels objectius de l'assignatura. Per això a l'examen es permeten les calculadores científiques i únicament queden prohibits els dispositius que permeten la connexió a xarxes de dades. Així mateix queden totalment prohibits a l'aula l'ús de telèfons i altres dispositius mòbils que li suposaria a l'alumne l'expulsió de l'aula. L'alumne també podrà dur a l'examen final un formulari per la segona part de l'examen (la part de problemes) de màxim 1 full (2 pàgines). |
Basic |
|
DOMINGO, C. /Coord.) (2006): "Exercicis d'estadística empresarial". Universitat Rovira i Virgili, 2006 col. EINA, 36. MARTINPLIEGO, F.J. (2004): "Introducción a la estadística económica yempresarial (Teoría y práctica)". Thomson. PEREZ, C. (2002): "Estadística a través deExcel". PrenticeHall. |
Complementary |
|
ARNALDOS,F. et al. (2003): "Estadística descriptiva para economía y administraciónde empresas". AC. Lind, D. A. et al. (2012): "Estadística aplicada a los negocios y a la economía". Mc Graw Hill. Altres recursos Pàgina web de l' Instituto Nacional de Estadística (www.ine.es) i de l’Institut Català d’Estadística (www.idescat.net)
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|