Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Draw up projects about overall management or the functional areas of a company that reflect their ability to identify and carry out business initiatives.
|
| A7 |
Analyze case studies of businesses and business problems and can draw up consultancy reports that respond to these problems.
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3 |
Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Understand and apply the concepts and tools for analyzing and Designing the organizational structure of companies and institutions.
Understand the operating procedures of real organizations and are to Indentify and reSolve the internal Management problems.
Propose actions for the internal Management of a company's organizational structure from a global and senior Management perspective.
| | A7 |
Analyze business cases and the problems of organizational Design and internal Management of current companies, and Design solutions to these problems.
Analyze and Interpret information for taking decisions regarding organizational Design.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3 |
Analyze the risks and benefits of innovation.
Identify things that need to be improved in complex situations and contexts.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C4 |
Produce well structured, clear and effective oral texts.
Produce well-structured, clear and rich written texts
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. Elements bàsics de disseny de l’organització |
1.1. Concepte, definicions, classificació i elements de les organitzacions
1.2. L’organització com a coalició de participants
1.3. L’organització com a sistema obert
1.4. Organitzacions mecàniques i orgàniques
|
TEMA 2. Paràmetres de disseny organitzatiu |
2.1. Concepte i components de l’estructura organitzativa
2.2. Els paràmetres de disseny segons Mintzberg
2.3. La diferenciació de tasques
2.4. Anàlisi i disseny dels llocs de treball
2.5. Interdependència de tasques
2.6. Integració de tasques: departamentalització i organigrames
2.7. Concepte de procés. El mapa de processos
2.8. Mecanismes de coordinació
2.9. Autoritat, jerarquia, àmbit de control i òrgans staff
2.10. Centralització i descentralització
|
TEMA 3. Factors de contingència |
3.1. Fins i objectius
3.2. L’adaptació a l’entorn
3.3. Relacions entre estratègia i estructura
3.4. Adaptació de l'estructura a la tecnologia
3.5. La repercussió de la grandària de l’organització
3.6. L’evolució de les organitzacions: el cicle de vida
3.7. Cultura, poder i lideratge a l’organització |
TEMA 4. Tipus de dissenys organitzatius |
4.1. Les configuracions estructurals de Mintzberg
4.2. Les estructures clàssiques: dels models simples als complexos
4.3. Les noves estructures:organitzacions en xarxa, trèvol i federal
4.4. Les organitzacions virtuals: hipertext i hipertrèvol
4.5. Les estructures inter empresarials |
TEMA 5. El canvi a l’organització |
5.1. Concepte de canvi o de desenvolupament organitzacional: Tipus, models i resistències
5.2. La teoria de recursos i capacitats: el factor humà a l’organització
5.3. La gestió del coneixement: la teoria de l’organització que aprèn
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
Lecture |
|
6 |
12 |
18 |
Practical cases/ case studies in the classroom |
|
29 |
29 |
58 |
IT-based practicals |
|
6 |
18.5 |
24.5 |
Presentations / oral communications |
|
6 |
18 |
24 |
Personal attention |
|
2 |
2 |
4 |
|
Short-answer objective tests |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura, de l'encaix de l'assignatura en el Pla d'Estudis i presentació del professor. |
Lecture |
Explicació de conceptes teòrics. Presentacions en format "power point". Material publicat prèviament a l'aula virtual (MOODLE).
Explicacions teòriques i exposició d'exemples i casos reals. Comentari d'articles i lectures. |
Practical cases/ case studies in the classroom |
Les i els alumnes resolen casos pràctics reals a partir de la informació facilitada pel professorat i de la informació que poden trobar a la xarxa i als manuals de la bibliografia o materials docents del campus virtual. Molts cops, després els treballs s'exposen al conjunt de la classe i es propicia un debat i una comparativa de la realitat amb la teoria. |
IT-based practicals |
Requereixen consultes i recerca per internet. De casos reals. |
Presentations / oral communications |
Els i les alumnes prepararan en grup lectures i/o articles i/o casos pràctics i després el presentaran a l'aula. Es propiciarà un debat sobre els temes que es comentin, tot relacionant-ho amb la teoria. |
Personal attention |
Repàs a conceptes generals i visió general dels temes que es van tractar en assignatures anteriors relacionades amb aquesta.
Resolució dels dubtes sobre la teoria i els casos reals que s'exposin a classe. |
Description |
El professor atendrà personalment a l'alumnat que així ho sol.liciti. També es respondrà als correus electrònics que s'enviin a la bústia del professor, en un màxim de 48 hores. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
IT-based practicals |
|
Es realitzaran activitats d’avaluació continuada. Cadascuna de les activitats inclourà un exercici pràctic, la resolució d’algun supòsit o cas, el debat teòric d’un concepte, l’ús actiu d’Internet per tal de cercar informació relacionada amb la matèria treballada, l’anàlisi o debat d’algun aspecte de la nova economia que guardi relació amb el contingut de l’assignatura, etc.
Es fixarà un termini màxim de lliurament per a cada activitat.
|
50% |
Short-answer objective tests |
|
Examen de contingut teòrico-pràctic |
50% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
La qualificació final de l'assignatura en primera convocatòria s'obtindrà realitzant el lliurament de 4 activitats pràctiques al llarg del curs (50% de la nota). A més, es farà un exàmen teòric (l'altre 50% de la nota). A la segona convocatòria, la qualificació final s'obtindrà de la nota que resulti ser la més alta entre les dues situacions següents: a) La nota de l'examen de 2a convocatòria de tipus teòrico-pràctic (100% de la nota). b) La nota de l'examen de 2a convocatòria de tipus teòrico-pràctic (amb una ponderació del 50%) i la nota de les activitats d'avaluació continua realitzades en 1a convocatòria (amb una ponderació del 50%). |
Basic |
GILLI, J. J., Diseño organizativo: estructura y procesos, 2007 Granica, https://elibro-net.sabidi.urv.cat/es/ereader/urv/6
Galan, Zazo, J. I., Diseño organizativo, 2017, Paraninfo
Mintzberg H., La estructuración de las organizaciones, 1984, Ariel
|
|
Complementary |
|
MINTZBERG, H. (2001): Diseño de organizaciones eficientes.
Buenos Aires: El Ateneo. |
Subjects that it is recommended to have taken before |
ORGANIZATIONAL BEHAVIOUR/16234107 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|