IDENTIFYING DATA 2012_13
Subject (*) ADVANCED STRATEGIC MANAGEMENT Code 16615101
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First Only annual
Language
Castellà
Department Gestió d'Empreses
Coordinator
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
E-mail antoni.vidal@urv.cat
Lecturers
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Web
General description and relevant information La asignatura analiza las principales estrategias corporativas en los nuevos contextos globales, así como su implantación, y las nuevas tendencias en dirección estratégica.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professional
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP3 Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques.
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC12 Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Learning aims
Objectives Competences
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. AC2
AC4
AP1
AP2
AP3
BC2
BC4
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. AP1
BC2
BC6
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. BC2
BC4
BC6
BC12
CC3
CC4
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. AC4
AP1
BC6
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 1.1. Importància i pràctica de la direcció estratègica
1.2. Evolució de la direcció estratègica i escoles de pensament estratègic
1.3. Distinció entre estratègia competitiva i estratègia corporativa
TEMA 2. ESTRATÈGIES CORPORATIVES DE CREIXEMENT I DIVERSIFICACIÓ 2.1. Estratègies de creixement empresarial
2.2. Definició d'UEN i diversificació
2.3. Gestió d'empreses diversificades
2.4. Estratègies segons el cicle de vida de la indústria i estratègies de reestructuració
TEMA 3. ESTRATÈGIES CORPORATIVES EN UN CONTEXT GLOBAL 3.1. Estratègies d'internacionalització
3.2. Estratègies de cooperació
3.3. Estratègies tecnològiques i d'innovació
TEMA 4. TEMES ACTUALS DE DIRECCIÓ ESTRATÈGICA 4.1. Competitivitat empresarial i desenvolupament regional: els clústers industrials
4.2. Gestió del coneixement i aprenentatge organitzatiu
4.3. Estratègia i models de negoci
4.4. Empreses amb estratègies emprenedores: Strategic Entrepreneurship

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 30 60
Problem solving, classroom exercises
15 22.5 37.5
Presentations / expositions
15 15 30
 
Personal tuition
10 0 10
 
Practical tests
2.75 2.75 5.5
Objective multiple-choice tests
2 3 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes.
Lecture Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Assessment
  Description Weight
Presentations / expositions Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article. 20%
Practical tests Lliurament de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. 30%
Objective multiple-choice tests Prova integral de tots els continguts de l'assignatura tipus test 50%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en un aprova integral tipus test que suposarà el 100% de la qualificació. No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les presentacions / exposicions i de les proves pràctiques, se'ls aplicarà els mateixos percentatges que en la 1a convocatòria, sent la nota final de 2a convocatòria la que resulti ser més alta entre la nota exclusivament obtinguda en l'examen de 2a convocatòria i la que resulti de ponderar-la amb les altres parts d'avaluació de la 1a convocatòria.


Sources of information

Basic

Bibliografía básica

Grant, R.M. (2004), Dirección Estratégica. Conceptos, Técnicas y Aplicaciones, 4ª edición, Madrid: Civitas.

Johnson, G., Scholes, K., Whittington, R. (2006), Dirección Estratégica, 7ª edición, Madrid: Pearson-Prentice Hall Internacional.

Navas López, J.E., Guerras Martín, L.A. (2007), La Dirección Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones, 4ª edición, Madrid: Thomson-Civitas.

Saloner, G., Shepard, A., Podolny, J. (2005), Administración Estratégica, Mexico: Limusa Wiley.

Thompson, A., Strickland, A., Gamble, J. (2007), Crafting and Executing Strategy, 15ª edition, Madrid: McGraw-Hill.

Complementary

Bibliografia complementària

García, E., López, C., Rialp,J., Valdés, A. (1998), Las Estrategias de Cooperación como Medio para la Internacionalización. Experiencias de lasEmpresas Españolas, Barcelona: Fundación Empresa y Ciencia (UAB).

Hitt, M.A., Ireland, R.D.,Hoskisson, R.E. (1999), Administración Estratégica: Conceptos, Competitividad y Globalización. Mexico:Thomson. Última edició.

Mintzberg, H.; Ahlstrand, B.; Lampel, J. (1999), Safari a la estrategia: Una visita guiada por la jungla del management estratégico. Buenos Aires: Granica.

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.