IDENTIFYING DATA 2013_14
Subject (*) ADVANCED STRATEGIC MANAGEMENT Code 16615101
Study programme
Strategic Management (2010)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory First Only annual
Language
Castellà
Department Business Management
Coordinator
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
E-mail antoni.vidal@urv.cat
Lecturers
VIDAL SUÑÉ, ANTONI
Web
General description and relevant information La asignatura analiza las principales estrategias corporativas en los nuevos contextos globales, así como su implantación, y las nuevas tendencias en dirección estratégica.

Competences
Type A Code Competences Specific
  Common
  AC2 Definir i analitzar els problemes empresarials complexos.
  AC4 Aplicar els conceptes, tècniques i mètodes als problemes estratègics de les empreses reals.
  Professional
  AP1 Conèixer els conceptes i les tècniques d’aplicació de l’establiment d’objectius, d’anàlisi, formulació i implantació de l’estratègia en empreses i organitzacions.
  AP2 Identificar i anticipar problemes empresarials rellevants, i proposar solucions.
  AP3 Aportar racionalitat en la presa de decisions estratègiques.
  Research
Type B Code Competences Transversal
  Common
  BC2 Treballar autònomament amb iniciativa.
  BC4 Resoldre problemes de manera efectiva.
  BC6 Actuar amb un esperit crític i responsable.
  BC12 Asertivitat: comunicar de manera clara i sense ambigüitats tant a audiències expertes com no expertes.
Type C Code Competences Nuclear
  Common
  CC3 Desenvolupament d’una perspectiva global del món en l’àrea específica on s’ubica el postgrau.
  CC4 Desenvolupament d’habilitats informacionals.

Learning aims
Objectives Competences
Introduir als estudiants en l'exploració de les idees més actuals de la direcció estratègica, i dels problemes associats amb el procés de generació d'estratègia. AC2
AC4
AP1
AP2
AP3
BC2
BC4
Examinar i avaluar les teories de la direcció estratègica contemporània. AP1
BC2
BC6
Desenvolupar la capacitat de pensar estratègicament en un entorn competitiu global. BC2
BC4
BC6
BC12
CC3
CC4
Examinar els temes més actuals de recerca en la direcció estratègica. AC4
AP1
BC6
CC3
CC4

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. PANORAMA DE LA DIRECCIÓN ESTRATÉGICA 1.1. Concepto de estrategia.
1.2. Niveles de la estrategia: corporativo y competitivo.
1.3. Análisis interno de la empresa.
1.4. Análisis externo de la empresa.
1.5. Estrategias competitivas.
TEMA 2. ESTRATÉGIAS CORPORATIVAS DE CRECIMIENTO Y DESARROLLO 2.1. Estrategias de desarrollo y crecimiento.
2.2. Definición de UEN y estrategias de diversificación.
2.3. Gestión de empresas diversificadas.
2.4. Estrategias según el ciclo de vida de la industria.
2.5. Estrategias de reestructuración
TEMA 3. ESTRATEGIAS CORPORATIVAS EN UN CONTEXTO GLOBAL 3.1. Globalización e internacionalización.
3.2. Cooperación empresarial.
3.3. Innovación y estrategias tecnológicas.
3.4. Clusters industriales y de innovación (estrategia de especialización inteligente).
3.5. Modelos de negocio y Strategic Entrepreneurship.


TEMA 4. LA IMPLEMENTACIÓN DE LA ESTRATEGIA EMPRESARIAL 4.1. Los objetivos estratégicos de la empresa.
4.2.Toma de decisiones estratégicas: estrategia y teoría de juegos.
4.3. Estructura organizativa y estrategia.
4.4. Cultura empresarial y estrategia.
4.5. Gestión del conocimiento y aprendizaje organizativo.
4.6. Control estratégico y gobierno corporativo.

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Introductory activities
2 0 2
 
Lecture
30 30 60
Problem solving, classroom exercises
15 22.5 37.5
Presentations / expositions
15 15 30
 
Personal tuition
10 0 10
 
Practical tests
2.75 2.75 5.5
Objective multiple-choice tests
2 3 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Presentació dels continguts de l'assignatura, del professorat, del sistema d'avaluació i de la dinàmica i funcionament de les classes.
Lecture Exposició per part del professorat dels continguts teòrics i pràctics de l'assignatura, però amb la participació activa dels estudiants.
Problem solving, classroom exercises Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes i exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura.
Presentations / expositions Exposició oral per part dels estudiants i posterior debat d'un tema concret o article relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Personal tuition Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Personalized attention
 
Personal tuition
Description
Temps que el professorat de l'assignatura dedica a orientar els estudiants en el seu aprenentatge i a resoldre els dubtes que els li sorgeixin. Aquesta atenció personalitzada es realitza en el despatx del professorat en l'horari establert a tal efecte.

Assessment
  Description Weight
Problem solving, classroom exercises Lliurament al llarg del curs de la resolució de diversos casos pràctics, exercicis, comentaris d'articles, etc. 30%
Presentations / expositions Exposició a classe i posterior debat d'un tema concret o d'un article (a realitzar en equip). 20%
Practical tests Part pràctica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura) 25%
Objective multiple-choice tests Part teòrica de la prova integral (sobre tots els continguts de l'assignatura), de tipus test 25%
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria consistirà en una prova integral que suposarà el 100% de la qualificació (amb dues parts: 1) part teòrica tipus test, el 50%; i 2) part pràctica de casos, l'altre 50%.

No obstant, per aquells estudiants que disposin en 1a convocatòria de nota de les activitats d'avaluació continuada s'aplicarà en 2a convocatòria aquella que resulti ser més alta entre les dues situacions següents:

a) La nota obtinguda en la prova integral teòrico-pràctica que es realitzi en 2a convocatòria (el 100% de la qualificació final s'obté d'aquest examen).

b) La mitjana ponderada entre la nota de la prova integral (examen) realitzat en 2a convocatòria (que pondera un 25% la part teòrica i un 25% la part pràctica) i les notes obtingudes en 1a convocatòria en l'avaluació de les activitats, presentacions i debats (que pondera un 50%).

Durant la realització de les proves integrals (exàmens), tant de la 1a convocatòria com de la 2a convocatòria i, si és el cas, de la convocatòria addicional, així com de les activitats d'avaluació continuada a realitzar durant el curs, els estudiants no podran tindre al seu abast cap tipus de dispositiu de comunicació i transmissió de dades (en el seu cas, hauran d'estar apagats i guardats).


Sources of information

Basic GRANT, R. M., Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R., Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones., 2006 (o última edició), Madrid: Pearson Prentice Hall.
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones., 2007 (o última edició), Madrid: Thomson-Civitas.
THOMPSON, A. A. Jr.;STRICKLAND III, A. J. i GAMBLE, J. E., Administración estratégica:Teoría y casos., 2012 (o última edició), México: McGraw-Hill.

Complementary BRUNET, I. i VIDAL, A., Empresa y recursos organizativos., 2004, Madrid: Pirámide.
BRUNET, I. i VIDAL, A., El gobierno del factor humano., 2007, Madrid: Delta.
DIXIT, A. K. i NALEBUFF, B. J., Pensar estratégicamente: Un arma decisiva en los negocios, la política y la vida diaria., 1992, Barcelona: Antoni Bosch Editor.
FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., Dirección estratégica de la empresa: Fundamentos y puesta en práctica., 2005, Madrid: Delta.
GARCÍA DÍEZ, J., Clusters: Competir colaborando., 2011, Oleiros (A Coruña): Netbiblo.
GARCÍA PÉREZ, G., Estrategias de internacionalización de la empresa: Cómo realizar negocios internacionales., 2012, Madrid: Pirámide.
KURATKO, D. F. i AUDRETSCH, D. B., "Strategic Entrepreneurship: Exploring Different Perspectives of an Emerging Concept". DISPONIBLE A: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1540-6520.2008.00278.x/full, 2009, Entrepreneurship Theory & Practice, 33(1):1-17
PORTER, M. E., Ser competitivo: Nuevas aportaciones y conclusiones., 2003 (o última edició), Bilbao: Deusto.
SCHILLING, M. A., Dirección estratégica de la innovación tecnológica., 2008 (o última edició), Madrid: McGraw-Hill
VENTURA VICTORIA, J., Análisis estratégico de la empresa., 2008, Madrid: Paraninfo

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.