Type A
|
Code |
Competences Specific | | A2 |
Students can find, analyze and interpret quantitative and qualitative information of a financial, accounting, economic, social and legal nature that is relevant to the taking of business decisions.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B2 |
Effective solutions to complex problems |
| B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Be able to manage information and knowledge |
| C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A2 |
Interpreta els resultats i obté les conclusions oportunes, per a recollir-les en l’informe final.
Sap dissenyar una investigació de mercats
Utilitza les tècniques d’anàlisi més apropiades, depenent del tipus d’estudi i dels seus objectius.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B2 |
Identify problems and take decisions to solve them.
| | B6 |
Adapt their arguments to different groups and/or situations.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Locate and access information effectively and efficiently.
Critically evaluate information and its sources, and add it to their own knowledge base and system of values.
Have a full understanding of the economic, legal, social and ethical implications of accessing and using information.
| | C4 |
Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.
Produce written texts that are appropriate to the communicative situation
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Fonaments de la investigació comercial |
1.1. Necessitats d’informació per a la gestió de Màrqueting
1.2. Fonts i sistemes d’informació de màrqueting
1.3. Organització de la investigació comercial
1.4. Formulació d’una investigació comercial
1.5. Limitacions de la investigació comercial
|
TEMA 2. La investigació qualitativa |
2.1. Factors a considerar de la investigació qualitativa
2.2. Tècniques d’investigació qualitativa
2.3. Entrevista en profunditat
2.4. Grups de discussió
2.5. Interpretació dels resultats i presa de decisions
2.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 3. La investigació quantitativa |
3.1. Factors a considerar de la investigació quantitativa
3.2. Disseny estudis quantitatius
3.3. Decisió i característiques de la mostra
3.4. Selecció de la mostra i treball de camp
|
TEMA 4. Tècniques d’investigació quantitativa
|
4.1. Tipologies d’enquestes.
4.2. Disseny del qüestionari. Escales i Codificació.
4.3. L’observació i l’experimentació
4.5. Els panells i òmnibus
4.6. Innovacions metodològiques
|
TEMA 5. Anàlisis bàsica de dades |
5.1. Pla d’anàlisi i elaboració d’informes
5.2. Anàlisi descriptiva
5.3. El procés de tabulació
5.4. Representacions gràfiques
|
TEMA 6. Aplicacions de la investigació comercial |
6.1. Test de producte/concepte
6.2. L’estimació de la demanda de mercat
6.3. Anàlisi de la imatge de la marca i posicionament
6.4. La segmentació de mercats
6.5. Efectivitat publicitària
6.6. La Satisfacció i fidelitat dels clients
6.7. Analítica bàsica Web
6.8. La informació a les xarxes socials
6.9. Neuromarketing
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
11 |
15 |
26 |
Lecture |
|
29 |
47 |
76 |
Practicums/Case studies |
|
6 |
0 |
6 |
Debates |
|
3 |
0 |
3 |
Problem solving, classroom exercises |
|
5 |
8 |
13 |
Presentations / expositions |
|
2 |
16 |
18 |
Personal tuition |
|
2 |
0 |
2 |
|
Practical tests |
|
3 |
0 |
3 |
Objective multiple-choice tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assigantura
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
Aplicar, a nivell pràctic, part dels continguts de l'assignatura. S'utilitzarà el programa específic d'investigació de mercats per tal de fer el tractament i anàlisis de dades.
|
Lecture |
Exposició del continguts en sesions teòriques
|
Practicums/Case studies |
Durant el curs es plantejaran exercicis pràctics a l'aula que es treballaran a l'aula ordinària
|
Debates |
Presentar diferents tòpics per tal de ser debatuts i valorats de forma coordinada |
Problem solving, classroom exercises |
Treballs Realització de tres exercicis coordinats, per tal de realitzar y desenvolupar les fases del procés metodològic d'investigació de mercats
|
Presentations / expositions |
Presentació oral de dos treballs en grup seguint les pautes idicades en cada cas. |
Personal tuition |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüetions i resoldre qualsevol dubte concret |
Description |
La utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets seran al desptax del profesor sempre després de finalitzar les sesions, en el cas que no es pugui asisitir es pot concertar dia i hora amb el professor.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms |
|
Utilització de diferent programari d'investigació comercial. |
10% |
Problem solving, classroom exercises |
|
Propostes de diferents problemes comercials i activitats |
10% |
Presentations / expositions |
|
Desenvolupament i defensa aplicacions de la Investigació de Mercats (grup) |
25% |
Practical tests |
|
Disseny Estudi Qualitatiu. Guió (individual)
Disseny Estudi Quantitatiu. Qüestionari (individual) |
15%
15% |
Objective multiple-choice tests |
|
Prova tipus test tant del contingut teòric com pràctic de l’assignatura |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria: Avaluació continuada mitjançant la realització dels exercicis pràctics que es proposen i la prova tipus test. El tipus test és tasca obligatori, per fer mitjana amb la resta de tasques la nota mínima es un 4. Segona convocatòria: Examen teòric i pràctic. La part tòrica tipus test (40%) i la part pràctica (60%). Per fer mitjana s'han de superar les dues parts per separat. |
Basic |
Báez y Pérez de Tudela, Juan, Investigación Cualitativa, 2009, Esic Editorial
Luque Teodoro, Investigación de márkeitng, Fundamentos, 1 edició, Barcelona
Días de rada Iguzquiza, Vidal, Diseño y Elaboración de Cuestionarios para la Investigación Comercial, 2001, Esic Editorial
Teordoro Luque, Técnicas de Análisis de datos e investigación de mercados, 2000, Ediciones Pirámide
Visauta, B, Análisis estadístico con SPSS para windows, 2002,
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|