Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
Common |
|
AC2 |
Definir i analitzar els problemes empresarials complexos. |
|
AC4 |
Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals. |
|
Professional |
|
AP1 |
Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions. |
|
AP2 |
Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions. |
|
AP3 |
Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques. |
|
Research |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
Common |
|
BC2 |
Treballar autònomament amb iniciativa. |
|
BC4 |
Resoldre problemes de manera efectiva. |
|
BC6 |
Actuar amb un esperit crític i responsable. |
|
BC12 |
Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
Common |
|
CC3 |
Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau. |
|
CC4 |
Desenvolupament d’habilitats informacionals. |
Objectives |
Competences |
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. |
AC2 AC4 AP1 AP2 AP3
|
BC2 BC4
|
|
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. |
AP1
|
BC2 BC6
|
|
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. |
|
BC2 BC4 BC6 BC12
|
CC3 CC4
|
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. |
AC4 AP1
|
BC6
|
CC3 CC4
|
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA |
1.1. Concepto de estrategia.
1.2. Niveles de la estrategia: corporativo y competitivo.
1.3. Análisis interno de la empresa.
1.4. Análisis externo de la empresa.
1.5. Estrategias competitivas. |
TEMA 2. ESTRATÉGIAS CORPORATIVAS DE CRECIMIENTO Y DESARROLLO |
2.1. Estrategias de desarrollo y crecimiento.
2.2. Definición de UEN y estrategias de diversificación.
2.3. Gestión de empresas diversificadas.
2.4. Estrategias según el ciclo de vida de la industria.
2.5. Estrategias de reestructuración |
TEMA 3. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS EN UN CONTEXTO GLOBAL |
3.1. Globalización e internacionalización.
3.2. Cooperación empresarial.
3.3. Innovación y estrategias tecnológicas.
3.4. Clusters industriales y de innovación (estrategia de especialización inteligente).
3.5. Modelos de negocio y Strategic Entrepreneurship.
|
TEMA 4. LA IMPLEMENTACIÓN DE LA ESTRATEGIA EMPRESARIAL |
4.1. Los objetivos estratégicos de la empresa.
4.2.Toma de decisiones estratégicas: estrategia y teoría de juegos.
4.3. Estructura organizativa y estrategia.
4.4. Cultura empresarial y estrategia.
4.5. Gestión del conocimiento y aprendizaje organizativo.
4.6. Control estratégico y gobierno corporativo. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours |
Hours outside the classroom |
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
|
Lecture |
|
30 |
30 |
60 |
Problem solving, classroom exercises |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Presentations / expositions |
|
15 |
15 |
30 |
|
Personal tuition |
|
10 |
0 |
10 |
|
Practical tests |
|
2.75 |
2.75 |
5.5 |
Objective multiple-choice tests |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes. |
Lecture |
Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants. |
Problem solving, classroom exercises |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentations / expositions |
Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal tuition |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
Description |
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte. |
|
|
Description |
Weight |
Problem solving, classroom exercises |
Lliurament al llarg del curs de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. |
30% |
Presentations / expositions |
Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article (a realitzar en equip). |
20% |
Practical tests |
Part pràctica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura) |
25% |
Objective multiple-choice tests |
Part teòrica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura), de tipus test |
25% |
|
Other comments and second exam session |
La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació (amb dues parts: 1) part teòrica tipus test, el 50%; i 2) part pràctica de casos, l'altre 50%. No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les activitats d'avaluació continuada s'aplicarà en 2a convocatòria aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents: a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen). b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 25% la part teòrica i un 25% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats, presentacions i debats (que pondera un 50%). Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, així com de les activitats d'avaluació continuada a realitzar durant el curs, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats). |
Basic |
GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.
|
|
Complementary |
BRUNET, I. i VIDAL, A., Empresa y recursos organizativos., 2004, Madrid: Pirámide.
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria., 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica., 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G., Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales., 2012, Madrid: Pirámide.
KURATKO, D. F. i AUDRETSCH, D. B., "Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept". DISPONIBLE A: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00278.x/full, 2009, Entrepreneurship Theory & Practice, 33(1):1-17
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A., Dirección estratégica de la innovación tecnológica., 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|