Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions). |
| A7 |
Analitzar amb rigor científic estudis de cas d'empreses i problemes empresarials i emetre informes d'assessorament i consultoria que donin resposta a aquests problemes. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Sap ubicar la funció de recursos humans a l’empresa.
Coneix la importància estratègica de les persones i la seva gestió.
Aplica les polítiques de recursos humans, n'analitza els possibles problemes i proposa solucions.
| | A7 |
Sap interpretar els problemes relacionats amb la gestió de recursos humans.
Proposa solucions adients als problemes detectats tenint en compte els conceptes teòrics i el context del cas.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Se interesa por la importancia de la actividad que se desarrolla en el grupo.
| | B6 |
Interviene de forma efectiva y transmite información relevante.
Sabe responder a las preguntas que se le formulan.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
PART I: LA GESTIÓ DE PERSONES A L’ORGANITZACIÓ |
|
1. Naturalesa i funcions de la gestió de persones a l’empresa |
1.1. Què és la gestió de persones? Naturalesa i funcions
1.2. Importància estratègica de la gestió de persones. Relació amb l’estratègia i integració amb altres funcions
1.3. Nivells de gestió |
2. D’on ve la funció de personal? Història |
2.1. Orígens
2.2. Fase del benestar
2.3. Management científic
2.4. Ciències del comportament
2.5. Integració de polítiques de personal
2.6. Gestió de recursos humans
2.7. Gestió de persones |
3. Qui és el responsable d’aquesta funció? Agents |
3.1. Alta direcció
3.2. Línia de comandament
3.3. Departament de RH
3.4. Agències externes
3.5. Model de rols de Tyson |
PART II: ACTIVITATS I POLÍTIQUES DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
|
4. Planificació de RH |
4.1. Conceptualització, conceptes i objectius
4.2. Procés
4.3. Avantatges i inconvenients
4.4. Mètodes
4.5. Aplicació pràctica |
5. Anàlisi i descripció dels llocs de treball |
5. Anàlisi i descripció dels llocs de treball
5.1. Conceptualització, conceptes i objectius
5.2. Procés
5.3. Avantatges i inconvenients
5.4. Mètodes
5.5. Aplicació pràctica |
6. Reclutament, selecció i socialització |
6.1. Conceptualització, conceptes i objectius
6.2. Procés
6.3. Avantatges i inconvenients
6.4. Mètodes
6.5. Aplicació pràctica |
7. Formació i desenvolupament |
7.1. Conceptualització, conceptes i objectius
7.2. Procés
7.3. Avantatges i inconvenients
7.4. Mètodes
7.5. Aplicació pràctica |
8. Avaluació de l’acompliment |
8.1. Conceptualització, conceptes i objectius
8.2. Procés
8.3. Avantatges i inconvenients
8.4. Mètodes
8.5. Aplicació pràctica |
9. Retribució i compensació |
9.1. Conceptualització, conceptes i objectius
9.2. Procés
9.3. Avantatges i inconvenients
9.4. Mètodes
9.5. Aplicació pràctica |
10. Promocions i transferències |
10.1. Conceptualització, conceptes i objectius
10.2. Procés
10.3. Avantatges i inconvenients
10.4. Mètodes
10.5. Aplicació pràctica |
11. Gestió de la desvinculació |
11.1. Conceptualització, conceptes i objectius
11.2. Procés
11.3. Avantatges i inconvenients
11.4. Mètodes
11.5. Aplicació pràctica |
PART III : NOVES TENDÈNCIES EN LA GESTIÓ DE RECURSOS HUMANS |
|
12. Noves tendències en la GRH |
12.1. Gestió per competències
12.2. Pràctiques d’alt compromís
12.3. Altres tendències |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Estudio de caso |
|
30 |
45 |
75 |
Presentaciones/exposiciones |
|
7.5 |
11 |
18.5 |
Sesión magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Es descriurà en què consistirà l'assignatura, el seu temari, les metodologies docents i el sistema d'avaluació. S'explicarà la dinàmica de treball setmanal, la distribució de les sessions, etc. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Quinzenalment, cada grup constituït a l'inici de curs haurà de lliurar els exercicis i preguntes treballats a classe sobre un tema en concret. |
Estudio de caso |
