IDENTIFYING DATA 2016_17
Subject (*) e-MARKETING Code 16234211
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (CTE)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
GENÉ ALBESA, JAUME
E-mail jaume.gene@urv.cat
albert.pamies@urv.cat
Lecturers
GENÉ ALBESA, JAUME
PÀMIES RIMBAU, ALBERT
Web http://www.jaumegene.com
General description and relevant information Analitzar l'efecte d'Internet en les estratègies i tàctiques de Marketing. Realització d'un lloc web.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C2 Be advanced users of the information and communication technologies
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Understand the effect of the Internet on the Director of Marketing's activities.
Learn about the Internet as a tool for establishing relations with clients.
Create a website.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Be aware of the limitations and weak points of their work processes and methods.
Analyze the risks and benefits of innovation.
Type C Code Learning outcomes
 C2 Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
 C4 Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Entorn eMàrqueting 1.1. eBusiness, eMàrqueting i eCommerce
1.2. Entorn Tecnològic
1.3. Entorn Multicanal
1.4. Web 1.0 i Web 2.0

TEMA 2. eMàrqueting Estratègic
2.1. Models de negoci a Internet.
2.2. Planificació activitat digital
2.3. El pla de màrqueting digital

TEMA 3. Investigació de mercats i Internet
3.1. Informació interna.
3.2. Informació primària.
3.3. Informació secundària.
3.4. Reputació digital.

TEMA 4. Segmentació
4.1. Variables de segmentació
4.2. Perfil tecnográfic
4.3. Perfil de l'internauta
4.4. Estratègies de segmentació a Internet

TEMA 5. Producte 5.1. Creació de valor en línia
5.2. Gestió de marques.
5.3. Serveis afegits al producte.
5.4. Desenvolupament de nous productes.

TEMA 6. Preu

6.1. Influència d'Internet sobre la fixació de preus.
6.2. Estratègies de preus en línia.
6.3. Mitjans de pagament online.

TEMA 7. Distribució
7.1. Internet i el canal de distribució.
7.2. Intermediaris en línia.
7.3. Comerç electrònic.
7.3.1. La venda per Internet.
7.3.2. B2C. Punts forts i febles
7.3.3. B2C. Seguretat i logística.
7.3.4. B2B. Aprovisionament electrònic.
7.3.5. Marketplaces

TEMA 8. Comunicació 8.1.1. Característiques de la Comunicació a Internet.
8.1.2. Publicitat a Internet
8.1.3. Relacions públiques.
8.1.4. Promocions.
8.1.5. Màrqueting viral.
8.1.6. Comunicació directa. Spam.
8.1.7. Posicionament en cercadors
8.1.8. Gestió de les xarxes socials.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
4 0 4
Lecture
A5
B3
C4
20 50 70
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms
C2
28 36 64
Personal tuition
5 0 5
 
Objective multiple-choice tests
A5
B3
C4
3 0 3
Practical tests
C2
4 0 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Per fer entendre el comcepte d'estudi
Lecture Per explicar la teoria que figura en el programa
Practicals using information and communication technologies (ICTs) in computer rooms Per realitzar un lloc web que estigui plenament operatiu amb els requeriments que determini el professor
Personal tuition En el moment que sigui requerida per l'alumne

Personalized attention
Description
Per la pròpia dinàmica de la classe pràctica es dona una atenció personalitzada continuada.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Objective multiple-choice tests
A5
B3
C4
1r parcial temes 1-4= 3 punts


Examen final tot el temari = 5 punts
80%
Practical tests
C2
Lloc web operatiu. La prova té un caràcter integral i és obligatori treure els 2 punts. Tota la informació necessària sobre el lloc web es comunicarà amb antelació suficient. 20%
Others  
 
Other comments and second exam session

Segona convocatòria

Lloc web obligatori amb els requeriments exigits i a presentar al professor en les dates que es comunicaran. 2 punts

Examen de tot el temari. 8 punts


Sources of information

Basic Strauss, J. y Frost, R, E-marketing , Prentice Hall, 2008
Rodríguez, I. , Marketing.com y comercio electrónico en la sociedad de la información, Pirámide / ESIC , 2008

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.