Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Students can find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Comprèn tant les funcions i tasques que realitza el director (departament) financer dins l’empresa com els cicles financers a curt i a llarg termini.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions d’inversió.
Sap resoldre problemes relacionats amb la valoració de projectes d’inversió.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4 |
Do the work planned in accordance with the quality criteria provided.
Recognize the good and bad points of their approach to a particular task.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C2 |
Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
| | C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
Tema 1. Cicles financers a l’empresa |
1.1. Introducció
1.1.1. Inversió i finançament empresarial
1.1.2. Introducció a la dinàmica financera de l’empresa
1.2. Cicle a curt termini
1.3. Cicle a llarg termini
1.4. L’excedent del cicle: finançament intern |
Tema 2. Valoració i selecció d’inversions (I) |
2.1. Introducció
2.2. Mètodes estàtics
2.3. Mètodes dinàmics: VAN, TIR i VFN
2.3.1. El valor del diner en el temps
2.3.2. El Valor Actual Net (VAN)
2.3.3. Taxa Interna de Rendibilitat (TIR)
2.3.4. Analogies i diferències entre el VAN i la TIR
2.3.5. Desavantatges del VAN i la TIR. Inconsistència i altres problemes
2.3.6. Modificació de les hipòtesis bàsiques
2.3.7. Valor Final Net (VFN)
2.3.8. Interrelacions entre VFN, VAN i TIR
2.3.9. Payback dinàmic (PBD). |
Tema 3. Valoració i selecció d’inversions (II) |
3.1. Introducció del risc a les decisions d’inversió
3.2. Sensibilitat com a mesura de risc
3.3. Les decisions d'inversió en un entorn aleatori
3.4. L'esperança i variància del VAN
3.5. L'equivalent cert d'un projecte d'inversió |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
28 |
26 |
54 |
ICT practicals |
|
26 |
62 |
88 |
Personal tuition |
|
1 |
2 |
3 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
S'introdueixen els objectius globals de l'assignatura i l'estructura de les classes |
Lecture |
Es defineixen i aporten els continguts teòrics i pràctics que permeten a l'alumne realitzar una correcta anàlisi i selecció d'inversions |
ICT practicals |
S'utilitzen eines de programari informàtic (fulls de càlcul, etc.) per tal d'automalitzar la recerca d'informació i el càlcul. |
Personal tuition |
Els alumnes disposen d'hores de consulta per resoldre dubtes del temari, dels exercicis, i de totes les activitats complementàries |
Description |
Els alumnes disposen d'hores de consulta per resoldre dubtes del temari, dels exercicis, i de totes les activitats complementàries |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
ICT practicals |
|
Els coneixements teòrics i pràctiques seran avaluats en les diferents sessions, així com amb la realització d'un o diversos treballs |
20% |
Objective multiple-choice tests |
|
Els coneixements teòrics i pràctics, tant de les sessions magistrals com de les pràctiques a través de TIC, seran avaluats a través de proves objetives tipus test. |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura, tant en primera com en segona convocatòria, és avaluable a través d'avaluació continuada (AC), que consisteix en les següents activitats: Proves i treballs: un 50% de la nota provindrà de les diferents proves realitzades durant el curs (tests, presentacions, treballs, exercicis...). Examen final: el 50% restant provindrà d'un examen final tipus test. Comentaris:en segona convocatòria, en cas de que la nota de l'examen final sigui superior a la que s'obtindria d'aplicar els criteris (50-50%) prevaldrà la nota de l'examen final, passant a suposar aquesta el 100% de la nota. |
Basic |
BORRÀS, F.X.; CÀMARA, X., Introducció a la direcció financera, , 2009
BREALEY, R.; MYERS, S.C.; MARCUS, A.J , Fundamentos de finanzas corporativas., , 2007
KELETY ALCAIDE, A. , Análisis y evaluación de inversiones., , 1992
MENÉNDEZ, C.; MONTLLOR, J. , “Planificación financiera y análisis de viabilidad de inversiones por medio de proyectos agregados: el valor final neto", Técnica contable, , 1991
SUÁREZ SUÁREZ, A.S. , Decisiones óptimas de inversión y financiación de la empresa, , 2005
|
|
Complementary |
FERNÁNDEZ, A.I.; GARCÍA OLALLA, M, Las decisiones financieras de la empresa., , 1992
ROSS, S.A.; WESERFIELD, R.W.; JAFFE, J.F. , Finanzas Corporativas. , , 1997
BLANCO, F.; FERRANDO, M. , Dirección financiera de la empresa. , , 1996
PÉREZ, C.; DE LA TORRE, A. ; JIMÉNEZ, J.L. , Dirección financiera de la empresa : teoría y práctica, , 2007
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
ANALYSIS OF FINANCIAL STATEMENTS/16204108 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FINANCIAL ACCOUNTING/16204002 | MATHEMATICS OF FINANCIAL ORGANIZATIONS/16204112 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|