Quinzenalment, cada grup haurà de lliurar la ressolució d'un cas pràctic. Es realitza a classe. Prèviament el grup ha de dominar els continguts d'aquell tema. |
Presentaciones/exposiciones |
Setmalment, un grup exposarà una sèrie d'articles seleccionats sobre el tema de la setmana. |
Sesión magistral |
La modalitat serà participativa i es durà a terme a través de preguntes que fomentin la reflexió i el debat i a través dels dubtes que plantegin els estudiants que prèviament a assistir a la sessió hauran d'haver llegit el temari corresponent. |
Atención personalizada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets |
descripción |
Resoldre els dubtes que plantegin els estudiant a l'aula o en les hores convenides per a tutories fora de l'aula. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
Es realitzaran a l'aula i es lliuraran en grup setmanalment. |
25% |
Estudio de caso |
|
Es realitzaran a l'aula i es lliuraran en grup setmanalment. |
25% |
Presentaciones/exposiciones |
|
Es realitzaran en grup. Cada setmana aleatòriament es valorarà la presentació d'alguns grups. |
10% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Durant l'avaluació continuada de la 1ª convocatòria, s'accepta la NO entrega d'1 cas i 1 exercici. Si es supera aquest límit, l'estudiant haurà d'anar a la 2ª convocatòria. La 2ª convocatòria valora el 100% en un examen que inclou preguntes tipus test i un cas. Per poder accedir a aquest examen, és requisit imprescindible que s'hagin entregat tots els casos i exercicis proposats durant l'avaluació continuada de l'assignatura. |
Básica |
• Bohlander, G.; Sherman, A. y Snell, S. , Administración de recursos humanos, 12ª edición, Madrid: Thomson
• Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B. y Cardy, L.R. , Gestión de Recursos Humanos , 5ta edición, Pearson Prentice Hall: Madrid
• Dolan, S.L.; Valle, R.; Jackson, S.E. y Schuler, R.S. , La Gestión de los Recursos Humanos: Cómo atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación , 3ra edición, McGraw Hill: Madrid
|
|
Complementária |
|
Libros ·
De la Calle Durán, M.C. y Ortiz de
Urbina Criado, M. (2006), Fundamentos de
recursos humanos, Madrid: Pearson Educación. ·
Delgado, M.I.; Gómez, L.; Romero,
A.M. y Vázquez, E. (2006), Gestión de
recursos humanos: Del análisis teórico a la solución práctica, Madrid:
Pearson Prentice Hall. ·
Fernández López, J. (2005), Gestión por competencias: Un modelo
estratégico para la dirección de recursos humanos, Madrid: Pearson
Educación. ·
García-Tenorio Ronda, J. y Sabater
Sánchez, R (2004), Fundamentos de
dirección y gestión de recursos humanos, Madrid: Thomson. ·
Leal
Millán, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L. y Román, M. (1999), El factor humano en las relaciones
laborales: Manual de dirección y gestión, Madrid: Ediciones Pirámide. ·
Pereda
Marín, S. y Berrocal Berrocal, F. (2006), Técnicas
de gestión de recursos humanos por competencias, 2ª edición, Madrid:
Editorial Universitaria Ramón Areces. ·
Porret
Gelabert, M. (2008), Recursos humanos:
Dirigir y gestionar personas en las organizaciones, 3ª edición, Barcelona:
ESIC Editorial. ·
Puchol, L. (2005), Dirección y gestión de recursos humanos,
6ª edición, Madrid: Ediciones Díaz de Santos. ·
Valverde, M. (2002), Recursos Humanos I, Barcelona: Ediuoc. ·
Werther,
W.B. y Davis, K. (2008), Administración
de Recursos Humanos. El capital humano de las empresas, McGraw Hill:
Méjico. Revistas ·
Capital
Humano ·
Dirigir
Personas, Revista Profesional de la Gestión de Personas, AEDIPE (Asociación
Española de dirección y Desarrollo de Personas) ·
Estudios Financieros, Revista de
Trabajo y Seguridad Social: Recursos Humanos ·
Harvard
Deusto Business Review Otras fuentes ·
Periódicos:
Expansión y Empleo (http://www.expansionyempleo.com/actualidadytendencias.html) ·
Páginas web de
empresas ·
Película:
Recursos Humanos, año 1999, Director: Laurent Cantet,
Origen: Francés. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|