IDENTIFYING DATA 2020_21
Subject (*) STRATEGIC MARKETING MANAGEMENT Code 16234115
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (CTE)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Second 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
PLANELL TOLOS, RAQUEL
PÀMIES PALLISÉ, MARIA DEL MAR
E-mail raquel.planell@urv.cat
Lecturers
PLANELL TOLOS, RAQUEL
Web
General description and relevant information <p><strong>LA DOCÈNCIA SERÀ PRESENCIAL&nbsp;</strong>i seguirà la informació inclosa en aquesta guia docent.</p><p>En cas que no es pugui garantir la presencialitat total de l'assignatura i es contempli un escenari de docència mixta/híbrida, l'adaptació es faria de la manera següent: </p><div><ul><li>Docència: Les classes teòriques es realitzaran de forma virtual i s’aprofitaran les classes presencials per a reforçar els conceptes teòrics més complexos, per a realitzar activitats pràctiques i fer seguiment dels treballs d’avaluació continuada.</li><li> Avaluació: No hi haurà canvis en la metodologia d’avaluació i els treballs d’avaluació continuada es presentaran a classe presencialment. </li><li> Atenció personalitzada: L'atenció personalitzada i resolució de dubtes es farà presencialment a classe o per videoconferència o altres mitjans electrònics. </li></ul><div><strong>DESCRIPCIÓ GENERAL DE L’ASSIGNATURA</strong>&nbsp;</div></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C3 Be able to manage information and knowledge
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Describe and explain the functions of a marketing director.
Understand the importance of marketing for the overall performance of a company.
Understand how the various marketing areas of a company work and can design an effective communication plan.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Analyze the risks and benefits of innovation.
Put forward new ideas, opportunities or solutions to familiar problems and/or processes.
Type C Code Learning outcomes
 C3 Locate and access information effectively and efficiently.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
 C4 Produce well structured, clear and effective oral texts.

Contents
Topic Sub-topic
1. La direcció de màrqueting a l’empresa 1.1. Repassant conceptes…
1.2. Màrqueting estratègic vs Màrqueting operatiu
1.3. El procés de planificació estratègica
1.4. El pla de màrqueting
2. La informació i les decisions de màrqueting 2.1. Introducció
2.2. Components d’un sistema d’informació de màrqueting modern
3. La gestió del producte i la marca 3.1. Establiment de l’estratègia de productes
3.2. Llançament de noves ofertes de mercat
3.3. Creació de capital de marca
4. La gestió dels serveis 4.1. Naturalesa dels serveis
4.2. Noves realitats dels serveis
4.3. Excel·lència en el màrqueting de serveis
4.4. Administració de la qualitat de servei
4.5. Administració de serveis de recolzament a productes
5. La política de preus i marges 5.1. Coneixements sobre la fixació de preus
5.2. Fixació del preu
5.3. Adaptació del preu
5.4. Inici de i resposta als canvis de preu
6. Els canals de distribució 6.1. Canals de màrqueting i xarxes de valor
6.2. El paper dels canals de màrqueting
6.3. Decisions sobre el disseny del canal
6.4. Decisions sobre l’administració del canal
6.5. Integració i sistemes de canal
6.6. Pràctiques de màrqueting en el comerç electrònic
6.7. Pràctiques de màrqueting en el m-commerce
6.8. Conflictes, cooperació i competència
7. Retailing i logística 7.1. Vendes al detall
7.2. Marques pròpies
7.3. Venda majorista
7.4. Logística de mercat
8. La comunicació integrada de màrqueting 8.1. Disseny i administració de comunicacions integrades de màrqueting
8.2. Administració de les comunicacions massives: publicitat, promocions de vendes, esdeveniments i experiències, i relacions públiques
8.3. Administració de les comunicacions digitals: en línia, de social media i mòbils
8.4. Administració de les comunicacions personals: màrqueting directe i màrqueting de bases de dades
9. La direcció de vendes 9.1. Disseny de la força de vendes
9.2. Administració de la força de vendes
9.3. Principis de les vendes personals

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
B3
2 0 2
Lecture
A5
B3
C3
C4
35 53 88
Problem solving, exercises in the classroom
A5
B3
12 8 20
Personal attention
1 0 1
Presentations / oral communications
A5
B3
C3
C4
8 12 20
 
Multiple-choice objective tests
A5
C3
2 17 19
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Es farà la presentació de l'assignatura
Lecture Explicació dels conceptes teòrics de l’assignatura. També es donaran pautes per a la realització dels treballs d’avaluació continuada.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal attention Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets.
Presentations / oral communications Exposició oral del/s treball/s (prèvia presentació escrita).

Personalized attention
Description
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises in the classroom
A5
B3
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis a l'aula, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
També es tindrà en compte la participació a classe.
10%
Presentations / oral communications
A5
B3
C3
C4
Exposició oral de treball/s (prèvia presentació escrita).
40%
Multiple-choice objective tests
A5
C3
Examen final. Prova integral de tota l’assignatura. 50%
Others  
 
Other comments and second exam session

A la primera convocatòria es requerirà una qualificació mínima de 4 punts sobre 10 per al conjunt de les proves (resolució de problemes + realització i presentació del treball + examen) per a fer la mitjana de l'assignatura.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A la segona convocatòria es farà un única prova integral que valdrà el 100 % de la nota.


Sources of information

Basic Kotler, Philip, Dirección De Marketing, Madrid, Prentice Hall
Martín Armario, Enrique, Marketing, Barcelona, 1993, ARIEL
Munuera Aleman, José Luís, Rodriguez Escudero, Ana Isabel , Marketing Estrategico, Teoria y Casos, Madrid, 1998, Pirámide

Complementary

Abascal Rojas, Francisco, Como Se Hace un Plan Estratégico, Modelo de Desarrollo de una Empresa, Madrid,  ESIC, 1996.

 

Barroso Castro , Carmen , Martín Armario, Enrique, Marketing Relacional, Madrid,  ESIC, 1999.

 

Lambin, Jean-Jacques, Marketing Estrategico,  2ª Ed., Madrid, Mc Graw HilL

 

Nieto Churruca, Ana, Llamazares García-Lomas, Olegario, Marketing Internaconal, Madrid  Pirámide, 1995.


El material per a la resolució de treballs pràctics serà lliurat pel professor al llarg del curs.

Recommendations


Subjects that it is recommended to have taken before
THE FUNDAMENTALS OF MARKETING/16214114
 
Other comments
Es recomana consultar l'espai Moodle de l'assignatura.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.