Type A
|
Code |
Competences Specific | | A5 |
Students can run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A5 |
Pot descriure i explicar les funcions d'un director de màrqueting.
Reconeix la importància del màrqueting per al rendiment general d'una empresa.
Comprèn el funcionament de les diferents àrees de màrqueting a l'empresa i és capaç de dissenyar un pla de comunicació eficaç.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
| | C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
|
Topic |
Sub-topic |
1. La direcció de màrqueting a l’empresa |
a. La funció del màrqueting a l’empresa
b. Organització funcional del màrqueting
c. Relació entre el màrqueting i les vendes
d. Activitats de màrqueting a l’empresa |
2. La informació i les decisions de màrqueting |
a. La informació i el risc en les decisions
b. El sistema d’informació de màrqueting
c. La estimació de la demanda |
3. La gestió del producte i la marca |
a. Concepte i dimensions del producte
b. La línia de productes
c. Decisions sobre la marca
d. Altres atributs del producte
e. El cicle de vida del producte
f. La innovació i la renovació de productes |
4. La gestió dels serveis |
a. Naturalesa i classificació dels serveis
b. Estratègies de màrqueting per a empreses de serveis
c. Els serveis afegits al producte |
5. La política de preus i marges |
a. Conceptes de preus i marges
b. Fixació de preus
c. Estratègies de preus en el llançament del producte
d. Estratègies de variació de preus |
6. Els canals de distribució |
a. Operativitat en els canals de distribució
b. Elecció de canals de distribució
c. La direcció i el poder en el canal
d. El sistema comercial i la distribució
e. Tendències en la distribució del futur |
7. Retailing i logística
|
a. Conceptes de retailing
b. Gestió del retailing
c. El marxandatge
d. La logística orientada al màrqueting
e. La logística i el servei al client
f. Estructura de distribució logística |
8. La comunicació integrada de màrqueting |
a. El mix de comunicació
b. La promoció de vendes
c. El màrqueting directe i l’e-comerce
d. Les relacions públiques
e. Principis de la publicitat
f. Disseny i desenvolupament de campanyes publicitàries |
9. La direcció de vendes |
a. Avantatges i inconvenients de la venda personal
b. Tipologies d’organització de vendes
c. Característiques de la força de vendes
d. Gestió de la força de vendes |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
1 |
3 |
Lecture |
|
45.5 |
45.5 |
91 |
Personal tuition |
|
10 |
10 |
20 |
|
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
11 |
12 |
Extended-answer tests |
|
1.5 |
22.5 |
24 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Es farà la presentació de l'assignatura |
Lecture |
Exposició dels conceptes teòrics del màrqueting i es donaran pautes per a la realització del treball de desenvolupament. |
Personal tuition |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets. |
Description |
Preparació i discusió dels treballs de desenvolupament en grup, a realitzar al llarg del curs, en contacte amb el professor |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Extended-answer tests |
|
Treball sobre un cas real de màrqueting que els alumnes desenvoluparan en grup i defensaran publicament a l'aula. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
|
L'examen final de l'assignatura constarà d'un test sobre continguts teorico-practiques, amb quatre respostes alternatives. Les respostes incorrectes restaran una tercera part del valor de la resposta correcta i les preguntes no contestades no sumaran ni restaran. |
70% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La nota obtinguda en el treball de desenvolupament al llarg del curs, serà d'aplicació a les dues convocatòries d'avaluació de l'assignatura. |
Basic |
Kotler, P., Direccions De Marketing, Edición Del Milenio, Madrid, 2000, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide
|
|
Complementary |
|
Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico,
Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid, ESIC, 1996. Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing
Relacional, Madrid, ESIC, 1999. Lambin, Jean-Jacques, Marketing
Estrategico, 2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing
Internaconal, Madrid Pirámide, 1995. El material per a la resolució de treballs pràctics serà
lliurat pel professor al llarg del curs. |
|
Other comments |
Es recomena consultar l'espai Moodle de l'assignatura. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|