Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Entendre els principis bàsics de funcionament de l'economia a nivell microeconòmic i macroeconòmic per a la gestió d'empreses. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B5 |
Trabajar en equipo de forma colaborativa y responsabilidad compartida |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix la formació del tipus de canvi; el funcionament del mercat de divises; la influència de diferents variables macroeconòmiques sobre aquest i els diferents models de determinació del tipus de canvi.
Sap explicar i analitzar l’efecte de la intervenció en el mercat de divises tant per a tipus de canvi fixos com flexibles i l’efecte de la intervenció en àrees monetàries òptimes.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B5 |
Identifica los objetivos colectivos del grupo con los suyos propios.
Participa de forma activa y comparte información, conocimiento y experiencias.
Se interesa por la importancia de la actividad que se desarrolla en el grupo.
Colabora activamente en la planificación del trabajo en equipo, en la distribución de las tareas y plazos requeridos.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Explica y justifica brevemente sus opiniones y proyectos.
Comprende instrucciones sobre clases o tareas asignadas por los profesores.
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
Recollir en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
|
tema |
Subtema |
PART I: INTRODUCCIÓ |
|
TEMA 1. Una visió panoràmica dels principals trets de l’economia internacional |
|
PART II: EL TIPUS DE CANVI |
|
TEMA 2. El tipus de canvi i el mercat de divises
|
2.1. El tipus de canvi
2.2. L’euro
2.3. El mercat de divises
2.4. Demanda d’actius en el mercat de divises
2.5. Equilibri del mercat de divises
2.6. La paritat coberta del tipus d’interès
|
TEMA 3. El tipus de canvi i el mercat monetari
|
3.1. L’oferta de diner
3.2. La demanda agregada de diner
3.3. Equilibri en el mercat monetari
3.4. L’oferta de diner i el tipus de canvi a curt termini
3.5. Diner, nivell de preus i el tipus de canvi a llarg termini
|
PART III: POLITIQUES, LA UME I CRISIS INTERNACIONALS. |
|
TEMA 4. Politiques macroeconòmiques i el tipus de canvi.
|
4.1. Determinants de la demanda agregada
4.2. Oferta agregada en el curt termini
4.3. Equilibri del mercat de béns
4.4. Equilibri del mercat d’actius
4.5. Equilibri a curt termini d’una economia oberta
4.6. Politiques monetària i fiscal
4.7. La corba J
|
TEMA 5. Elecció del sistema de tipus de canvi
|
5.1. Tipus de canvi fix i tipus de canvi flexible
5.2. El procés d’integració monetària Europea
5.3. Àrees monetàries òptimes i la Unió Monetària Europea (UME)
5.4. Balanç dels primers 10 anys de la UME
|
TEMA 6. Crisis internacionals.
|
6.1. Crisi de tipus de canvi
6.2. La crisi dels dèficits a la UME
|
TEMA 7. Seminari/estudi de cas: Les relacions comercials de la Unió Europea |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
|
28 |
44 |
72 |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
|
12 |
18 |
30 |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
|
4 |
6 |
10 |
Trabajos |
|
1 |
10 |
11 |
Seminarios |
|
4 |
4 |
8 |
Presentaciones/exposiciones |
|
4 |
6 |
10 |
Atención personalizada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Pruebas de desarrollo |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i presentar els continguts de l’assignatura, la bibliografia i els mètodes d'avaluació. |
Sesión magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura i plantejament de qüestions i situacions a tractar amb l'anàlisi exposada. |
Resolución de problemas/ejercicios en el aula ordinaria |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Supuestos prácticos / Estudio de casos en el aula ordinaria |
Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Trabajos |
Treball que realitza l'alumne de forma individual. |
Seminarios |
Assistència a seminaris sobre un determinat tema. |
Presentaciones/exposiciones |
Els alumnes presentaran un treball a l'aula. |
descripción |
L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Trabajos |
|
Cada alumne farà un treball de recerca de forma individual. |
10% |
Presentaciones/exposiciones |
|
Els alumnes treballaran en grup sobre aspectes tractats als seminaris i faran una exposició a l'aula. |
15% |
Pruebas de desarrollo |
|
Es faran dues proves durant el curs, cadascuna suposarà un 12,5% de la nota. També es farà un examen final a la data oficial de la primera convocatòria que suposarà el 50%. |
75% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria es farà un examen que suposarà el 100% de la qualificació. |
Básica |
Krugman, P.; Obstfeld, M., Melitz, M., International Economics: theory and policy, 9th edition,
J. Tugores, Economia Internacional. Globalización e integración regional., 5th edition, 2002
Fernández Navarrete, D., Fundamentos Económicos de la Unión Europea., , 2007
|
|
Complementária |
P. De Grauwe, Economics of EMU, , 2005
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|