IDENTIFYING DATA 2019_20
Subject (*) e-MARKETING Code 16234211
Study programme
Bachelor's Degree in Business Administration and Management (CTE)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Optional 2Q
Language
Català
Department Business Management
Coordinator
GENÉ ALBESA, JAUME
E-mail jaume.gene@urv.cat
Lecturers
GENÉ ALBESA, JAUME
Web http://www.jaumegene.com
General description and relevant information Analitzar l'efecte d'Internet en les estratègies i tàctiques de Marketing. Realització d'un lloc web.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A5 Run a business or other public or private institution and direct or manage any of their functional areas (human resources, administration and finance, sales and marketing, operations).
Type B Code Competences Transversal
 B3 Critical, logical and creative thinking, and an ability to innovate
Type C Code Competences Nuclear
 C2 Be advanced users of the information and communication technologies
 C4 Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A5 Understand the effect of the Internet on the Director of Marketing's activities.
Learn about the Internet as a tool for establishing relations with clients.
Create a website.
Type B Code Learning outcomes
 B3 Be aware of the limitations and weak points of their work processes and methods.
Analyze the risks and benefits of innovation.
Type C Code Learning outcomes
 C2 Use software for off-line communication: word processors, spreadsheets and digital presentations.
Use software for on-line communication: interactive tools (web, moodle, blogs, etc.), e-mail, forums, chat rooms, video conferences, collaborative work tools, etc.
 C4 Produce oral texts that are appropriate to the communicative situation.

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. LLOC WEB
Requeriments tecnologics per fer un lloc web

Objectius de la web

Contingut

Seccions

Usabilitat

Neuromarketing aplicat al contingut de la web
TEMA 2. SEO
Funcionament de Google

Keywords

SEO Local

Goolge Search Console
TEMA 3. SEM
Anuncis per la xarxa de cerca

Xarxa de display

Google Shopping

Anuncis a Youtube

Publicitat xarxes socials
TEMA 4. ECOMMERCE
Tecnologia botiga virtual: woocommerce

Mitjans de pagament

Seguretat a la xarxa

Gestió de la comanda. Fulfillment

Acceleradors de la venda
TEMA 5. ANALÍTICA WEB
Google Analytics

Indicadors principals

Contextualització de les dades

KPI´s en funció dels objectius

Analítica de les xarxes socials

Dashboard

Google Marketing Platform
TEMA 6. XARXES SOCIALS
De la Web 1.0 a la Web 2.0

Objectius a les Xarxes Socials

Millors pràctiques a Facebook

Us de Twitter a l’empresa

Instagram empresarial

Hootsuit

Youtube

Influencers
TEMA 7. EMAIL MARKETING
Beneficis i inconvenients de l’email Marketing

Fases d’una campanya

Mailchimp

Landingpages
TEMA 8. MARKETPLACES, DROPSHIPPING I AFILIACIÓ
El procés de venta a eBay

Amazon Services

Marketplaces B2B

eMarketservices de l’ICEX

Dropshipping

Marketing d’afiliació

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
4 0 4
Lecture
A5
B3
C4
16 54 70
IT-based practicals in computer rooms
C2
28 36 64
Personal attention
5 0 5
 
Multiple-choice objective tests
A5
B3
C4
3 0 3
Practical tests
C2
4 0 4
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Per fer entendre el comcepte d'estudi
Lecture Per explicar la teoria que figura en el programa
IT-based practicals in computer rooms Per realitzar un lloc web que estigui plenament operatiu amb els requeriments que determini el professor
Personal attention En el moment que sigui requerida per l'alumne

Personalized attention
Description
Per la pròpia dinàmica de la classe pràctica es dona una atenció personalitzada continuada.

Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Multiple-choice objective tests
A5
B3
C4
1r parcial. 2 punts


Examen final tot el temari. 3 punts
50%
Practical tests
C2
Lloc web operatiu. 2. punts. La prova té un caràcter integral i és OBLIGATORI. Tota la informació necessària sobre el lloc web es comunicarà amb antelació suficient.

Treball a presentar. 2 punts. Sobre la estrategia de lloc web seguint l'index que proporcionarà el professor.
40%
Others  

Participació a classe

10%
 
Other comments and second exam session

Segona convocatòria

Lloc web obligatori amb els requeriments exigits i a presentar al professor en les dates que es comunicaran. 2 punts

Examen de tot el temari. 8 punts


Sources of information

Basic Rodríguez, I. , Marketing.com y comercio electrónico en la sociedad de la información, Pirámide / ESIC , 2008
Strauss, J. y Frost, R, E-marketing , Prentice Hall, 2008

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.