Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC12 |
Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectives |
Competences |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC2 AC4 AP1 AP2 AP3
|
BC2 BC4
|
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AP1
|
BC2 BC6
|
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
|
BC2 BC4 BC6 BC12
|
CC3 CC4
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC4 AP1
|
BC6
|
CC3 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓ ESTRATÈGICA |
1.1. Importància i pràctica de la direcció estratègica
1.2. Evolució de la direcció estratègica i escoles de pensament estratègic
1.3. Distinció entre estratègia competitiva i estratègia corporativa |
TEMA 2. ESTRATÈGIES CORPORATIVES DE CREIXEMENT I DIVERSIFICACIÓ |
2.1. Estratègies de creixement empresarial
2.2. Definició d'UEN i diversificació
2.3. Gestió d'empreses diversificades
2.4. Estratègies segons el cicle de vida de la indústria i estratègies de reestructuració |
TEMA 3. ESTRATÈGIES CORPORATIVES EN UN CONTEXT GLOBAL |
3.1. Estratègies d'internacionalització
3.2. Estratègies de cooperació
3.3. Estratègies tecnològiques i d'innovació
|
TEMA 4. TEMES ACTUALS DE DIRECCIÓ ESTRATÈGICA |
4.1. Competitivitat empresarial i desenvolupament regional: els clústers industrials
4.2. Gestió del coneixement i aprenentatge organitzatiu
4.3. Estratègia i models de negoci
4.4. Empreses amb estratègies emprenedores: Strategic Entrepreneurship
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Presentations / expositions |
|
15 |
15 |
30 |
|
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
Practical tests |
|
2.75 |
2.75 |
5.5 |
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Lecture |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal tuition |
|
|
Description |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Description |
Weight |
Presentations / expositions |
Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article. |
20% |
Practical tests |
Lliurament de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. |
30% |
Objective multiple-choice tests |
Prova integral de tots els continguts de l'assignatura tipus test |
50% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en un aprova integral tipus test que suposarà el 100% de la qualificació. No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les presentacions / exposicions i de les proves pràctiques, se'ls aplicarà els mateixos percentatges que en la 1a convocatòria, sent la nota final de 2a convocatòria la que resulti ser més alta entre la nota exclusivament obtinguda en l'examen de 2a convocatòria i la que resulti de ponderar-la amb les altres parts d'avaluació de la 1a convocatòria. |
Basic |
|
Bibliografía básica Grant, R.M. (2004), Dirección Estratégica. Conceptos, Técnicas y
Aplicaciones, 4ª edición, Madrid: Civitas. Johnson, G., Scholes, K.,
Whittington, R. (2006), Dirección
Estratégica, 7ª edición, Madrid: Pearson-Prentice Hall Internacional. Navas López, J.E., Guerras
Martín, L.A. (2007), La Dirección
Estratégica de la Empresa: Teoría y Aplicaciones, 4ª edición, Madrid:
Thomson-Civitas. Saloner, G., Shepard, A.,
Podolny, J. (2005), Administración
Estratégica, Mexico: Limusa Wiley. Thompson, A., Strickland, A., Gamble,
J. (2007), Crafting and Executing
Strategy, 15ª edition, Madrid: McGraw-Hill. |
Complementary |
|
Bibliografia complementària García, E., López, C., Rialp,J., Valdés, A. (1998), Las Estrategias de Cooperación como Medio para la Internacionalización. Experiencias de lasEmpresas Españolas, Barcelona: Fundación Empresa y Ciencia (UAB). Hitt, M.A., Ireland, R.D.,Hoskisson, R.E. (1999), Administración Estratégica: Conceptos, Competitividad y Globalización. Mexico:Thomson. Última edició. Mintzberg, H.; Ahlstrand, B.; Lampel, J. (1999), Safari a la estrategia: Una visita guiada por la jungla del management estratégico. Buenos Aires: Granica. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|