Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Ser capaç de cercar, analitzar i interpretar informació quantitativa i qualitativa de caràcter financero-comptable, econòmic, social i legal, rellevant per a la presa de decisions empresarials. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resolver problemas complejos de forma efectiva. |
| B6 |
Comunicar información, ideas, problemas y soluciones de manera clara y efectiva en público o ámbitos técnicos concretos |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la información y el conocimiento. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Interpreta els resultats i obté les conclusions oportunes, per a recollir-les en l’informe final.
Sap dissenyar una investigació de mercats
Utilitza les tècniques d’anàlisi més apropiades, depenent del tipus d’estudi i dels seus objectius.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Identifica lo que es un problema y toma la decisión de afrontarlo.
| | B6 |
Adapta su argumentación a los diferentes grupos y/o situaciones preestablecidas.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localiza y accede a la información de manera eficaz y eficiente.
Avalua ciríticamente la información y sus fuentes y la incorpora a la propia base de conocimientos y a su sistema de valores.
Utiliza la informaicón comprendiendo las implicaciones económicas, legales, sociales y éticas del acceso a la información y a su uso.
| | C4 |
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
Produce un texto escrito adecuado a la situación comunicativa.
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. Fonaments de la investigació comercial |
1.1. Necessitats d’informació per a la gestió de Màrqueting
1.2. Fonts i sistemes d’informació de màrqueting
1.3. Organització de la investigació comercial
1.4. Formulació d’una investigació comercial
1.5. Limitacions de la investigació comercial
|
TEMA 2. La investigació qualitativa |
2.1. Factors a considerar de la investigació qualitativa
2.2. Tècniques d’investigació qualitativa
2.3. Entrevista en profunditat
2.4. Grups de discussió
2.5. Interpretació dels resultats i presa de decisions
2.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 3. La investigació quantitativa |
3.1. Factors a considerar de la investigació quantitativa
3.2. Disseny estudis quantitatius
3.3. Decisió i característiques de la mostra
3.4. Selecció de la mostra i treball de camp
|
TEMA 4. Tècniques d’investigació quantitativa
|
4.1. Tipologies d’enquestes.
4.2. Disseny del qüestionari. Escales i Codificació.
4.3. L’observació i l’experimentació
4.5. Els panells i òmnibus
4.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 5. Anàlisis bàsica de dades |
5.1. Pla d’anàlisi i elaboració d’informes
5.2. Anàlisi descriptiva
5.3. El procés de tabulació
5.4. Representacions gràfiques
|
TEMA 6. Aplicacions de la investigació comercial |
6.1. Test de producte/concepte
6.2. L’estimació de la demanda de mercat
6.2. Anàlisi de la imatge de la marca
6.3. La segmentació de mercats
6.4. Mapes de posicionament
6.5. Efectivitat publicitària
6.6. La Satisfacció i fidelitat dels clients
6.7. Analítica bàsica Web
6.7. La informació a les xarxes socials
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
2 |
0 |
2 |
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
11 |
15 |
26 |
Sesión magistral |
|
29 |
47 |
76 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
6 |
0 |
6 |
Debates |
|
3 |
0 |
3 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
5 |
8 |
13 |
Presentaciones/exposiciones |
|
2 |
16 |
18 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pruebas orales |
|
2 |
0 |
2 |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assigantura
|
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
Aplicar, a nivell pràctic, part dels continguts de l'assignatura. S'utilitzarà el programa específic d'investigació de mercats per tal de fer el tractament i anàlisis de dades.
|
Sesión magistral |
Exposició del continguts en sesions teòriques
|
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Durant el curs es plantejaran exercicis pràctics a l'aula que es treballaran a l'aula ordinària
|
Debates |
Presentar diferents tòpics per tal de ser debatuts i valorats de forma coordinada |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Treballs Realització de tres exercicis coordinats, per tal de realitzar y desenvolupar les fases del procés metodològic d'investigació de mercats
|
Presentaciones/exposiciones |
Presentació oral de dos treballs en grup seguint les pautes idicades en cada cas. |
descripción |
La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran al desptax del profesor sempre després de finalitzar les sesions, en el cas que no es pugui asisitir es pot concertar dia i hora amb el professor.
|
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Practicas a través de TIC en aulas informáticas |
|
Utilització de diferent programari d'investigació comercial. |
10% |
Sesión magistral |
|
Participació a clase |
5% |
Pruebas objetivas de tipo test |
|
Prova tipus test tant del continguts teòrics com pràctics de l'assignatura |
15% |
Pruebas orales |
|
Treball. Valoració Informe investigació
Treball. Valoració Aplicacions de la Investigació de mercats |
20%+20% |
Otros |
|
Disseny Guio Disseny Qüestionari |
15%+15% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Primera Convocatòria : Avaluació continuada mitjançant la realització dels exercicis pràctics que es proposen i les proves tipus test. Per aprovar l'assignatura s'han d'aprovar aquells exercicis o proves fetes individualment i amb grup. No hi ha opció de realitzar un examen final amb tot el contingut. Segona convocatòria: Examen que consisteix en una part tipus test (40%) i una part tipus pràctic (60%). Per fer la mitjana amb la nota s'han de superar les dues parts per separat. |
Básica |
Luque Teodoro, Investigación de márkeitng, Fundamentos, 1 edició, Barcelona
Visauta, B, Análisis estadístico con SPSS para windows, 2002,
Teordoro Luque, Técnicas de Análisis de datos e investigación de mercados, 2000, Ediciones Pirámide
Días de rada Iguzquiza, Vidal, Diseño y Elaboración de Cuestionarios para la Investigación Comercial, 2001, Esic Editorial
BÁEZ Y PÉREZ DE TUDELA, JUAN, Investigación Cualitativa, 2009, Esic Editorial
|
|
Complementária |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|