DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) MÀRQUETING INDUSTRIAL I DE SERVEIS Codi 16234212
Ensenyament
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (Campus Terres de l'Ebre) (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Adreça electrònica eleni.papaoikonomou@urv.cat
Professors/es
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Web http://www.jaumegene.com
Descripció general i informació rellevant Aplicació de les estràtegies i tàctiques de Marketing als Serveis i als Mercats Indutrials.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipus B Codi Competències Transversals
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A5 Comprèn les funcions i tasques que realitza el Director de Màrqueting dins de les empreses industrials o de serveis.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions de Màrqueting en empreses industrials o de serveis.
Sap resoldre problemes relacionats amb les estratègies de Màrqueting propis d’empreses industrials o de serveis.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
PART I. MÀRQUETING INDUSTRIAL
TEMA 1. Màrqueting Industrial i diferències respecte al màrqueting de productes de consum

1.1. Definició de màrqueting industrial. Màrqueting organitzacional.
1.2. El mercat industrial.
1.3. Característiques del client industrial
1.4. La segmentació de mercats industrials.

TEMA 2. Màrqueting mix industrial

2.1. El producte industrial
2.2. Cartera de productes
2.3. Desenvolupament de nous productes. La innovació.
2.4. La marca
2.5. Disseny i selecció de canals de distribució.
2.6. Gestió dels canals de distribució en mercats industrials.
2.7. Les eines de comunicació
2.8. La venda personal

PART II. MÀRQUETING DE SERVEIS.
TEMA 3. Naturalesa i classificació dels serveis.

3.1. Naturalesa.
3.2. Els serveis en els productes ampliats.
3.3. Classificació.
3.4. La servucció i els seus elements.
3.5. Característiques diferencials dels serveis.

TEMA 4. La Qualitat del Servei.

4.1. Definició.
4.2. Influència dels elements de la servucció.
4.3. Disseny per a la qualitat.
4.4. Model de diagnòstic de la qualitat.
4.5. Millora de la qualitat.

TEMA 5. Pla de Mk de Serveis

5.1. Conceptualització del servei
5.2. Estructuració del servei
5.3. Comercialització del servei

PART III. MÀRQUETING RELACIONAL.
TEMA 6. Màrqueting Relacional.

6.1. Introducció al Màrqueting de Relacions
6.2. Mk de freqüència.
6.3. Mk de relacions socials.
6.3.1. Introducció
6.3.2. Base de dades
6.3.3. Mk. 1-2-1
6.4. Màrqueting Associatiu
6.5. Elements aplicables a la formació de relacions.
6.6. Màrqueting Intern.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A5
5 15 20
Sessió Magistral
B3
C3
C4
37 60 97
Debats
B3
C3
C4
10 10 20
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Per fer entendre el comcepte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura en el programa
Debats Sobre pùblicacions actuals que apereixen al campus virtual

Atenció personalitzada
Descripció
En el despatx o en l'aula ja sigui abans o despres de la classe.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves objectives de tipus test
A5
B3
3 proves amb total de 9 punts

Primera prova temes 1 - 2 2 punts
Segona prova temes 3 - 5 2 punts
Examen final Tot el temari 5 punts
90%
Altres  

debats

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Segona convocatòria:

Examen sobre tot el temari 10 punts


Fonts d'informació

Bàsica F. Robert Dwyer, John F. Tanner , Marketing industrial: conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje, McGraw-Hill, 2007
Sangri Coral, Alberto , Marketing en empresas industriales, Editorial Mad, 2007
Valerie Zeithaml, Mary Jo Bitner , Marketing de Servicios, McGraw-Hill, 2010
Chias, J. , El Marketing son personas, McGraw-Hill, 1991

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent